Beantwoord

Access Point instellen

  • 21 January 2018
  • 18 reacties
  • 5516 Bekeken

Beste
Ik heb onlangs een access point gekocht om het bereik van mijn draadloos internet te vergroten. Het access point is een D-Link DAP 2695. Ik zou het netwerk van deze access point willen beveiligen en daarvoor moet ik naar de configuratiepagina in de browser met als ip-adres is 192.168.0.50, maar wanneer ik dit ingeef kom ik nergens uit en als ik bij de beheerpagina van Proximus kijk (192.168.1.1) zie ik het access point ook nergens tussen de aangesloten apparaten staan... Heeft iemand misschien tips of opmerkingen over dingen die ik verkeerd doe?
Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet
William
icon

Beste antwoord door Martin 21 January 2018, 19:57

Bekijk origineel

18 reacties

kan je daar een utp kabel op aansluiten zodat je een laptop kunt aansluiten om zo in zijn interface te geraken
Bedankt voor je antwoord en ik heb een utp kabel op de access point aangesloten en die in mijn laptop gestoken, maar als ik dan het ip adres ingeef om naar de interface te gaan laadt de pagina niet.
heb je het ip adres van je laptop lan kaart in het zelfde subnet gezet 192.168.0.xx
Ik weet niet wat dat betekent haha. Maar als ik ipconfig in de opdrachtprompt van mijn laptop intyp kom ik bij default gateway 192.168.1.1 uit, wat hetzelfde ip adres is als van de modem/router van Proximus.
dan staat je lankaart op het subnet van de bbox ingesteld 192.168.1.xx en kan en daarom kun je aan de interface niet met je laptop op het acces point
en wat moet ik dan doen om mijn probleem op te lossen en het netwerk van mijn access point te beveiligen?
heeft dit acces point geen WPS net zoals op je bbox wat dan kun je dit automatisch laten gebeuren dus dan wordt ook de beveiliging overgenomen
Nee, geen WPS knop aanwezig op dit access point... Moet ik hier iets aanpassen om het te laten werken of moet ik hier vanaf blijven?

Reputatie 7
Badge +4
Op basis van jouw gegevens vind ik onderstaande
http://www.dlink.com/uk/en/-/media/business_products/dap/dap-2695/qig/dap_2695_a2_qig_v1_02_eu.pdf
-> zie p.5 : PC statisch adres 192.168.0.2
&
vraag: p.3 PoE voeding, ok?
Nee, geen WPS knop aanwezig op dit access point... Moet ik hier iets aanpassen om het te laten werken of moet ik hier vanaf blijven?


nee daar moet je niks veranderen in je bbox
@M_016 dit is inderdaad het access point dat ik heb. Ik heb net geprobeerd om naar het ip adres 192.168.0.2 te gaan (met mijn laptop, aangesloten op het access point met een utp kabel) en de browser zegt dat deze pagina niet bestaat. En ik heb vrijdag deze PoE injector gekocht https://www.coolblue.be/nl/product/312904/tp-link-tl-poe150s-injector.html
Begrijp me niet verkeerd, mijn access point geeft een wifi signaal, ik kan niet op de configuratiepagina geraken om het netwerk te beveiligen.
http://www.dlink.com/uk/en/-/media/business_products/dap/dap-2695/qig/dap_2695_a2_qig_v1_02_eu.pdf
staat op pagina 4 hoe je moet inloggen met je pc en de instellingen die je moet doen
192.168.0.2 subnet mask of 255.255.255.0 zijn de instellingen die je op je pc netwerkkaart moet invoeren
maar ik laat het verder aan M_016 over
succes
Reputatie 7
Badge +4
Dus als ik het goed begrijp zijn de (basis)instellingen reeds gedaan (en werd de WiFi WPA beveiliging toen niet geactiveerd?)
->
Misschien de AP gewoon met de Bbox verbinden, de AP dient vervolgens in het netwerk terug te vinden zijn (en dus in principe aanklikbaar te zijn met een adres van het type 192.168.1.x

P.S. Een gateway adres type 192.168.0.1 is misschien een andere oplossing, correct Martin?
Ik heb de kabel van de modem ingestoken in de PoE injector en van de PoE injector een kabel in de LAN 1 poort van de access point gestoken, maar verder niks gedaan.
De AP is ook niet terug te vinden tussen de apparaten die aangesloten zijn via ethernet op de beheerpagina van Proximus 192.168.1.1
Reputatie 7
Badge +4
Beste als ik je voorlaatste post goed begrijp heb je in feite de procedure vermeld op p.4 van de "quickstart" nog niet gedaan?
Indien dus nog niet gedaan volg dan methode 2 (en koppel je PC los van het internet)
Ik heb methode 2 eens geprobeerd en ik kom niet uit op de configuratiepagina op die manier.

Reageer