Beantwoord

Aanmerking 4g LTE modem

  • 1 September 2019
  • 39 reacties
  • 1653 Bekeken

Beste,

Ik zit nog altijd op een oude ADSL lijn. Snelheid van 3,3mb/s dus download is nog geen 350Kb/s . Het is nu al een jaar of 2 dat Proximus begonnen is met de testfase van de 4G LTE in Frasnes-lez-Anvaing. Toeval wil dat ik juist in die gemeente woon .
Zou u kunnen kijken of ik in aanmerking kom ?

mvg
icon

Beste antwoord door M_016 2 September 2019, 11:22

Bekijk origineel

39 reacties

033130367

Begrijp ik het goed als ik zeg dat de 4g modem enkel gewoon internetten ondersteund maar geen video steaming zoals YouTube. En vanaf welke minimum download/upload ondersteund hij? 

Is de gemeten snelheid door een ookla speedtest wel merkbaar of meet deze enkel de snelheid over de lijn en niet over de lte?

Werkt de lte modem enkel wanneer er ook een lijn verbinding is of neemt hij ook het internet over als de lijn volledig weg valt! Want als ik een abonnement neem met Internet garantie word wel beweerd dat ik door de 4g modem altijd internet heb of is dit dan niet waar!

Kan er geen oplossing gemaakt worden door een volledige mifi router beschikbaar te stellen voor het internet met de gratis data kaart in de lte modem. En dat de tv functie dan wel gewoon via de proximus router over de lijn gaat? 

FYI: ik heb hier altijd gelezen van de prox medewerkers dat vooraleer  een LTE modem geplaatst wordt er een minimum snelheid moet zijn en udp streams kunnen niet via de LTE modem geleverd worden i.s.m. de bbox….

De prox forummedewerkers komen straks terug langs om je verder te helpen...

Hallo,

We zijn nu ondertussen 2 jaar verder … , steeds nog op de oude ADSL lijn 3,9 mb/s .
Ik controleer regelmatig de beschikbaarheid op de website van proximus.
Nu zou er dus bij HD TV  -  1 TV  staan .

Zou er dan toch iets veranderd zijn op mijn lijn ? Zou ADSL 2 of VDSL beschikbaar zijn ?

mvg

dit zou dan overeenkomen met een lijnsnelheid van ±9Mbps maar dit heb je afgelezen → Beschikbaarheid van TV bij u thuis | Proximusdat

en zou ook moeten overeenkomen met wat je hier leest → Speedtest internet connectie | Proximus anders zit er in één van beide een fout!
lijnsnelheid van je modem uitlezen → SagemTool (werkt enkel voor een BBOX van Sagem)

Er zijn wel werken uitgevoerd bij ons in de buurt.Misschien is de lijn nu minder belast of zo en is het nu wel mogelijk om sneller internet te hebben.

Kan een proximus medewerker iets meer duidelijkheid brengen?

 

Reputatie 7
Badge +4

@WernerDV

in afwachting van een reactie van een Proximus medewerker kunt u via de Bboxtool althans voor een Bbox van het Sagem-type meeer te weten te komen over uw lijn = adsl, asdl2+ of vdsl2 al dan niet actief op uw lijn

Sagemtool downloaden > klik hier

De gegevens 1 HD TV mogelijk en een snelheid van 3.9 Mbps zijn (cfr. info @Martin) inderdaad tegenstrijdig, maar (sommige lange) adsl-lijnen zijn blijkbaar (of kunnen blijkbaar) ondertussen wel naar vdsl2 omgeschakeld (worden)

Toegegeven 3.9 Mbps wijst in 1e instantie naar een adsl-lijn

Is de 4G dekking op een xdsl&4G oplossing nog altijd onvoldoende op uw locatie?

 

 

Lange lijnen op vdsl2 dan zou dit in uw geval er op neer kunnen komen dat je op een lijn zit van 

van 2 tot bijna 3 Km lang, wat zou neerkomen op een lijnsnelheid van 8Mbps-down/1,5Mbps-Up
Ik vermoed dat je nog altijd op ADSL zit!

ADSL lijnen hebben naar mijn weten geen HD TV mogelijkheid, maar zoals reeds aangehaald wat je hier → Beschikbaarheid van TV bij u thuis | Proximus afleest kan ook verkeerd zijn ofwel toekomst gericht, wie weet? Volgens mij enkel en alleen Proximus :-))

zoals hier boven aangehaald → SagemTool kan de lijnsnelheid uitlezen waar je momen,teel op staat, maar spijtig genoeg niet voorspellen wat er nog mogelijk is en Proximus eventueel van zin is in de toekomst!!

 

Ik gebruik momenteel een asus modem .Ik heb wel een bbox 3 liggen maar is momenteel niet aangesloten.Wat is de bedoeling van de Sagemtool?kan ik daarmee zien of er adsl 2 beschikbaar is op de lijn? ik zit/zat op een adsl lijn van 8km lang zover is zeker. Bij speedtest haal ik nog altijd maar 3,9 mbps , download dus aan 440kb/s max. Ik heb andere huisnummers ingevoerd ,allemaal hebben ze nu die 1 TV bij de beschikbaarheidstest enkel bij één buur niet. Het zou me verbazen moest er dus verkeerde info staan op de website.

maar wat krijg je op  → Speedtest internet connectie | Proximus want daar wordt je lijnsnelheid gegeven.

VDSL2 s niet mogelijk op een lijn van 8k/Km.

met het Sagemtool kun je inderdaad ook je lijnsnelheid zien en meer info….

Reputatie 7
Badge +4

Over welke Asus modem praten we hier? Ik vermoed dat indien u op vdsl2 zou aangesloten zijn deze normalerwijze niet meer kunnen werken, daarentegen misschien wel op een adsl2+ aansluiting (cfr specs van deze Asus modem)

Dat een snelheid van 3.9 Mbps op een adsl-lijn van 8km lang mogelijk zou zijn is eerlijk gezegd nieuw voor mij, maar u hebt de ervaring en ik niet dienaangaande

Downloadsnelheid - Wikipedia

 

Met een dergelijke snelheid is in principe/theoretisch 1 SD (geen HD) TV aansluiting mogelijk, maar in hoeverre dit door Proximus effectief commerciëel zal aangeboden worden kunnen enkel Proximus medewerkers u bevestigen

Voor een Bbox van het type Sagem kunt u inderdaad via de Bboxtool (als user met het user password) info m.b.t. de situatie van uw lijn bekomen bv. actuele snelheid down/up en type van aansluiting adsl, adsl2+, vdsl2 non vectorised, vdsl2 vectorised)

Uiteraard kunt u ook gewoon wachten op een reactie en info van een Proximus medewerker 

Succes

P.S.

Ik vermoed dat u  440 KB/s bedoelt = 440*8 Kbps

Met een dergelijke snelheid is in principe/theoretisch 1 SD (geen HD) TV aansluiting mogelijk

Toch niet bij Proximus dacht ik

Edit: effen opgezocht, zou toch mogelijk zijn bij Prox. maar dan schiet er natuurlijk niet veel meer over om te surfen

Ik kom altijd tot de zelfde conclusie bij zo’n problemen de enige die kan uitsluitsel geven is Proximus zowel over de huidige toestand als voor de nabije toekomst en wij kunnen enkel blijven gissen hoe het mogelijks in elkaar steekt, dit bewijst deze thread en vele vele andere threads dit telkens weer opnieuw …..!

Zou er iemand kunnen nakijken als op mijn huisadres een lte modem kan krijgen?

Reageer