aanhoudend geknoei bij verwerking bestelling?

  • 22 May 2013
  • 1 reactie
  • 332 Bekeken


Maandag 13/05/2013: bestelling Internet Start op bestaande vaste BGC-lijn, optie

zelfinstallatie, bij Belgacom Center Meir (partnerbedrijf), omdat eigen hoofdverkooppunt

Jezusstraat dicht blijkt wegens verbouwing; tot mijn verbazing krijg ik aan het eind een vaag

verhaal over laswerken & géén activatiedatum op bestelformulier (met als uitleg: niet dezelfde

systeemtoegang als een verkooppunt van BGC zelf).

Dinsdag 14/05/2013: telefoon naar 0800 22800 (Veerle) rond 11:35u, bestelling 221757617 blijkt

foutief ingevoerd (als nieuwe/tweede internetverbinding naast huidige op vaste lijn, terwijl ik

zeer duidelijk een providerswitch heb gevraagd - iets wat op het bestelformulier blijkbaar

nergens uitdrukkelijk is aangegeven (en ook niet aangegeven kan worden, itt. tot online

bestelling via e-shop)!!

Veerle zegt foutief ingevoerde bestelling te zullen annuleren en vervangen door een correcte

bestelling. Ze belt mij rond 13:55u terug, heeft nog mijn toestemming nodig om mijn huidige provider te

vervangen door Belgacom internet, ik krijg daartoe een mail om 14:26u (met de curieuze referte

LOA52454, terwijl het toch niet over nummerportatie gaat, maar om een wissel van

internetprovider op bestaande actieve lijn), mail die ik passend (mét net gemaakte opmerking)

beantwoord om 14:46u.

Donderdag 16/05/2013: telefoon naar 0800 22800 (Salina) rond 15:10u en tweede telefoon (met

doorschakeling naar technische back office: Jimmy) rond 15:30u levert helaas géén nieuwe

informatie op.

Dinsdag 21/05/2013: telefoon naar 0800 22800 rond 8:45, met alleen het nieuws dat mijn

bestelling diezelfde ochtend om 8:04u in behandeling zou zijn genomen. Ruim één week na mijn

bestelling weet ik echter nog steeds niet met zekerheid of mijn bestelling correct zal worden

uitgevoerd, en heb ik nog steeds geen activatiedatum vernomen.


Na een privébericht aan Eva krijg ik 21/05/2013 's avonds het volgende retour:

'Ik heb uw vraag overgemaakt aan de bevoegde dienst en hou u verder op de hoogte!'


Woensdag 22/05/2013: weer naar de 0800 gebeld, blijkt dat de eerste foutief ingevoerde bestelling ook nog 's op niet correcte wijze werd geannuleerd, zodat twee tegenstrijdige bestellingen met mekaar botsten. Er is mij nu beloofd (zucht x3) dat de dispatching aansluitingen mij vandaag of morgenvroeg gaat bellen voor afspraak. Een activatiedatum heb ik intussen dus nog steeds niet, en als ik die uiterlijk morgenvroeg niet heb, met activatie uiterlijk volgende week dinsdag, moet ik misschien maar helemaal mijn klantenrelatie met Belgacom beëindigen - dwz lopende bestelling annuleren en ook ander contract opzeggen?

1 reactie

Beste FrankJ.

Ik heb bij de bevoegde dienst aangedrongen om u asap feedback te bezorgen.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Reageer