Vraag

ADSL vs VDSL


ik heb nieuwe internet aansluiting (molenbeeksestraat laken), maar nu blijkt dit nog ADSL te zijn. Ik heb op zelfde adres in verleden al VDSL connectie gehad.... maar dus nu adsl... 2 jaar later en terug downgrade naar adsl.....

Wanneer zal capacititeit van net uitgebreid worden...

18 reacties

ik weet niet wat je huisnummer is maar bv op nummer 173 lees ik hier het volgende af
http://proximus.be/internetsnelheid
en dit is VDSL snelheid
code:
Details over de snelheid van je internetabonnement
Je internetabonnement
Molenbeeksestraat 173
1020 brussel
Products
Geadverteerde snelheid
tot 100 Mbps download - tot 15 Mbps upload
Maximumsnelheid beschikbaar voor 83.3% van de lijnen met uw configuratie
93,5 Mbps download - 14,6 Mbps upload
Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid
64,4 Mbps download - 13,8 Mbps upload

kijk ook eens op jouw huisnummer wat het resultaat is.
blijkbaar 4 huisnummers verder:

code:
Details over de snelheid van je internetabonnement
Je internetabonnement
Molenbeeksestraat 169c
1020 Brussel

Products

Geadverteerde snelheid
tot 100 Mbps download - tot 15 Mbps upload
Maximumsnelheid
4,1 Mbps download - 0,5 Mbps upload
Normaal beschikbare snelheid
De werkelijke beschikbare snelheid zal na indienstelling meegedeeld worden via MyProximus
Dan zou je aansluiting in VDSL niet mogelijk zijn, maar dit kunnen de mensen van Proximus zelf voor u natrekken en verder afhandelen als ze terug op het forum langskomen.
Eventueel kunnen ze ook navragen bij de bevoegde dienst of je in de nabije toekomst op VDSL kunt aangesloten worden.
Reputatie 7
Badge +4
Stefan, kan je mij via een privé bericht even je lijnnummer of je klantennummer doorsturen? Alvast bedankt. Grtjs, Charlotte.
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 7
Badge +4
= indien nodig eventueel kijken naar het (internet) aanbod teledistributie (Laken = SFR overgenomen door Telenet 50 of 100 Mbps)
De Croo is nochtans niet zo blij met de zet van TN 😃
Reputatie 7
Badge +4
Tja soms is het kiezen tussen de pest en de cholera (maar de 3de hond O** voor het been staat klaar)

En wat ik van dhr.A. Decroo denk, tja.... dhr H. Decroo stelde ooit "if you pay peanuts, you get monkeys" wel misschien zou een m* het wel beter doen...
Honden wel die kunnen geen afspraken maken zoals ….. 😉
thanks voor de tips, maar TN niet echt optie, kabel niet doorgetrokken tot in de appartementen..... Dus er is nog altijf o* 4G.... Maar laat ons zien wat de mensen van proximus kunnen doen...
Ik heb bericht gehad van proximus, dus blijkbaar technisch niet mogelijk om VDSL in centrum van brussel te hebben.... ook geen geplande werken....

De >400 appartementen die gebouwd worden in de buurt (tivoli en Briqueterie project) zullen dus voor een van de andere spelers zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Vraagje: Werkelijk geen coax voor TV in deze appartementen?

Ik vermoed dat Px voor een dergelijke stedelijke buurt zal opteren voor glasvezel (via de gevel), maar dat de realisatie ervan nog wel enige tijd zal vergen (2020?)
zijn ze dan nog nergens in brussel bezig
Caox komt aan in kelder vant gebouw, maar daarna niet doorgetrokken....
dat verder doortrekken zal waarschijnlijk dan ook niet zo moeilijk zijn
Reputatie 4
Badge +1
>400 appartementen in Laken en géén VDSL lijkt mij (kwasi) onmogelijk waardoor ik twijfel aan de eerste feedback van de Proximus Forum-medewerker.
Heeft hij/zij uw case bezorgd aan hun intern studiebureau?
Dat Brussel (pseudo hoofdstad van Europa) jarenlang 4G- en thans 5G boycot is gekend. Dat Brussel met hun versnipperde vergunningen policy de glasvezelrollout en dito ROP's voor VDSL vertraagden is evenzeer gekend doch >400 appartementen en buurt VDSL !!ontzeggen is ongezien.
Stefan, wat u aankaart is een geval die u best overmaakt aan BIPT en/of Testaankoop.
Ze zijn toch al in enkele steden bezig met FTTH aan het leggen ….hoop doet leven maar mss komt er veel geduld aan te pas ook 😉
Reputatie 7
Badge +4
Het BIPT of testaankoop? Die hebben toch al "jaren de kans gehad om er iets aan te doen", nee? Hoop doet leven maar van die 2 verwacht ik werkelijk 0,0....
Vermits het betrokken adres "onbekend" is bij EDPnet betreft het duidelijk adsl (geen aanbod vdsl meer)
Mogelijks wordt adsl aldaar over x maanden vervangen door vdsl maar maar een OLO zoals EDP is daar in principe min. 6 maand vooraf van op de hoogte dus.... niet direct iets beter verwachten aldaar

Als er coax in de kelder zit en ik mij niet direct kan inbeelden dat allen in het gebouw via satelliet kijken (op google maps satelliet zijn er op het eerste zicht geen schotels te zien en google maps satelliet is meestal redelijk up to date), lijkt mij het best samen met de syndicus/medeeigenaars te kijken op de bestaande bekabeling geheel of gedeeltelijk kan uitgebreid of vervangen worden zonder significant "(op)breekwerk" (bv. indien nodig telefoonkabel eruit en vervangen door teledistributie coax voor telefonie, internet en TV).
als coax op de gevel licht zal het wel geen probleem zijn om een TNT aansluiting te hebben.
Je zegt EDPnet is daar 6 maand vooraf van op de hoogte maar dat is toch niet altijd het geval want daar kan mijn broer toevallig van meespreken !
Waarschijnlijk heeft TS pech, aangezien op nummers rond hem wel VDSL aanwezig is, en zijn de VDSL aansluitingen volzet.
Maar niettegenstaande al onze uitleg, weet hij natuurlijk nog bijlange niet wanneer er eventueel iets positiefs uit de bus zou kunnen komen en kunnen ze toch zeker bij de betrokken dienst van Prox weten of er in de nabije toekomst iets in de maak zou kunnen zijn, dit zou hem al veel verder brengen in de zoektocht naar een oplossing....

Reageer