Skip to main content

Na vele telefoontjes van Proximus had ik besloten om Fiber gratis te laten activeren en installeren.

Op het afgesproken moment komt de technieker langs en weet mij te vertellen dat de aansluiting in de woning, die is uitgevoerd door Fiberklaar, niet comform is. Er wordt mij voorgesteld om de installatie op een latter tijdstip, te vervolledigen tegen een prijs van 85€. Ik ben het niet eens met deze tegenstrijdigheid en start een chat met de klantendienst. Deze chat duurt meer dan 90 minuten om te aanvaarden dat ik de afspraak annuleer. Op de dag dat de afspraak initieel was ingepland ontvang ik een SMS van Proximus met de melding dat de technieker vandaag langskomt. Na nog maar eens een chat met de klantendienst weten die mij te zeggen dat er niks staat ingepland.

Op de website van Proximus staat zeer uitdrukkelijk vermeld dat de installatie en activatie van fiber volledig gratis is. Ik sta er dan ook op dat deze installatie en en activatie volledig gratis gebeurd en volgens de regels van de kunst. d.w.z. zonder dat er enige schade van gaten boren en geen kabels die bovenop de muur liggen. Ik verwacht ook dat ik maximaal gedurende 4 uurgeen bruikbare internetverbinding heb.

@Rudi V E Omdat de PX moderatoren u zouden kunnen beter/vlotter verder helpen, als ze morgen de draad hier terug opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens.
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of belangrijk acht ivm je vraagstelling.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 
Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

@Rudi V E  Dag, vreemd. Ik zie voor jou geen order om te swappen naar Fiber??. Enkel order door jou ingevoerd om je mobile’s uit het pack te nemen en om te zetten naar een ander abonnement waar ik het nut niet van zie??

@Rudi V E  De technieker laat weten dat fiberklaar de FTU in de garage heeft geinstaleerd. Jou oude installatie zou op het bovenverdiep zijn en alle kabels vertrekken van daar. Je zou een wachtbuis trekken naar de oude installatie en daar electriciteit voorzien.  Men zou dan nadien terug komen voor de installatie en bijgevolg is de installatie uitgesteld met 2 weken?

Vanwaar de meerkost van 85€ ? Op de website staat installatie en activering zijn gratis. 

@Rudi V E Als dit eventueel zou aangerekend worden dan mag u dat via deze weg laten weten.Dan crediteren we het bedag.Groetjes,Joel

Reageer