Vraag

Aansluiting Proximus niet mogelijk - Wie helpt me verder?

  • 8 April 2019
  • 7 reacties
  • 1795 Bekeken

Ik ben geïnteresseerd om klant te worden bij Proximus. Omdat ik mijn twijfels heb bij de kwaliteit van de verbinding (t.o.v. Telenet) wou ik me even informeren. Via via op de pagina gekomen om te kijken of een Proximuslijn uberhaupt mogelijk is in mijn woning -> Deze geeft mij aan dat dit niet kan op mijn adres...

Ik woon in een deelgemeente van Aalst, een woonwijk met rijhuizen met op de hoek een nieuwbouw appartement. Ik ben de eigenaar van het gelijkvloers.
De buren met de gevel in het Noorden hebben volgens diezelfde website een goede verbinding, de buren aan de gevel in het Oosten hebben ook een goede lijn volgens die website.

Bovendien ligt er in mijn garage een donkergrijze kabel met 4 aders in, alsook 4 van die kabels in de kast van de nutsvoorzieningen in de gemeenschappelijke ruimte.

Met die info bel ik naar Proximus & ik vraag letterlijk: "Wat moet er gebeuren alvorens bij jullie klant te worden?" waarop zij uiteraard ook even mijn lijn bekijken: "Ah meneer, dat gaat niet, spijtig".
Zo sprak ik reeds 4 medewerkers. De ene laat mij vragen aan mijn bouwpromotor of Proximus aanwezig is, de andere laat mij naar een Proximus Center gaan.

Bovendien lijkt mij de ingreep zeer klein om Proximus alsnog binnen te brengen, daar ik tussen 2 aansluitingen aangrens, mijn gevel op de rooilijn staat en vermoedelijk alles al aangesloten is op die grijze kabels in de kasten? Ik vraag dus of iemand dit technisch kan bekijken maar dat is niet mogelijk.

Wat moet er nu gebeuren, volgens mij heb ik gewoon de verkeerde mensen aan de lijn gehad. Of ligt het aan mij dat ik dat zeer gek vind dat Proximus een simpel appartement in de straat niet kan aansluiten?

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Beste,

kan je aub via een privébericht de juiste adresgegevens doorgeven ?

Het is inderdaad zo dat niet overal de juiste kabels liggen om tot een kwalitatieve verbinding voor internet te komen. Aan de hand van het adres laten we dit verder nakijken door de technische dienst. Misschien is er inderdaad maar een kleine ingreep nodig, maar dat weten we pas als techn dienst de juiste situatie kan nakijken. Dus graag je antwoord ? met dank

vriendelijke groeten,

Tina

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende link, je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Verstuur' = verzenden
En heb je al meer nieuws?
je kunt ook de vraag sturen aan het Proximus team via een
Privébericht (klik hier) en eventueel de link naar je post hier meesturen, namelijk:
>
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/aansluiting-proximus-niet-mogelijk-wie-helpt-me-verder-47264/index1.html#post624764
Eigenlijk maakt niet uit aan wie ik wat vraag buiten Proximus. Ik wil weten wat er moet gebeuren om klant te worden bij Proximus, of er nu reeds een aansluiting is of (nog) niet.

De helpdesk kan mij alleen zeggen dat het niet mogelijk is op basis van een 'neen' op hun computerscherm. Niemand kan mij een reden geven of een volgende stap. Dat is toch raar? Willen zij geen nieuwe klanten?
mss is er een uitbreiding nodig omdat er geen bijkomende DSL verbindingen meer mogelijk zijn in de straatkast/lex van Proximus !
Reputatie 6
Badge +3
De mensen van proximus hebben allemaal juiste informatie gegeven.

Je kan nog volgende doen.
- zelf kijken of je een proximus kabel binnenkomt in de gemeenschappelijke ruimte. Bijv waar Telenet binnenkomt.
- Iemand anders ter plaatse laten kijken.
- kijken of er nog een wachtbuis klaarzit naar de straat.
- vragen aan de verhuurder, verkoper of bouwpromotor (is het nieuwbouw)
- vragen aan de andere bewoners of ze al eens proximus hebben gehad

- de lijn effectief aanvragen, dan komt er een technieker kijken wat er mogelijk is.
Een minderjarige waar ik als voogd voor optreedt kreeg zijn Scarlet-aansluiting (ook Proximus hé) zelfs expliciet opgezegd omdat men géén aansluitingen meer wou hebben in het appartementsgebouw waar hij woont. Ik liet me vertellen dat ze per blok/straat hun aansluitingen beperken om technische redenen en dan kiezen.

Reageer