Beantwoord

Aftakkabel binnen appartement

  • 8 February 2020
  • 7 reacties
  • 394 Bekeken

Beste,

Ik ben recent verhuisd naar een pas gerenoveerd appartement op de 6de verdieping. Er is bekabeling en volgens de huisbaas ook een aansluiting voor internet beschikbaar. Op dit moment is het slechts een kabel die uit de muur komt en vroeg me af of dit effectief een geldige proximus aansluiting was (zie foto's)

Alvast bedankt!

 

icon

Beste antwoord door ThierryW 10 February 2020, 13:34

Bekijk origineel

7 reacties

Dit zou kunnen maar als de mensen van Proximus hier maandag terug langskomen dan kunnen zij ook natrekken of er op dit adres al een aansluiting geweest is vroeger.

Als die nog verbonden zou zijn met de centrale dan zou daar een gelijkspanning van 48V tussen twee draden moeten opzitten, maar dat is bijlange niet zeker dat die doorverbonden is.

Reputatie 4
Badge +2

De kabel die uit de muur komt ziet er niet uit als een UTP kabel.

 

 

utp  wordt inderdaad ook soms gebruikt voor een telefoonaansluiting (ook VVT 2paar of 4paar) dus het kan nog altijd een aansluiting van prox, zijn maar voor om zeker te zijn kan prox kijken of er vroeger een aansluiting was ofwel moeten ze eerst iemand ter plaatse sturen om het na te trekken.

Danku voor de reacties. 

Reputatie 7
Badge +4

@Gvhooff Dit is alleszins geen kabel van Proximus. Lijkt mij eerder een elektriciteitskabel. Zoals @Jan aangeeft zou het een kabel moeten zijn van het type UTP.

EDIT: Blijkbaar is het wel een correcte kabel van het type VVT. Het is mogelijk dat dit de invoer in jouw appartement zal zijn. 

Volgens zijn huisbaas is er ook een aansluiting voor internet beschikbaar.

Dus denk ik dat vraag meer is hoe hij kan te weten komen of dit zo is en mss was er vroeger een aansluiting bij Proximus van een vorige bewoner, of dit kan nagetrokken of dat er iemand van Prox moet langskomen hiervoor …..

Reputatie 7
Badge +3

Wij komen pas langs als er effectief een aanvraag tot aansluiting wordt doorgegeven via onze verkoopskanalen. Grt, Heidi

Reageer