abnormaal traag internet

  • 18 November 2015
  • 29 reacties
  • 506 Bekeken

ik woon vrij afgelegen, dus heb traag internet. De laatste week is hij zo goed als weg, bij de speedtest geeft hij 0,50 aan. Mijn broer die er veel van kent vroeg bij proximus om de lijnen te testen ( online) en kreeg de melding dat de apparatuur die de test moest doen niet werkte. Wat nu? Heb gisteren een nieuwe modem geplaatst, B box 3 ipv 2 maar nlijft hetzelfde. Draadloos heb ik helemaal niets



29 reacties

daar mail niet opent, langs deze weg. klantnummer is : 6123336586 momenteel geeft speedtest download 0,16 en upload 0,05
Dit nummer klopt niet, kan je eens controleren of je je niet mistypt hebt?
MVG,
Wim
sorry, een drie teveel? moet zijn : 612336586
En wat was de oorzaak?
Clara,
Ik heb je lijn nagekeken en zie geen storing , de snelheid die op je modem toekomt is 3.3 Mbps.
Speedtest hangt af van de server waar je de test doet.
Kan je verbinding maken met het draadloos netwerk ? Zie http://support.nl.proximus.be/app/answers/detail/priv%C3%A9/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/a_id/16467/c/1284,1349,1352,1356
Met vriendelijke groeten,
Samuel
Kan Clara dan niet overschakelen naar VDSL2 ?
Vdsl 2 is helaas niet beschikbaar, je kan zelf de beschikbaarheid controleren via volgende link
http://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/onze-producten/internet/internet/speedtest-internet-connectie.html
Met vriendelijke groeten,
Samuel
draadloos lukt niet.mijn pc zegt dat wifi aanstaat. ook rechtsreeks via de knop op de router lukt niet.hij pinkt even en gaat dan weer uit


Je kan best eens de verbindingssleutel handmatig ingeven.
Deze vind je terug aan de achterkant van de modem (wireless key)
Met vriendelijke groeten,
Samuel
der is net een proximus technieker geweest, draadloos lukt nu wel, maar de snelheid ( upload 0,06 en download 0,05 ) vind hij wel raar, maar hij vind niets dus hij kan het niet oplossen. dit forum openen duurde twee minuten, maar alles is normaal zegt hij.


Je hebt ook maar 3 Mbit ADSL lijn dus veel kan je niet verwachten hé, je kan eens proberen door je met een netwerkkabel direct te verbinden aan de modem dan zou je wel iets meer halen maar ja dan werk je niet meer draadloos. Eens kijken bij Telenet mss ?
heb al kontakt opgenomen met telenet, maar er ligt hier geen kabel, dus dat gaat wat duur worden. Ik heb idd geen snel internet, maar heb dit al vier jaar en nu ineens een week geleden nog maar een tiende. Zelfs mails openen geeft de melding deze pagina kan niet worden weergegeven, pas na drie a vier minuten lukt het. Waarom nu ineens na vier jaar?


Is je wifi kanaal niet gestoord, heb je al eens een ander kanaal gekozen op je bbox.


Als je heel dicht staat met je pc/laptop tegen de bbox gaat het dan beter


wat krijg je als uitslag hier =>http://proximus.be/internetsnelheid" target="_blank
dicht bij d modem blijft hetzelfde. Bij de test krijg ik :


Max.: 2,8 Mbps download - 497 Kbps upload


Min.: 2,8 Mbps download - 497 Kbps upload





in praktijk is dit 0,06 en 0,05





een ander kanaal kiezen heb ik geen verstand van



Het gaat er hier niet over dat het traag is, want dat is gewoon een feit. Haar modem staat op 4096 downstream en 512 upstream.

Alle jaren dat ze daar is heeft ze die snelheid ook gehad, en omdat ze weinig data verkeer heeft was dit voldoende voor haar en was ze er mee tevreden.

Laatste tijd is haar internet echter veel en veel trager, zodat ze zelfs soms onmogelijk nog een pagina kan inladen. Internet is dus zeeeeeer onstabiel en soms haalt ze maar snelheden van 1800 downstream en 80 upstream. Dit heeft niets te maken met de wifi, via de kabel heeft ze dit ook. Wifi kanaal heb ik trouwens al op een ander kanaal gezet.



Feit en absoluut onaanvaardbaar is dat Proximus Clara , zelfs een COMFORT pakket had aangesmeerd.

Goed wetende dat ze die snelheden daar niet kan halen, ze geven immers zelf toe dat ze daar een trage verbinding heeft

Op mijn aanraden is ze deze week naar een basic gegaan , welke snelheden ze belange nog niet kan halen , maar dat scheelt toch weeral heel wat op de weggegooide centjes. Bij een lijntest krijgen we steeds de melding dat er een probleem is tussen de centrale en de modem.

Vroeger haalde ze deze snelheid wel en nu niet meer, dus is er ergens wel degelijk mis en zou Proximus teminste zich hier eens verder mogen verdiepen op technisch vlak. Bij Clara thuis ligt het probleem niet, alles is perfect opgezet en aangesloten.

Clara is geen vragen partij voor de hoge beloofde snelheden , met een stabiele 4096/512 is ze al zeer tevreden.


Mvg


Glee
Dan moet je er op aandringen bij de technische dienst 0800 22 800 dat ze de technische experts er op afsturen

Ze kunnen de lijn een tijd lang monitoren om te zien of alles stabiel enz....

Bij Prox moet je blijven aandringen tot er uiteindelijk iets gebeurd, zeker niet afgeven !!!!!

Hoeveel is je downlaod/upload speedtest met een kabel verbonden
kzal dat seffens eens testen. weet niet of ze nog eens een tecknieker gaan willen sturen, die ene die geweest is bleef zeggen dat hij geen probleem kan oplossen als hij er geen vind. toen we mail openden deed hij het niet


; zijn commentaar : tja, das raar, maar ik zou niet weten hoe dat komt, dus ik kan er niks aan doen


Je zou kunnen proberen bij de helpdesk om er op aan te dringen dat ze je lijn monitoren en kijken of je lijn stabiel blijft gedurende verschillende dagen, de techniekers die bij mij al langs geweest zijn hebben dat zelf iedere keer voorgesteld en na enkele dagen hebben ze mij persoonlijk opgebeld hievoor om de uitslag bekend te maken, op dat bied moet ik zeggen dat ik het iedere keer getroffen heb met de techniekers dir hier al gepasseerd zijn.


Heb je nog een ander tablet, smartphone, pc of laptop waarmee je zou kunnen vergelijken of je het daar ook mee voor hebt.
Badge +4
Vroeger toen ik adsl had ook zoiets eens voorgehad, opeens hadden we een lagere snelheid, toen bleek een poort in de centrale defect te zijn....


je kan altijd eens de technieker aanraden voor een andere poort en dan zien of dit beterschap brengt.
heel vreemd, maar sinds zondag is mijn internet opeens weer zoals vroeger
Als de technieker even consequent is al deze dat ik over de vloer gekregen heb, dan is dit niet zo abnormaal bij dergelijke onstabiliteit zet hij uw lijn voor enkele dagen op monitoring om te zien wat er juist gebeurt en dan kan hij als het nodig is nog ingrepen doen, dat kan een onstabiliteit zijn in de lijnkaart in de ROP of verder op enz.....

Het voornaamste is nog altijd dat het maar opgelost wordt hé Clara ;-)
er belde een technieker om te zeggen dat hij een nieuwe poort had geinstalleerd op de centrale, want dat die niet goed was. toen heb ik een week normaal internet gehad en nu weer abnormaal traag. ik word er een beetje doodziek van!


Inderdaad niet opgeven en terugbellen en erop aandringen dat ze dan maar een technisch expert moeten opzetten


ook kan je via een online mail je klacht nog eens invoeren ==> contact_email
Reputatie 3
Badge +1
wij zitten in stabroek ook terug op vdsl 2 49mbps in plaats van vectoring 91mbps, zouden problemen hebben met vectoring
Bel eens naar de helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u) waar ze zeker kunnen verder helpen

Reageer