Vraag

Access points aansluiten

  • 13 August 2019
  • 11 reacties
  • 4143 Bekeken

Hallo, ik heb net 2 access points gekocht (tp link eap245), ik zou er 1 op de eerste verdieping willen zetten, en een andere op zolder. Maar weet niet goed hoe ik het nu correct moet aansluiten. Er is een poe adapter bijgeleverd. En boven heb ik LAN aansluitingen. De installateur van proximus had wel al iets gedaan met die poorten boven, zodat die allemaal zijn gekoppeld aan mijn modem. In mijn bbox 3 zijn 3 LAN poorten in gebruik, waarvan er 1 lampje pinkt, zijn die 2 poorten zonder pinkend lampje misschien die van boven? In bijlage een foto van de AP en van de lan connecties in mijn modem. Wat sluit ik nu aan op wat? Of verbind ik die APs gewoon via een utp boven in de poorten?


Alvast bedankt!

Mvg,

Pieter


This topic has been closed for comments

11 reacties

Uw access points kun je best één voor één automatisch via WPS instellen de bbox heeft ook een WPS knop
Uw access points kun je best één voor één automatisch via WPS instellen de bbox heeft ook een WPS knop

Hey Martin, thanks voor je reactie. Dus ik sluit de AP boven aan en druk beneden op de wps knop? Of hoe moet ik het juist doen?
op de wps knop drukken van de bbox en binnen de minuut op deze van AP of omgekeerde volgorde...
op de wps knop drukken van de bbox en binnen de minuut op deze van AP of omgekeerde volgorde...
OK, maar er staat geen wps knop op de AP, er staan 2 poorten op voor LAN, en verder heb ik ook een poe adapter.
poe adapter is om je accespoint van spanning te voorzien
Heb je geen wps functie als je op de interface gaat zien van je access point?
De utp kabels lopen normaal van je bbox naar de access points.
Heb je geen handleiding bijgekregen hoe je die moet configureren.
Hallo,
Indien je lampje op de modem pinkt is dit teken dat je LAN verbinding op die moment actief is.
De AP van TP Link zijn ook te beheren via een app .
Meer uitleg via site van TP Link zelf.
https://static.tp-link.com/2019/201907/20190705/7106508372_EAP225EAP245IG.pdf
Ik denk dat deze link over jouw AP gaat.
Mvg
Artie
Hallo,

OK ik ben er in geslaagd om de AP aan de praat te krijgen. Momenteel is ie beneden met mijn modem verbonden, ik moet nu nog een utp kabel hebben zodat ik die boven kan plaatsen, en dan de juiste utp poort vinden. Nu zou ik wel graag de AP op 1 netwerk willen zetten, is dit iets wat eenvoudig kan? Dank u
Ik veronderstel trouwens dat er wel een handleiding zal bijgezeten hebben.
wat bedoel je een ander SSID geven, dan moet je in de interface kijken of je die kunt veranderen.
Ik veronderstel trouwens dat er wel een handleiding zal bijgezeten hebben.
Hey ja zit handleiding bij, maar daar staat vooral in uitgelegd hoe je het ding aan de muur of plafond moet hangen, terwijl ik daar helemaal geen handleiding voor nodig had. Verder staan er ook wat links bij, dus zal daar eens gaan neuzen en zien of ik iets vind.
Hier vind je er al één
> klik hier