Vraag

4g thuis zoals vaste lijn

  • 5 January 2021
  • 8 reacties
  • 370 Bekeken

Sinds kort biedt Orange een 4g home box aan waarbij je 100gb kunt gebruiken via meerdere toestellen (zoals een hotspot thuis).

Aangezien wij allemaal virtueel thuiswerken met vaak videomeetings, smart home apparaten geconnnecteerd en verschillende andere apparaten, is onze vaste lijn niet toereikend meer. Wij zoeken een oplossing hiervoor.

Hebben jullie een gelijkaardig product zoals Orange waarbij je dus met een 4g netwerk op meerdere toestellen kan werken?

Graag advies.


8 reacties

neen proximus heeft dit nog niet in de aanbieding, zij hebben wel een 4G gateway die de DSL lijn combineert met 4G mobiel netwerk waar je dan zo gemiddeld 20 Mbps haalt en dit indien de 4G dekking voldoende is, om de xdsl&4G te implementeren
(zie > “Tessares” & Proximus Tessares ) dit wordt “on case by case” aangeboden
(in tegenstelling tot KPN Nederland waar het commercieel aangeboden wordt in de buitengebieden indien voldoende 4G dekking)
zie ook in deze blogpost spreken ze over afgelegen gebieden over XDSL&4G oplossing, na analyse door techniekers.

  

 

Maar dit is niet echt wat je zoekt volgens mij

Dag Martin,

Bedankt voor uw antwoord. Dit zou mss wel een oplossing kunnen zijn, wij wonen in Wallonië en hebben op goeie dagen max 10 Mbps. 

Weet u toevallig ook hoe ik dit kan aanvragen om te kijken of we in aanmerking kunnen komen?

Nogmaals bedankt!

Als de Prox forummedewerker hier morgen de draad opnemen kunnen ze dit aanvragen aan de bevoegde dienst of dit voor u mogelijk is

Reputatie 7
Badge +4

@Is-a-bel kan je in je profiel aub je gegevens aanvullen zodat we kunnen bekijken wat we voor je kunnen doen ? 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

Beste @HadewychT,

Wij hebben ondertussen een technieker langs gehad (na 4 keer bellen en verschillende doorverwijzingen) en die kan het ook niet oplossen, want wij komen net niet in aanmerking voor Tessares. De enige oplossing zou een tweede abonnement zijn,  dit hebben wij aangevraagd maar ik krijg nu zonder reden een annulering dat proximus dit niet doet. 

Wij hebben echt sterker internet nodig voor ons werk, dus dit is heel frustrerend. Ik heb wat data in mijn forumprofiel aangevuld. Hopelijk kan het via deze weg verder uitgezocht worden...

Reputatie 7
Badge +4

Je lijn haalt inderdaad een iets te hoge snelheid om in aanmerking te komen voor Tessares. Ik laat verder nakijken door onze administratieve dienst waarom die extra lijn geannuleerd is. 

Ok, graag.

Reputatie 7
Badge +3

@Is-a-bel 

ik vind nergens een geannuleerde lijn ?

kan je me via privébericht een contact telefoonnr bezorgen?

over welke klantennrs kan het gaan ? 

Graag zo veel mogelijk info : ook bijv : wie stuurde je bericht ivm de annulatie ? hing daar een ordernr aan vast ? enz…

dan kunnen we zoeken wat we voor je kunnen doen.

groetjes

Tina

Reageer