10% ADSL klanten die nog niet van VDSL kunnen genieten

  • 26 January 2016
  • 15 reacties
  • 805 Bekeken

Mss kan Proximus ook een tijdelijk een oplossing bieden zoals T-Moiel, voor deze klanten die nog niet kunnen aangesloten worden op de VDSL Technologie:

T-Mobile pilot met 4g-abonnement voor thuis met 4G-modem in bruikleen.
keuze uit 3 abonnementen met respectievelijk 30GB, 100GB of 200GB als datalimiet,
tussen middernacht en 06:00 's morgens geldt er geen datalimiet.
Maximale up-/down- loadsnelheid 120/50 Mbps
Boven deze limiet kan je nog aan 64kbps internetten totdat een nieuwe maand ingaat.

15 reacties

Reputatie 5
Badge +1
Beste Elsa, dat soort 'alternatief' voor ons stel ik al maanden voor maar daar willen ze bij Proximus blijkbaar niet van weten, wat het gevoel voor de verwaarloosde ADSL-gebruiker dat het een bende geldwolven betreft alleen maar groter maakt.
Overigens zijn de meeste gebieden zoals bij ons, waar nog geen VDSL beschikbaar is, net ook die gebieden waar nog geen 4G beschikbaar is! Dat komt door iets dat ze 'kosten/baten'-analyse noemen en wat elke non-investering zou moeten verklaren en vergoeilijken.
Had Proximus de bereidheid gehad om dit te doen, hadden ze het al lang voorgesteld. Goed geprobeerd maar toch nét een tikkeltje te vooruitstrevend. We zullen eens zien hoe lang het duurt vooraleer dergelijke volumes aan betaalbare prijzen door Proximus worden voorgesteld.. Ik gok op 2018 en ik gok ineens ook dat ik er nog geen gebruik van zal kunnen maken wegens het ontbreken van 4G-technologie rondom.
Inderdaad dat zal niet voor iedere adsl'er een oplossing bieden maar wel voor deze waar 4G wel beschikbaar is en de snelheid toch beter zou zijn dan wat ze nu krijgen.
Reputatie 5
Badge +1
Inderdaad dat zal niet voor iedere adsl'er een oplossing bieden maar wel voor deze waar 4G wel beschikbaar is en de snelheid toch beter zou zijn dan wat ze nu krijgen.
En WAAROM zouden ze dat wel doen?
Als tijdelijke oplossing en om toch nog deze klanten te kunnen behouden, want die 10% zitten toch niet allemaal in het zelfde geval als u dat er ook geen TN voorhanden is.
Ik hoop evenzeer dat er toch voor die 10 % in de nabije toekomst een oplossing komt, maar de forumleden kunnen je daarbij spijtig genoeg weinig bij helpen, alleen Proximus kan dat verwezenlijken!
Ik heb wel VDSL!!!!

Al jaaaaren 12/1 maar betalen wel de volle pot!!!!
Bij deze "snelheden" verkopen ze aan de buren een dubbelle aansluiting (2xHDtv en internet)...ja niet moeilijk dat deze "klanten" in de misserie zitten met hun aansluiting!!! waar ga je de nodige bandbreedte van daan halen als er 2x hdtv gekeken wordt en 1x opname van programma + eventueel internet hahahaha
en we leven niet op "den buiten"
wanneer gaat er daar eens verandering is komen dat we steeds meer moeten betalen onder de mom van snelheidsverbetering van het net....
Neeeen TN is GEEN optie heb enkel internet nodig zonder datalimiet...ben heeeel tevreden SAT kijker...
Reputatie 5
Badge +1
Als tijdelijke oplossing en om toch nog deze klanten te kunnen behouden, want die 10% zitten toch niet allemaal in het zelfde geval als u dat er ook geen TN voorhanden is.
Als ik heel eerlijk mag zijn Elsa, ik schat dat zo'n 2-3% in mijn situatie zit, en de overige 7% mensen zijn die het niet kan schelen over welk internet ze beschikken, als ze maar hun overschrijvingske kunnen uitvoeren of zelfs dat niet. Zij zien internet nog niet als nutsvoorziening als elektriciteit en water. Die 7% is stilaan aan het uitsterven en zal de komende jaren enkel nog maar afnemen. Daar blijven wij dan met onze 2-3% alleen over.
Waarom zouden ze minder winst willen maken door ons 3/4G te laten gebruiken ipv ADSL? Ik denk niet dat dat in hun kosten-baten verhaaltje past.

Ik hoop evenzeer dat er toch voor die 10 % in de nabije toekomst een oplossing komt, maar de forumleden kunnen je daarbij spijtig genoeg weinig bij helpen, alleen Proximus kan dat verwezenlijken!
Ik zou zeggen: WORD WAKKER, Elsa!! Het ziet er echt niet naar uit dat er in de nabije toekomst een oplossing komt, wel integendeel. ALLES op dit forum en daarbuiten wijst net die andere richting uit.
Verwacht ik hulp van de forumleden? Natuurlijk niet, wat sympathie is altijd mooi maar ik verwacht niet dat de forumleden die benodigde kilometer (1,2km) glasvezel zelf komen leggen. Ik verwacht eigenlijk hulp van Proximus en daarom zit ik ook op dit Proximus-forum.
@TimWitt

Begrijp je frustraties maar al te goed...heb gisteren een "promo" telefoontje gekregen van PXM....ze beloofden weer de hemel op aarde...en ja ze waren weer eens bezig met "net verbetering"!!!
die lieve dame haar zakken waren snel gevuld hier man man.
Als je dan een onderbouwde technische discutie aan gaat dan gaat hun lich snel uit want veel technische bagage hebben ze er precies niet wel veeeel verkoop praatjes en loze beloften.
Bij mij is TN geen optie door de opgelegde datalimiet...probeer maar wat streaming met deze limieten...snel opgesoepeerd.
En TV...als ik de kwalietet zie van SAT in HD en dan de HD van PXM en TN er naast leg...bedroevend te noemen.
Woon gewoon aan de N70 lint bebouwing..dus niet ergens in het hol van pluto...maar wel aan het einde van het "lijntje"!!!!
300mtr verder hebben ze de max snelheden maar die hangen dan aan de centrale Beveren!!!
Maar je we zullen wel nog veel van dergelijke "telefoontjes" krijgen zeker..en zie er in de toekomst ook niet veel in te veranderen hier...

Grt
Naar ik net lees is Test-aankoop gestart met een soort actie waarbij het de operatoren/providers zal aanspreken over een regeling voor klanten die de "beloofde" internet snelheden niet halen maar ondertussen wel de volle pot betalen ... tismaardatgetweet 😉
Testaankoop heeft wel al van alles gestart maar ..... :?
Ik ben geen absolute fan van test-aankoop (alhoewel ik lid ben) maar ze nemen ten minste een initiatief ter zake .. en men moet niet vergeten dat, gezien de status van test-aankoop, er eigenlijk geen mens is die verplicht is om te luisteren naar wat ze zeggen laat staan om het ook nog te doen 😉
Dat is inderdaad het probleem ze moeten wel alles aanvechten, bij manier van spreken, want ze moeten toch hun klanten kunnen overtuigen dat ze niet voor niks lid zijn in de hoop ze te kunnen behouden en ook nieuwe binnenhalen, dit met de bekende cadeautjes, krijg hier regelmatig genoeg van die mails binnen, juist nog één ontvangen, maar het is klassement verticaal bij mij 😉
'k ben wel vroeger ook lid geweest.
Reputatie 2
Het is vervelend voor de gebruikers (en helpdeskmedewerkers), maar ik denk dat Proximus die laatste ADSL-gebruikers die geen gebruik kunnen maken van VDSL2-technologie liever kwijt dan rijk zijn. Eens kom je op een punt dat die investeringen nooit meer gaan renderen.

Ik woon in de bebouwde kom van een dorp in de Westhoek, waarvan alle nutsvoorzieningen 5 jaar geleden volledig vernieuwd werden, maar daar is de internetsnelheid nog altijd hetzelfde als in 2003, namelijk het 3,3 Mbps-profiel is het maximum haalbare. Vroeger gebruikten relatief veel mensen ADSL in mijn dorp, nu zijn ze begrijpelijk op één hand te tellen. Telenet is hier heer en meester, heel het dorp is één grote Telenet Homespot. Zij vinden het blijkbaar wel nuttig om hier te investeren, want opnieuw zijn hier grootschalige werken bezig (ontdubbelen nodes, e.d.).
Neen, ik ben geen Telenet-fanboy en ik betaal tot op vandaag aan Proximus hetzelfde als iemand die een >50 Mbps profiel heeft, om dagelijks op bijna smalbandsnelheden te werken.

Het is mijn keuze geweest om eind 2014 nog (tijdelijk) voor ADSL te kiezen op mijn nieuw adres, ik wist min of meer dat de internetbeleving redelijk bedroevend zou zijn, maar waar ik nog het meest in teleurgesteld ben is de klantendienst en de technici.

Er werd mij 4,6 Mbps beloofd bij het intekenen van mijn abonnement (zowel telefonische klantendienst als Proximus Shop). Echter moest ik het met een 3,3 Mbps profiel doen. Op zo'n verbinding scheelt dit al weer 25%, dus jullie zullen wel begrijpen dat ik hiervoor wat moeite gedaan heb om dit proberen op te trekken, tevergeefs.

Sinds dag 1 geeft de lijntest aan dat er fouten op mijn lijn zitten, er zijn hiervoor technici langs geweest, maar in de praktijk proberen die mannen zich zo rap mogelijk uit de voeten te maken en werd mijn lijn zelfs nòg een stuk slechter i.p.v. beter!

Voor de meer technisch onderlegden: ik zit redelijk ver van de centrale en heb een attenuation van 46 dB (hoe hoger hoe slechter). Vóór de interventies van technici had ik een downstream noise margin van 16 dB (je moet boven de 6 dB blijven, dus hier had ik een mooie reserve op mijn 3,3 Mbps-profiel). Via de bbox-tool én zelfs via een technieker ben ik te weten te komen dat op mijn lijn zelfs 6 à 7 Mbps binnenkwam (attainable bitrate). Dit wil dus zeggen dat dat ik zelfs nog een gezonde reserve had om het 4,6 Mbps-profiel te krijgen. Een technieker heeft mijn ADSL-lijn echter redelijk verkl**t, waardoor mijn noise margin van 16 dB gezakt is naar minder dan 7 dB, en mijn lijn toen nog verder verlaagd werd in snelheid. (2,2 Mbps en 1,1 Mbps).
Na veel gedoe mijn lijn terug op 3,3 Mbps gekregen, maar mijn lijn is nooit meer hersteld geraakt naar de oude situatie, waarbij snelheidsverhogingen zeker mogelijk moeten geweest zijn.

Dus mocht er nog iemand denken dat ze hun ADSL-klanten willen soigneren en es moeite willen doen om er een Megabitje meer uit de telefoonlijn te persen, hier het bewijs dat klantvriendelijkheid en service ver te zoeken is. Deze ervaringen werden ook via het feedbackformulier doorgegeven na hun technische interventies, ik heb nooit meer iets gehoord....
Reputatie 6
Badge +2
Dan wordt het hoog tijd dat je conclusies uittrekt en best zo snel mogelijk naar Telenet overstapt want anders ga je nog jaren sukkelen met dat primitief gedoe.
Ik zou zoveel geen geduld hebben, ik zou toch zeker geen 10 jaar aan een stuk zitten sukkelen, ik zou al na een paar maanden al overstappen naar Telenet, trouwens de meeste mensen zouden dat zolang niet verdragen.
Reputatie 5
Badge +1
En als er geen kabelalternatief beschikbaar is, waar moet je dan naartoe??
Reputatie 2
En als er geen kabelalternatief beschikbaar is, waar moet je dan naartoe??
Ik ken je situatie onvoldoende, maar woon jij zodanig afgelegen dat er in de eerste honderd(en) meter geen coax passeert? Heb je al eens een offerte gevraagd wat het zou kosten, desnoods eens opnieuw aanvragen?

Als kabel volledig onmogelijk is zijn er natuurlijk geen deftige alternatieven. Als je puur hogere snelheid wilt en je met een lage limiet kan leven heb je Mobistar Easy Internet @Home via 4G, waar je nog kan herladen eens je op smalband zit, maar ik zie dat dit ook niet tot de mogelijkheid behoort bij jou. Bij mij ook niet trouwens, ik ben al blij als ik 2G-bereik heb, want dit is ook niet altijd het geval. Enige wat je kan doen op dat vlak is eens informeren bij de 3 GSM-operatoren of er nog uitbreidingen in de regio gepland zijn, maar daar vrees ik ook voor.

Ander alternatief is internet via satelliet, waar verschillende providers en formules bestaan. skyDSL gaat tot 20/2 Mbps onbeperkt, anderen kunnen dan weer een hogere upload (6 Mbps) geven, maar met een kleine limiet. Nadelen zijn de instapkost van €400 en de hoge latency (+ 500 ms), waardoor je verbinding waarschijnlijk toch niet zo 'snappy' zal aanvoelen. Je internetpagina zal er misschien in één keer opstaan, maar je zal voor iedere opdracht met een grotere delay zitten t.o.v. kabel/xDSL.

Troost je, jouw ADSL-lijn is nog altijd dubbel zo snel als de mijne...

Reageer