Beantwoord

400 kb/s, nog van deze tijd ?


Heb reeds jaren een maxi-abo, nu 50 €. Downloadsnelheid al altijd ongeveer 400kb/s, dus ook internet-tv zit er voor ons niet in. Heb de snelheid nu wel nodig. Heeft proximus een oplossing, bvb.
onbeperkt surfen mobiel.
Net een reclame gezien van orange onbeperkt surfen voor 40 €.
Bestaat er ook geen wet in EU :
"Waar u ook bent in de EU, u moet toegang kunnen krijgen tot elektronische communicatiediensten van goede kwaliteit tegen een betaalbare prijs, waaronder internet. Er moet ten minste één internetprovider zijn die u deze dienst kan verlenen. Dit noemen we het principe van de universele dienst."
Ga ik uiteindelijk dan toch moeten overschakelen naar een andere provider.
Ben nochtans altijd tevreden geweest over de dienstverlening van skynet/proximus.
icon

Beste antwoord door Wim VL 27 March 2018, 08:25

Bekijk origineel

16 reacties

TUI:
Eens vragen aan proximus dat ze aan de bevoegde dienst vragen of je in aanmerking komt voor de plaatsing van een 4G gateway/adsl combinatie of dat er andere en betere vooruitzichten op korte termijn voorzien zijn.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Skippie.. Momenteel zie ik geen upgrade naar VDSL2 of fiber mogelijkheid op dat adres. Heb alles eens doorgestuurd naar engineering met de vraag of er upgrade mogelijk is . Van zodra feedback laten we je iets weten Mvg sabine
Reputatie 7
Badge +4
@skippie, 400 Kbps is inderdaad niet om over naar huis te schrijven (=prehistorisch)
Ter info:
Parlement en regering (en het BIPT) laten sinds 2013 tot op heden na maatregelen te treffen m.b.t. universele dienstverlening p.17 par 2.5
Proximus was tot 1 augustus 2013 belast met de uitvoering van voormelde universeledienstverplichtingen. Tot op heden werd niet overgegaan tot de aanduiding van een aanbieder van de geografische component van de universele dienst conform artikel 71 WEC.28
http://www.bipt.be/public/files/nl/22422/Monitoring_%20universele_dienst_telecommunicatie_2016-2017.pdf
Een EU richtlijn verplicht evenwel alle lidstaten tegen 2020 aan de inwoners een 30 Mbps 100% dekking en een 100 Mbps 50% te leveren (= minstens 1 operator; evenwel technologie, max. prijs en min. volume niet gespecificeerd); hoop doet leven (maar de tijd dringt ...)
->
Eventueel kijken of er alternatieven zijn (= kabeldistributie, ik heb recent gezien dat voor T.... op de T speedtest website op adres ook zonder modem de theoretische snelheid kan gecontroleerd worden = min., normale & max. snelheid in functie van gewenst abo)
Gegevens van de leden van de Kamercommissie Infrastructuur
https://www.dekamer.be/kvvcr/showpage.cfm?section=/comm&language=nl&cfm=/site/wwwcfm/comm/com.cfm?com=9300
Ok, alvast bedankt voor de snelle reactie.
Bevoegde dienst, wie is dat dan, Proximus-winkel ?
Of kan dat ook via internet, indien ja, aan wie richt ik mij dan best.
Vooruitzichten vraag ik reeds jaren naar, ik geloof niet meer in een upgrade van de streek waar ik woon.
Oost-Vlaanderen maar 056, net op de grens. Zit nochtans maar enkele km’s van de centrale aan het station in Waregem. Inderdaad voor al deze mensen zouden ze een betaalbare mobiele oplossing moeten bieden.
Oh ja , aanbieding Orange 40 €/maand, onbeperkt = 20GB/maand. Volgens mij is dat niet onbeperkt, ofwel spreken ze bij Orange ander nederlands.
Ter info: De bevoegde dienst is de dienst die zich bezig houdt met o.a VDSL/ROP/fiber netwerk ....uitbreidingen en van deze moeten de proximus medewerkers feedback krijgen wat ze hier dan zulle posten.
Orange zijn flybox komt overeen met de proximus 4G gateway oplossing.
Reputatie 6
Badge +4
Nee, onze engineering die instaan voor de provisioning van de vdsl2 en fiber lijnen.. of misschien een mogelijkheid zoals Martin al opteerde: een 4g router waarbij speed omhoog wordt getrokken door combinatie van de adsl en 4g. Maar daar moet dan een goede 4g dekking voor zijn . Mvg sabine
Reputatie 7
Badge +4
In tegenstelling tot de Px oplossing vergt Flybox geen adsl/vdsl - enkel een uitstekende 4G dekking - maar is wel beperkt tot een abo van 15 euro/maand voor 15 GB (of een ander abo van 30 GB met ook 100GB na 0h00)
Hangt er allemaal vanaf als je bc een abo hebt met onbeperkt datavolume en of proximus een meerprijs zal aanrekenen indien ze een 4G gateway zouden kunnen plaatsen dan zou het (veel) goedkoper kunnen uitvallen.
Maar niettegenstaande dit blijven het lapmiddelen tegen een FFTH aansluiting 😉
Reputatie 7
Badge +4
Dag Skippie, helaas is er geen vdsl in het vooruitzicht in je buurt. Echter gaan we wel kijken voor een bijkomende 4g oplossing om je adsl lijn te versterken. Je gaat hier nog voor gecontacteerd worden. MVG, Wim
Er is geen vooruitzicht op vdsl of vdsl is niet mogelijk en ik zal de betrokken diensten informeren, lijkt een soort standdaard antwoord te zijn dat support medewerkers op dit forum moeten geven aan de paar laatste mensen, die vragen stellen over hun hopeloos verouderde adsl aansluiting.
Overal waar koper in de grond zit is vdsl en hoger mogelijk.
Maar dit vergt echter een investering en een plan.
Een bedrijf (px) dat 400 miljoen euro kan lenen van de europese investeringsbank heeft een plan, anders krijgt het namelijk geen geld.
Als er een planning is voor glasvezel, is er ook een planning voor de laatste paar adsl aansluitingen.
Vragen op dit forum over de adsl plannen leiden tot een standaard of domweg geen antwoord (zie mijn andere topics).
Het plan lijkt er dus uit te bestaan de adsl klanten tot 2020 evenveel mee te laten betalen aan het netwerk als ieder ander om in 2020 te kunnen stellen, dat de technologie niet meer compatibel is met de door de overheid gestelde eisen aangaande internet snelheid.
Op die manier kan men lokale en regionale overheden laten opdraaien voor het upgraden van het netwerk dat men zelf decenia lang heeft laten verouderen.
Helemaal eenvoudig is dat voor gebieden, waar er, zoals hier, behalve adsl ook nog is geen mobiele
dekking en geen concurentie is.

Een inhoudelijke reactie zou leuk zijn.
Reputatie 7
Badge +6
Hans, Proximus heeft nog steeds focus voor klanten waar VDSL2 nog niet beschikbaar. Hier wordt ook nog steeds heel wat budget voor vrijgemaakt, daar mag je zeker van zijn. Helaas is het aanbieden van VDSL2 niet even eenvoudig op elke locatie. Want was dit wel zo, hadden we het al lang gedaan. Daarom wordt er ook gekeken en druk gewerkt aan andere technologieën waaronder de reeds vermelde 4G gateway. Er zijn ook nog andere projecten om zo een goede surfervaring aan te bieden maar hier kan ik geen details over geven.
Kan ik je vertellen wanneer er exact voor jou een oplossing komt. Nee. Maar je mag er zeker van zijn dat we hier nog steeds op focussen!
Dat bedoel ik nu met een kluitje in het riet antwoord op een duidelijke vraag.
Als ik google naar proximus internet, krijg ik te zien hoe snel je via glas vezel een film kunt downloaden.
De focus ligt dus duidelijk elders.
Vdsl is mogelijk op iedere locatie waar koper in de grond ligt, maar dat vraagt om een ander investerings beleid,waarin men de oudste en zo goed als niet functioneernde delen van het netwerk prioriteit geeft.

En nog steeds graag een antwoord op mijn vraag.
zoals verwacht geen bruikbaar antwoord.

andere vraag dus.

durft het meest ongeduldigde netwerk een wedstrijd aan met een deligence. (voor de huidige suport
medewerkers, ten tijde van de slag bij waterloo en zo).
Reputatie 6
Badge +3
Komaan, je hebt een antwoord gekregen. Dat je niet tevreden bent met het antwoord kan ik begrijpen, maar zeggen dat er niet geantwoord wordt vind ik er toch over.
Reputatie 7
Badge +4
Uiteraard heeft Px een plan, elk bedrijf heeft korte en lange termijn doelstellingen.
In hoeverre Px een plan heeft om tegen 2020 elkeen - via het eigen vaste telefoonnetwerk en waar hij zich ook in België bevindt - min. 30 Mbps te leveren laat ik voorlopig wijselijk evenwel in het midden
Dit zal waarschijnlijk samenvallen met de eventueel door de overheid op te leggen verplichting m.b.t. universele dienstverlening (wie (1 of alle operatoren)? hoe (welke technologie)? volume/maand? max. kost voor de gebruiker/maand?...)
Wat wel waar is dat sommige andere operatoren gebruik maken van het Px netwerk en dat Px hun op één of andere manier 1 jaat vooraf dient in te lichten over geplande aanpassingen/werken (http://www.proximuswholesale.be/)
Zoals reeds hiervoor gesteld ... indien Px niet kan leveren wat gewenst wordt, kijk eens dan bv. eens naar andere (Telenet, Orange) en wat zij al dan niet nu kunnen bieden
Zonder reclame te willen maken het huidige aanbod van Orange Flybox 4G (20 euro/maand voor 30 GB overdag en 100 GB vanaf 18h00 tot 06h00 + weekend) vormt op het eerste zicht een perfect alternatief voor Px Internet Start adsl met een snelheid van +/- 15/20/... Mbps
Het heeft geen zin hierover blijven te discussiëren, zeker is dat adsl niet het eeuwige leven heeft en "vrij snel" zal verdwijnen, maar ook dat de Px helpdeskmedewerkers kunnen enkel boodschapper kunnen spelen van Px Mgt beslissingen (of non beslissingen)
Volgens mij moeten ze toch bij Proximus weten of hij in aanmerking komt voor een 4G gateway (DSL/4G bonding) dit ging toch binnenkort aangeboden worden en niet alleen voor testers of is die testperiode aan het uitlopen mss ?

Reageer