Na vele telefoontjes van Proximus had ik besloten om Fiber gratis te laten activeren en installeren.
Op het afgesproken moment komt de technieker langs en weet mij te vertellen dat de aansluiting in de woning, die is uitgevoerd door Fiberklaar, niet comform is. Er wordt mij voorgesteld om de installatie op een latter tijdstip, te vervolledigen tegen een prijs van 85€. Ik ben het niet eens met deze tegenstrijdigheid en start een chat met de klantendienst. Deze chat duurt meer dan 90 minuten om te aanvaarden dat ik de afspraak annuleer. Op de dag dat de afspraak initieel was ingepland ontvang ik een SMS van Proximus met de melding dat de technieker vandaag langskomt. Na nog maar eens een chat met de klantendienst weten die mij te zeggen dat er niks staat ingepland.
Op de website van Proximus staat zeer uitdrukkelijk vermeld dat de installatie en activatie van fiber volledig gratis is. Ik sta er dan ook op dat deze installatie en en activatie volledig gratis gebeurd en volgens de regels van de kunst. d.w.z. zonder dat er enige schade van gaten boren en geen kabels die bovenop de muur liggen. Ik verwacht ook dat ik maximaal gedurende 4 uurgeen bruikbare internetverbinding heb.