Vraag

4g


Mijn 4g snelheid is de laatste dagen opmerkelijk trager geworden. Zonet een test gedaan en ik geraak met moeite aan 1 Mbit per seconde.

Zou deze traagheid te maken kunnen hebben met de coronamaatregel om iedereens data te verhogen?

 

Bedankt.

 

Koen


19 reacties

is het ook niet zo dat het pas op de uiteindelijk eindfactuur zal afgetrokken worden 

Reputatie 7
Badge +4

Ik lees in punt 3 van het enterprises bericht hierboven dat ook voor  mobiele abonnementen die enkel spraak omvatten geen internetkosten zullen aangerekend worden

= bij de verwerking in het facturatiesysteem worden de kosten op nul gezet

Ik zie evenwel nog steeds geen verklaring waarom uw snelheid (tijdelijk) verlaagd werd

Ik vrees evenwel dat vermits het blijkbaar een “corporate” contract betreft, de Proximus medewerkers hier of op 0800 22800 u geen antwoord zullen kunnen bieden en dat vragen/opmerkingen voor toelichting via uw werkgever(contact) of 0800 22200 zullen moeten verlopen

→ vertraging bij de/sommige aanpassingen voor de specifieke “custom made “ oplossingen voor grote bedrijven in de IT-systemen ?

 

 

@Martin  @M_016 

Proximusklantendienst was belachelijk. Een calltaker die niks van telefonie wist en vraagjes op zijn scherm volgde. Uiteindelijk verwees hij door naar mijn werkgever. 
Zij namen contact met Proximus. Resultaat: buiten bundel wordt het niet aangerekend, maar met (onrealistische) vertraging. 
Over de ‘spraakabonnementen’ geen duidelijk antwoord, maar geen mobiel internet mogelijk.

Veel geblaat, weinig wol. 👎

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Vandaag terug 0 MB en hopla terug volle snelheid! Dus ze hebben mijn snelheid verlaagd (zonder maximumgrenswaarschuwing die ik zelf had ingesteld en altijd kreeg!). Morgen bellen dus want wie weet rekenen ze ook mijn extra MB aan. 👎

Overigens beloofden ze ook 5gb voor de abonnementen met enkel spraak. Nope. Lukt niet.

 

ter info: verlengd

https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_proximus_helps/particulieren/blog/news/uit-eerste-hand/proximus-helpt.html

Als mobiele klant (met uitzondering van de prepaidklanten) bel je onbeperkt naar alle vaste lijnen2 tot 17 mei en krijg je ook 10 GB extra mobiele data3 geldig tot 31 mei.

3 10 GB bovenop het surfvolume inbegrepen in je mobiel abonnement. Geldig in België en EU5. Buiten de EU5 betaal je per MB. Tarieven verschillen per land. Zie hier de tarieven. Niet beschikbaar voor prepaid mobiele klanten.

Houdt u ons op de hoogte van het antwoord….  maar Overigens beloofden ze ook 5gb voor de abonnementen met enkel spraak. ??? Over wat een abo spreken we hier

Bedankt voor de tips. 👍

bedankt voor de feedback

@Martin @M_016 Opgelost. Vandaag terug 0 MB en hopla terug volle snelheid! Dus ze hebben mijn snelheid verlaagd (zonder maximumgrenswaarschuwing die ik zelf had ingesteld en altijd kreeg!). Morgen bellen dus want wie weet rekenen ze ook mijn extra MB aan. 👎

Overigens beloofden ze ook 5gb voor de abonnementen met enkel spraak. Nope. Lukt niet.

 

 

Ok ik bel maandag - bedankt voor de info en ik post hier het antwoord

Reputatie 7
Badge +4

Nee zeker niet x GB in functie abo + 10 GB aan normale snelheid

@Martin  @M_016 Misschien is dit het antwoord: ik zit al 400 MB boven mijn databundel (zonder gewoonlijke verwittiging). Dus gratis coronadata-uitbreiding (hoop ik) MAAR misschien aan een veel lagere snelheid? Indien wel, dan is dit boerenbedrog aangezien ik al even minder op mijn wifi overschakel wegens de data-uitbreiding.

Inderdaad want als ze er weet van hebben weet je ook dat je niet verder zelf moet zoeken.

@kaa wee blijkbaar zowel op 3G als 4G dan 

Reputatie 7
Badge +4

 

Misschien toch eens bellen naar 0800 22800, nee? 

 

https://omgeving.vlaanderen.be/zoek-zendantennes-op-de-kaart

 

@Martin Zelfde resultaat met mijn simkaart in een iphone se (maar daar zegt de gsm dat er 3g is, de mijne meldt 4g). Binnen, buiten en zelfs ah station waar een antenne staat (4g?). Straks eens proberen in Brussel, maar vrees ervoor.

@kaa wee Ok 👍 Heb je geen ander toestel waarmee je op 4G kunt testen

@Martin @M_016 Ik ga eens contact nemen  met de klantendienst en ondertussen op verschillende tijdstippen en plaatsen snelheidstests uitvoeren.

Overal (waar ik 4g heb). Ook op plaatsen dus waar het eerder vlot ging.

Ik heb geen andere toestellen op 4g. Ik surf met een iphone 8 waarvan ik al een reset gedaan heb. Het toestel toont geen gebreken.

Ik ben benieuwd als er mensen zullen zijn met een gelijkaardige ervaring.

@kaa wee bel eens naar helpdesk 0800 22 800 om te horen of er nog klachten in dit verband binnengekomen zijn of dat ze er eventueel weet van hebben

Reputatie 7
Badge +4

Dergelijke toch vrij lager snelheden heb ik nog niet gezien. Wat ik wel zie op mijn LTE Fritz!box is dat de capaciteit van de verbinding toch reeds enige tijd frequent 75 i.p.v. 150 Mbps download bedraagt. De reële snelheid is uiteraard nog lager en situeert zich rond de 30 - 40 Mbps.

Bovenstaande is inderdaad zeker functie van de bezetting van de antenne. In hoeverre er al dan niet een overbelasting is in de backbone laat ik evenwel veiligheidshalve in het midden (ik heb het nog niet gemerkt op mijn locatie)

 

 

Overal (waar ik 4g heb). Ook op plaatsen dus waar het eerder vlot ging.

Ik heb geen andere toestellen op 4g. Ik surf met een iphone 8 waarvan ik al een reset gedaan heb. Het toestel toont geen gebreken.

Ik ben benieuwd als er mensen zullen zijn met een gelijkaardige ervaring.

heb je dat overal of alleen op een bepaalde plaats of heb je dat op die plaats ook op een ander toestel bvb.

Reageer