Aansluiting Proximus appartementsgebouw

  • 13 June 2018
  • 3 reacties
  • 1305 Bekeken

Korte schets:
Appartement gekocht en contract gevraagd gisteren voor internet, tv en gsm.
In mail met voorwaarden stuurt Proximus dat ik zelf moet nagaan of er proximus aansluiting in complex aanwezig is.
Kan ik niet want ik heb de sleutel pas 6 juli.
bel naar klantendienst en die kunnen blijkbaar door de privacywet niet meer nagaan of er een invoerkabel aanwezig is.
Doorverwezen naar technische dienst. Antwoord niet voor ons. terug gestuurd naar klantendienst.
Vriendelijke dame stelt voor om contract te annuleren. contract van 11u kan om 21u al niet meer geannuleerd worden.
Zij stelt voor om happy house te contacteren telefonisch. Resultaat de dame belt terug en zegt dat ze zelf ook geen telefonisch contact krijgt met happy house.
Zij heeft dan een mail opgesteld voor happy house....... probleem...... ge moet een vaste lijn ingeven maar ik neem geen vaste lijn op dat nieuw adres.
Bovendien hebben ze bij eerste contact gezegd dat Proximus de kosten voor het binnenbrengen van de lijn in appartementcomplex wel zou betalen en nu hoor ik dat het 90 euro zal kosten.
Dus ik breng de lijn binnen en andere bewoners mogen binnenkort daar ook op aansluiten of wat?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U hebt een appartement gekocht van X. Is X een particulier of een makelaar/bouwbedrijf/promotor? Is er een syndicus? Is er een plan - met electriciteitschema's - van het betrokken appartement?
De huidige eigenaar of de syndicus moet toch "licht in de duisternis kunnen scheppen", nee?

Ter info: p.14 taakverdeling en contact met Proximus (aansluiting appartementsgebouw)
https://www.proximus.be/dam/jcr:e69dfddd-27e0-4536-8cdc-e0f401518c24/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/sme/aansluiting-van-appartements-gebouwen.pdf~2017-09-26-12-47-56~cache.PDF
X is een particulier( momenteel aangesloten bij Telenet)Gaat om een kleinschalig complex van 6 appertementen van 2008
Geen syndicus aanwezig. Electriciteitsplan van appartement krijgen we bij definitieve akte op 6 juli.
Willen alles op voorhand geregeld hebben.
Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
https://www.vlaanderen.be/nl/bouwen-wonen-en-energie/wonen/het-beheer-en-onderhoud-van-de-gemeenschappelijke-delen-een-appartementsgebouw

Wat u eventueel zelf zou kunnen doen is op adres in www.1207.be nagaan of er vaste telefoonnummers zijn in het gebouw en m.b.v. www.1299.be of www.crdc.be nagaan bij welke operator de betrokken telefoonnummers zitten. Op basis daarvan zou u eventueel kunnen zien op Proximus in het gebouw al dan niet aanwezig is.
Ik vrees evenwel dat u voor een moeilijke/onmogelijke opdracht/keuze geplaatst wordt en best zou opteren om het betrokken Proximus contract te annuleren (op basis van het feit dat de voorwaarden pas vermeld in het contract dat u toegestuurd werd).
Vermits er conform de wetgeging - indien er 2 of meer eigenaars zijn - een (vrijwillige) syndicus moet zijn, kunt u eventueel met deze persoon nog proberen uit te vissen - bij voorkeur in samenwerking met uw notaris - of er al dan geen "gemeenschappelijke technische ruimte" is waar de nutsvoorzieningen (zoals telefonie, teledistributie, elektriciteit, gas, water,...) toekomen en vervolgens verdeeld worden over/naar de diverse apartementen.

Reageer