Vraag

Activeringskost wat is

  • 5 December 2019
  • 8 reacties
  • 306 Bekeken

Geachte,

Ik ontving zojuist mijn factuur voor internet met nummer 6908069903 dd. 02.12.2019.

Ik ben al jaren klant bij Proximus (telefoon) en heb nu ook met het alleenwonen internet genomen.

Er wordt een activeringskost van om en bij de 48 euro aangerekend, ook al is er niemand deze komen installeren. Ik heb alles zelf mogen doen toen de installateur twee maal zijn afspraak niet nakwam.

Wat wordt er precies verstaan onder activeringskost? Ben ik deze verschuldigd als ik de installatie zelf heb mogen voorzien?

Met vriendelijke groet,

Andreas Coene

  1. : 0472******

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

https://www.proximus.be/dam/jcr:8252edae-359d-4aff-8eaa-10742be04996/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/abo_access_nl~2019-10-31-10-59-05~cache.pdf

p.6&7 punt 1.4

De kost is zelfs 59 € 21% BTW incl. en dezelfde voor installatie door technieker en uzelf

De activatiekost = de administratieve&technische activatie/registratie in klantenbestand & technische operationele systemen 

Vermits een technieker tot tweemaal toe niet is komen opdagen met o.m. tijdverlies (verlof, …) voor u tot gevolg zou ik een commerciële compensatie vragen ter waarde van het betrokken bedrag

Succes

Beste,

Dank voor de snelle reactie en duidelijke info. 

Waar kan ik zo'n eventuele compensatie aanvragen?

Met vriendelijke groet, 

Andreas

Reputatie 7
Badge +4

Misschien best eerst de reactie van Proximus medewerkers op dit publieke forum (morgen?) hieromtrent afwachten

 

 

 

Beste,

Dank voor de snelle reactie en duidelijke info. 

Waar kan ik zo'n eventuele compensatie aanvragen?

Met vriendelijke groet, 

Andreas


bij deze heb je ze reeds aangevraagd, aangezien de Proximus medewerkers dit zullen lezen als ze hier de draad opnemen ofwel nog vanavond ofwel morgen als ze hier terug langskomen.

Reputatie 7
Badge +3

@Andreas C Beste, voor gemiste afspraken zijn er spijtig genoeg geen tegemoetkomingen voorzien alsook niet op de activatiekosten/installatiekosten.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +4

Tja klantvriendelijk is wel enigszins verschillend (indien het door Proximus beloofde maar niet gehouden (installatie)afspraken betreft

Zelf zou ik daarom op basis van bovenstaande naar de ombudsman telecom stappen met een klacht

http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41

Klacht voor bemiddeling

 

 

@Andreas C Beste, voor gemiste afspraken zijn er spijtig genoeg geen tegemoetkomingen voorzien alsook niet op de activatiekosten/installatiekosten.Groetjes,Joel

Klinkt niet echt logisch.

Reputatie 7
Badge +3

@Andreas C 

Beste,

De installatie zou inderdaad betalend geweest zijn als de technieker was langsgekomen.

Ik laat dit nakijken en probeer een regeling te treffen ivm de aanrekening van de kost.

met vriendelijke groeten,

Tina

 

Reageer