aanleg glasvezelkabel in appartementsgebouw

  • 22 May 2021
  • 3 reacties
  • 377 Bekeken

In ons appartementsgebouw heeft Proximus onlangs glasvezelkabels  gelegd. Vanuit de ondergrondse parking  per traphal werden in spuuglelijke kabelgoten de verticale lijnen getrokken; Hoe dat verder de appartementen in gaat is mij nog niet duidelijk, maar waarschijnlijk met veel boorwerk/beschadigingen en weer die lelijke kabelgoten. Degenen die hun appartementen onlangs hebben gerenoveerd zullen niet staan juichen!! Het is duidelijk dat Proximus niet veel kaas heeft gegeten op esthetisch vlak en dat ze er ook niet mee inzitten. Snel en zoveel mogelijk metertjes leggen is het adagio, hoe het er uitzit is wel het laatste waar mee wordt rekening gehouden. Het mag natuurlijk niet teveel kosten. 

Dus als ze zich bij u aandienen, informeer u grondig hoe het zal worden aangepakt. En als iets niet volgens de afspraak gebeurd, het been stijf houden en eisen dat het wordt rechtgezet! Het is wel uw gebouw waar het om gaat.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@jvah Slordig te werk gaan mag zeker niet de bedoeling zijn, mijn excuses hiervoor.

Via deze link vind je alvast meer info over hoe de installatie dient te verlopen naargelang het type woning: Hoe verloopt de installatie van glasvezel? | Proximus

Indien je meer vragen hebt kan je terecht bij de dienst dat bevoegd is voor jouw regio: Dankzij fiber komt de toekomst eraan in Antwerp-Oost (proximus.be)

Groetjes,
Antonella

Dat is heel vriendelijk die excuses, maar daarmee worden de problemen niet opgelost.

Wat ons bewoners vooral stoort is dat er geen voorafgaand overleg was over wat er ons aan mogelijkheden ter beschikking lagen. Men is zelfs begonnen zonder voorafgaande verwittiging. Hoe gaat het in zijn werk: men belt ergens willekeurig aan, zegt dat men van Proximus is, de bewoner ter goeder trouw opent de deur en de werklui beginnen aan de werken. En voor je het weet heeft men in je gebouw een gatenkaas geboord. Noemt u dat ‘good practices’? Beschamend voor een bedrijf dat in de communicatiesector werkt!

Reputatie 7
Badge +3

@jvah Ik raad je aan deze informatieper e-mail door te sturen naar het e-mailadres dat je via de link terugvindt. Het is dankzij dergelijke feedback van onze klanten dat de  fiber-diensten dit kunnen bekijken en hun dienstverlening kunnen verbeteren. Groetjes, Antonella

Reageer