Beantwoord

aansluiten Philips HU

  • 18 November 2020
  • 7 reacties
  • 325 Bekeken

ik heb een Philips Hue hub , het aansluiten is geen probleem, maar.. als ik kijk wordt het in de app van hue weergegeven als verbonden met cloud.

dit is volgens philips niet juist.

enig idee hoe ik dit moet instellen dat het niet verbonden is met cloud?

dank je

icon

Beste antwoord door joyrider 22 November 2020, 09:19

Bekijk origineel

7 reacties

Is dit gelukt 

- Stap 5 : Nu gaat de app zoeken naar je Bridge, als deze gevonden is druk je op “Verbinden”

cfr. philips-hue-a-z.pdf

Philips Hue installeren voor dummies (hue-lampen-kopen.nl)

Sluit de bridge met de meegeleverde ethernet kabel aan op je router

bij een fiber aansluiting is je router de Bbox3 (of eventueel een eigen privé router achter de fibermodem van Proximus)

de verbinding tussen Hue bridge et Bbox3 dient te worden gemaakt via 1 van de 4 gele LAN-poorten

ja alle stappen lukken…

probleem gewoon is dat de hue NIET verbonden mag zijn met cloud om de smartlampen te laten integreren in google home..

en ik heb geen idee hoe dit te veranderen

 

als ik naar de hue app kijk, en via instellingen  naar bridge ga staat daar dat mijn bridge verbonden is … via cloud.

 

 

Reputatie 3
Badge

Als mijn GSM op 4g staat, werkt bij ons de Philips Hue ook via de cloud.  Via wifi is dit niet het geval.

 

Inderdaad ik ging er hier vanuit dat joyrider over wifi werkte, omdat ik zelf als ik thuis kom altijd mobiel uitzet en alleen nog met wifi werk, op den duur denk je dat iedereen dit doet :relaxed:

probleem is opgelost… alles vanaf 0 opnieuw geinstalleerd.

op tablet werkt het nu perfect…

op smartphone zegt hij dat hij geen nieuwe hub vindt… maar ben al blij dat het op tablet werkt

 

 

t’s toch via wifi dat je werkt met beide toestellen  en niet via mobiel netwerk?

ook op smartphone nu opgelost.. raar maar waar

technologie… altijd spannend

Reageer