Vraag

4g uitschakelen op bbox


Kan ik bvb mensen die bij mij thuis komen hun 4g netwerk niet toelaten bij me thuis?

Zodat ze niet via 4g mijn bbox kunnen inloggen?


11 reacties

Het is inderdaad zo dat deze hotspot niks met je privénetwerk te maken heeft dus gevaar voor je privénetwerk is er niet en ook voor de internetsnelheid krijgt jou privénetwerk altijd voorrang.

Reputatie 6
Badge +3

Het blijft ook een besloten hotspot enkel voor Proximus klanten die inloggen met hun gegevens. Vroeger toen het nog FON was konden ook nog FON gebruikers hier gebruik van maken. Volgens mij bedoelt de topic starter de hotspot functie met 4G. Eerst dacht ik ook nog aan Wi-Fi daarom vermelde ik het ook, nadat M_016 en Martin al hadden verwezen naar de hotspot (public wi-fi).

ja de verwarring is dat er met mac filtering op de bbox geen 4G filtering kan gebeuren en ook geen filtering op de hotspot alleen door de hotspot uit te zetten.

Reputatie 7
Badge +4

4G wordt vanuit masten uitgestuurd, niet vanuit de modem. Dus ik vermoed ook dat de vraag gaat over hotspots?

wat wordt er nu eigenlijk juist bedoelt met 4G uitschakelen op de bbox want hier kan ik niet meer volgen

Reputatie 6
Badge +3

@Alfamale123  Met een VPN app ga je altijd wat snelheid inboeten .Alles hangt af welk type abonnement je hebt afgesloten. Indien gratis dan kan de snelheid ingeperkt worden door de aanbieder. In een standaard situatie wordt de 5 Ghz maar gebruikt om te verbinden met draadloze apparatuur om je decoders aan te sluiten zoals Wi-Fi booster en Wi-Fi bridge. Vandaar dat ze deze instelling hebben weggelaten voor 5 Ghz.

 

zeker niet waterdicht want vroeg of laat wordt die ingevoerde informatie overschreven, gelukkig gebeurt dit veel minder dan vroeger.

Reputatie 6
Badge +3

Om ongekende apparaten geen toegang te geven tot het draadloze netwerk of bedraad dan ga je de MAC adressen van de netwerkkaarten van jouw apparaten moeten ingeven op jouw bbox 3: surf naar http://mymodem het modemwachtwoord kan je terugvinden op een sticker op jouw bbox3. Bij Wi-Fi klik je bij 2,4 en 5,0 Ghz op het tandwielicoontje,druk op het naar beneden wijzend driehoekje en vervolgens bij MAC filtering.Dat is niet waterdicht. Maar ik vermoed dat de topicstarter het heeft over de hotspot. Er gaat niets af van jouw maandelijkse download en upload volume.

Ik heb een speedtest gedaan met Ookla:er zit wel een vpn app tussen maar normaal zit ik rondt de 80 

download en 20 upload op de 5Ghz(ik kan hem in de router niet instellen op 20 of 40 of auto).

 

 

Kan ik bvb mensen die bij mij thuis komen hun 4g netwerk niet toelaten bij me thuis?

Zodat ze niet via 4g mijn bbox kunnen inloggen?

zie uitleg https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_hotspot/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-op-een-hotspot/de-hotspot-op-uw-modem-de-activeren.html

Reputatie 7
Badge +4

Ik vermoed dat er sprake is van een misverstand via 4G kan men niet op uw Bbox; wat wel waar is dat het via WiFi mogelijk is bij u thuis of in uw omgeving gebruik te maken van “public WiFi” (ook hotspot genoend en verschillend van uw eigen met paswoord beveiligde WiFi)

Deze public WiFi kan uitgeschakeld worden, maar dan kan u er in principe zelf elders ook geen gebruik meer van maken (ik dacht via MyProximus - mijn producten - internet)

 

Reageer