Vraag

2de tv hapert bij internet gebruik

  • 6 November 2020
  • 1 reactie
  • 182 Bekeken

Reputatie 2

Beste forum-leden,

Ik zit met een probleempje wat nog al vrij irritant is. Het betreft een probleem met de 2de tv op mijn kamer. 

Bij ons thuis hebben wij 2 tv's 1 in de woonkamer en 1 op mijn kamer zodat ik tv kan kijken als mijn ouders tv aan het kijken zijn. Echter duiken er regelmatig problemen op op de 2de tv, de problemen duiken op wanneer ik op mijn gsm iets binnen krijg van vrienden of als ik iets naar u stuur (bv een snap) + als de tv in de woonkamer aanstaat. Dan hapert de 2de tv niet normaal. Echter als de tv in de woonkamer uitstaat of ik niks op mijn gsm doe dan verloopt alles goed. Op de website van Proximus stond dat we met 2tv's gelijkertijd naar hd zenders konden kijken dus ga ik ervanuit dat ik dan ook wel nog op internet kan als de 2 tv's aanstaan.

 

Technische informatie:

-Vdsl2 (volgens PX 30mpbs lijn al heb ik speedtesten gehad dat ik rond de 50mpbs zat maar meestal tussen 30 en 40mpbs)

-Bbox3v+

-2× v7 decoder

-1ste decoder aangesloten op bbox3v+

-Wifi bridge voor 2de decoder (oranje kwaliteit)

Verder gebruik ik voor de wifi verbinding tp-link deco p9 die bekabeld zijn aangesloten.

Groetjes Jarne


1 reactie

@JarneDoet Nogal dikwijls zijn er zo’n problemen met decoders (zeker v7 decoder) als die draadloos verbonden is met de bbox3 (in uw geval wifi bridge) 

oranje signaal is wel goed maar groen had natuurlijk veel beter geweest. 
Kun je met de wifibridge niet zoeken of je door deze wat te verplaatsen geen groen signaal krijgt. → controlelampjes-op-je-wi-fi-bridge

→ 

Als je 100% wilt zeker zijn dat het aan de wifi bridge ligt (wat ik tamelijk zeker ben) dan zou je met een voorlopige lange utp kabel die je over de grond trekt, de decoder kunnen verbinden met de bbox direct en als het dan zich niet meer voordoet dan ben je het zeker.

je kan je lijnsnelheid uitlezen met het sagemtool (al zal dit niet direct iets te maken hebben met je probleem) 

 Sagemtool 0.13
om je lijnwaarden (snelheid) uit te lezen om de concrete situatie in te schatten
Sagemtool downloaden > klik hier
waar je dan inlogt als User en met User wachtwoord dat op een sticker van de bbox staat.
(speed=actuele/max snelheid, vectorised yes/no? DLM profile yes/no enez...)

Reageer