Wij zijn ten einde raad. In tijden van verplicht telewerk, IoT, streaming services etc. moeten we en velen anderen in onze regio het stellen met een miserabele ADSL verbinding. Gemiddeld 2 à 3 Mbps down en 1,5 up. Ja, we hebben reeds een 4G modem van Proximus maar gezien de onstabiele en slechte ontvangst is dit niet de constante meerwaarde die wij nodig hebben. Met 2 thuiswerkers, vergeet het, zelfs alleen gaat dit nog niet.
Niemand die een degelijk antwoord geeft/heeft bij de klantendienst. Die mensen kunnen er waarschijnlijk ook niets aan doen. Is er dan echt geen zicht op beterschap, hoe kan PROXIMUS dit nog steeds negeren. Ik heb het niet over een straat maar over een ganse regio net over de taalgrens met Oost-Vlaanderen. HELPPPPPPPP!!!!!!!
Bladzijde 1 / 2
@7912BV kan u een foto posten van bewust “fiber-kastje” en’t adres van installatie van het kastje vermelden? Is essentieel om te achterhalen (waterkansje) of er voor u een fundamentele upgrade inzit of niet.
Ik zal er deze vm eens een foto van gaan nemen.
T.a.v. @TimWitt
de sokkel naast uw ROP tbv mastpaal ziet er gelijkaardig uit. Hopelijk lichtje aan’t eind vd tunnel.
T.a.v. @7912BV
Kan u soms foto (ingezoomd) hernemen op de twee etiketten?
Graag ook foto vdan de putdeksels thv de paal.
We zijn reuzebenieuwd om “Snelheid en HD compatibiliteit” van de apparatuur te checken en nog meer naar de 1ste activaties.
@Snor - ik probeer dit snel te doen.
Maar ik kreeg minder goed nieuws m.b.t. aansluitbaarheid. Zie PM.
@7912BV kan u een foto posten van bewust “fiber-kastje” en’t adres van installatie van het kastje vermelden? Is essentieel om te achterhalen (waterkansje) of er voor u een fundamentele upgrade inzit of niet.
Net beide eens gecheckt maar geen wijzigingen te zien:
Geadverteerde snelheid
tot 100 Mbps download - tot 20 Mbps upload
Maximumsnelheid
7,4 Mbps download - 0,5 Mbps upload
Ter info
Foto met links een gewone kabelverdeelkast (KVD) en rechts een remote optical platform (ROP)
@7912BV Ik heb de snelheid van je ADSL verdubbeld naar 9Mbps. Nog niet veel maar toch al iets meer dan de 4.6Mbps die je tot nu toe had. Voor VDSL2, Fiber of de verbetering van het 4G-signaal heb ik jammer genoeg nog geen vooruitzichten.
Dat heel lang kan aanslepen daarvan zie je het bewijs hier
https://www.bipt.be/file/ Besluit_zones_vermindering_bedrag_gebruiksrechten_straalverbindingen.pdf p.3 geeft de definities van grijze en witte zones; deze worden tweejaarlijks bepaald/vastgelegd door het BIPT op basis van info verstrekt door de operatoren witte zone vast = geen operator verstrekt breedbandinternet op hoge snelheid (minnstens 30 Mbps) grijze zone vast = slechts 1 netwerkoperator verstrekt dergelijke dienst (netwerkoperator = Proximus, Telenet, Voo, Fluvius) indien uw straat aan de defintie van witte of grijze zone voldoet en ze er niet in voorkomt neemt u best contact op met het BIPT
Ik werk voor confcalls nu met 4G unlimited abonnement maar let op! Unlimited is een heeeeeel relatief begrip blijkbaar. Er is toch een limiet van 35GB en dan zak je naar 500mbs. Klinkt heel mooi unlimited, toch moet ik nog constant opvolgen wat het het verbruik is om niet boven die 35 te gaan.
Wij zijn ten einde raad. In tijden van verplicht telewerk, IoT, streaming services etc. moeten we en velen anderen in onze regio het stellen met een miserabele ADSL verbinding.
Is er in uw regio dan geen mogelijkheid om over te schakelen naar de kabel (Telenet)?
Indien ja, waarom blijf je dan nog bij Proximus, als je vindt dat hun snelheid “miserabel” is? Bij Telenet zal het laagtse abonnement nog 10 keer rapper zijn dan jouw huidige ADSL snelheid.
Meestal waar er nog trage adsl ligt van proximus zal er ook geen telenet aansluiting zijn, zie maar de talrijke klachten waar men jaren wacht op een oplossing van Proximus. Ik denk dat je geen jaar gaat wachten om over te schakelen naar TN als die mogelijkheid er zou zijn, ik in ieder geval niet
Als het voor de ene operator de kosten/baten niet goed uitvalt dan zal dit wel voor de andere ook zo zijn
Als het voor de ene operator de kosten/baten niet goed uitvalt dan zal dit wel voor de andere ook zo zijn
Cfr website BIPT = regelmatig is er één vaste netwerkoperator die 30 Mbps aanbiedt
dus nee dit is functie van voorhanden lokale infrastructuur (en Voo heeft een achterstand m.b.t. de beschikbaarheid van internet via teledistributie op vele locaties in Wallonië; dit is trouwens één van de redenen waarom Voo “in de etalage staat voor overname”)
Hallo
Bedankt voor jullie antwoorden en hierbij een update.
Gisterenmorgen 2,6Mbps down en 0,25 up.
@HadewychT hoe is dat dan mogelijk?
update 2
In ons dorp zijn ze de laatste 6! maanden aan een kastje bezig geweest. Heb de mannen kunnen aanspreken en blijkbaar zouden ze met fibre bezig geweest zijn. Dit zal echter niet in onze straat doorgetrokken worden … want er zijn maar 3 huizen op 500 m hier.
hij zei wel dat er mogelijks een betere verbinding zou komen voor ons tov van de ADSL die we nu hebben.
het was allemaal in gebrekkig Frans dus ik hoop dat hij dit wou zeggen.
zou je dit kunnen checken HadewychT. Bij Proximus helpdesk kreeg ik uiteraard wederom geen enkel duidelijk antwoord.
alvast dank
Hallo
Bedankt voor jullie antwoorden en hierbij een update.
Gisterenmorgen 2,6Mbps down en 0,25 up.
@HadewychT hoe is dat dan mogelijk?
update 2
In ons dorp zijn ze de laatste 6! maanden aan een kastje bezig geweest. Heb de mannen kunnen aanspreken en blijkbaar zouden ze met fibre bezig geweest zijn. Dit zal echter niet in onze straat doorgetrokken worden … want er zijn maar 3 huizen op 500 m hier.
hij zei wel dat er mogelijks een betere verbinding zou komen voor ons tov van de ADSL die we nu hebben.
het was allemaal in gebrekkig Frans dus ik hoop dat hij dit wou zeggen.
zou je dit kunnen checken HadewychT. Bij Proximus helpdesk kreeg ik uiteraard wederom geen enkel duidelijk antwoord.
alvast dank
ik kijk even om je verbinding te resetten kan je nogmaals een speedtest uitvoeren ?
Wij zijn ten einde raad. In tijden van verplicht telewerk, IoT, streaming services etc. moeten we en velen anderen in onze regio het stellen met een miserabele ADSL verbinding.
Is er in uw regio dan geen mogelijkheid om over te schakelen naar de kabel (Telenet)?
Indien ja, waarom blijf je dan nog bij Proximus, als je vindt dat hun snelheid “miserabel” is? Bij Telenet zal het laagtse abonnement nog 10 keer rapper zijn dan jouw huidige ADSL snelheid.
U zal waarschijnlijk voorbijgegaan zijn aan het feit dat we net over de taalgrens wonen (4 km om precies te zijn) zoals vermeld in mijn openingspost. Telenet is een verre natte droom, 4 km is natuurlijk nu ook weer niet zo ver maar toch ver genoeg om, ja, je snapt het wel zeker?
Ik zou 100 EUR/maand betalen want we zijn het echt kotsbeu.
Is er in uw regio dan geen mogelijkheid om over te schakelen naar de kabel (Telenet)?
Vermits het “over de taalgrens” is vermoed ik dat Telenet dient te worden vervangen door Voo
Mogelijks is Voo internet niet beschikbaar is indien het een witte/grijze zone betreft
Dat was inderdaad ook wat ik spijtig genoeg verwacht had !
Beste, ik ben op kantoor en kan pas testen rond 18h00.
@7912BV
bedoelt u dat de oplossing xdsl&4G Tessares bij u geïnstalleerd werd en de op deze wijze behaalde snelheid meestal geen +/- 20 Mbps down en +/- 5 Mbps up bedraagt, uitgevoerd met de Proximus speedtest indien enkel één PC/laptop aangesloten werd met utp/ethernet-kabel op de Bbox?
Voor sommige types van lijnen kan de Proximus/Ookla speedtest een resultaat geven dat merkelijk kleiner is dan de reëel gehaalde snelheid en geeft onderstaande Mlab-speedtest frequent een beter beeld (gebeurt op basis van diverse kleine bestanden met verschillende grootte up en down,)
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.