Vraag

Aansluiting bij verhuis

  • 28 September 2022
  • 10 reacties
  • 131 Bekeken

Ik verhuis binnenkort en ik zag in het huis de plaats waar de coax-kabel binnenkomt, nl in de leefruimte. Ik kan dus bij de verhuis perfect Proximus de aansluiting laten uitvoeren.

Maar in de nabije toekomst wil ik graag de aansluiting van Proximus in een technische ruimte voorzien maar die is aan de andere kant van de woning. Maar het kan nog zeker 6 maanden duren vooraleer die technische ruimte klaar is.
Hebben jullie daar oplossingen voor? Voorzien jullie dan op het huidige aansluitpunt een extra lange kabel die ik dan nadien gewoon tot in de technische ruimte kan leggen? Of moet er buiten een nieuwe sleuf gegraven worden tot aan de technische ruimte op dat moment? Of zijn er nog andere opties?

Alvast bedankt voor jullie feedback!


10 reacties

Als ik op deze site Vlotte verhuis | Proximus  dan op de knop “plan mijn verhuis” klik, kom ik op de pagina terecht waar ik moet inloggen op myproximus account, gebeurt dit dan niet bij jouw?

mss eens met ander browser proberen of cookies eerst wissen of ook nog proberen door een privaat venster te openen in je browser = CTRL SHIFT N  (dan alle cookies aanvaarden kiezen
..

Inderdaad ook de bbox modem/router meenemen dus alle toestellen die van proximus zijn.

 

Nee bij mij blijft de “zandloper” draaien.

Zal eens een andere browser dan Edge proberen dan...thanks.

of in Edge door een privaat venster te openen in je browser = CTRL SHIFT N en daar deze link →  Vlotte verhuis | Proximus openen (dan alle cookies aanvaarden kiezen
..) enz
.

TBI= → NTP 2007 Invoerkabel aansluiting? | Proximus 

Reputatie 7
Badge +4

Cfr reacties Martin en philippe_d

&

Proximus technieker zal bij de aanslluiting ergens een NTP2007 moeten plaatsen (voor een koperlijn)

Indien de technische ruimte nog niet “bruikbaar” is en bv. voor de Proximus telefoonkabel de wachtbuis van de Telenet coax kabel zou hergebruikt worden kan een technieker van goede wil de telefoonkabel daar binnenbrengen en een voldoende lange telefoonkabel voorzien zodat de NTP2007 door u zelf (of een elektricien) later van de tijdelijke positie naar de uiteindelijke in de technische ruimte kan verplaatst worden

Ik vermoed evenwel dat enkel een Proximus technieker bij plaatsbezoek u een adequaat “beste voorstel voor tijdelijke/definitieve aansluiting” zal kunnen formuleren

 

 

 

Ter info: Hier vind je al wat info omtrent aansluitingen:

Voorzie je aansluiting | Proximus

& hier: Aansluiting op de Proximus infrastructuur
alle technische info die je nodig hebt i.v.m. je bekabeling.

NB: Proximus werkt niet met coax zoals bv Telenet maar met koperlijnen(telefoonlijnen) en ook met glasvezel, maar die ligt natuurlijk nog niet overal en nog niet voor iedereen beschikbaar.

Martin,

Die info had ik al gezien maar gaf niet meteen een antwoord op mijn vraag 😉

Is er een mogelijkheid om te vermijden dat Proximus moet terugkeren eens de technische ruimte klaar is binnen een aantal maanden? M.a.w. kunnen jullie al genoeg kabel voorzien op het huidige aansluitpunt zodat ik nadien gewoon zelf de ‘kastjes’ van Proximus kan herhangen?

Of hangen jullie nu gewoon alles op het huidige aansluitpunt en moet ik - eens de technische ruimte klaar is - de richtlijnen voor verplaatsen van de technische infrastuctuur volgen?

 

 

Best dat je een officieel antwoord afwacht van een Prox forummedewerker (moderator)

Graag antwoord van een Proximus moderator aub :-)

Reputatie 6
Badge +2

Ik verhuis binnenkort en ik zag in het huis de plaats waar de coax-kabel binnenkomt, nl in de leefruimte. Ik kan dus bij de verhuis perfect Proximus de aansluiting laten uitvoeren.

 

De plaats waar de coax binnenkomt?

Coax heeft niets te maken met Proximus, wel met Telenet 


 

Maar in de nabije toekomst wil ik graag de aansluiting van Proximus in een technische ruimte voorzien maar die is aan de andere kant van de woning. Maar het kan nog zeker 6 maanden duren vooraleer die technische ruimte klaar is.

 

Ik ga ervan uit dat jullie aan het renoveren bent? Dan zou ik gewoon een extra UTP kabel leggen tussen de plaats waar de modem nu komt (NTP), en de technische ruimte 


En natuurlijk, vanuit de toekomstige technische ruimte de nodige ethernetkabels naar de plaatsen waar je internet wilt hebben (vb TV, bureau ...), of waar je extra WiFi acess points wilt plaatsen

 

Aangezien de “plan mijn verhuis” knop niet werkt op de Proximus-site zal ik telefonisch contact moeten opnemen om de verhuis door te geven.

Wel nog 1 vraagje hier. Op de website staat dat je bij een verhuis al je Proximus toestellen en bekabeling moet meenemen. Maar bedoelen ze dan ook de modem?

Reageer