1 giga boost silver fiber pack maar onder de 500mbs

  • 1 June 2021
  • 9 reacties
  • 157 Bekeken

Het fiber silverpack met 1 gigaboost upgrade heeft helemaal geen snelheid boven de 500 mbs het maximale dat ik kan krijgen door alles uit te schakelen(decoder en booster) en een pc rechtstreeks met een ethernet kabel op de modem te zetten is 423 mbs. Een technieker is langs geweest en hij weet niet waar het zou aan liggen. Met tech support gebeld, modem herstart fiber gigaboost herstart maar snelheid aan de modem is maximaal 423 mbs. De upload snelheid daarentegen is altijd correct gebleven ongeveer 100mbs. Voor 15 euro per maand meer heb ik hetzelfde als de gratis versie van 500mbs bij een fiber silver pack. Is er iemand die geen boost heeft en ook de 423mbs haalt??

Didierno.1 2 jaar geleden

Het probleem is opgelost. De configuratie in de modem werd aangepast waardoor in terug een hoge snelheid hebt van 625 mbs op kabel en 434 mbs op WiFi. Op een gegeven moment kreeg mijn WiFi booster geen signalen meer en was de snelheid maar 27 mbs(downloaden). Hoger dan de  650 mbs ben ik nog niet gegaan. Ik heb ook alle cat5a kabels vervangen door cat6a kabel. Door dit te doen had ik meteen een hoger bereik. Een goed tip voor iedereen. Tussen het fiberkastje en je modem zit een cat5e kabel als je deze veranderen naar een cat6a kabel zal je een hogere download snelheid verkrijgen 

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Het probleem is opgelost. De configuratie in de modem werd aangepast waardoor in terug een hoge snelheid hebt van 625 mbs op kabel en 434 mbs op WiFi. Op een gegeven moment kreeg mijn WiFi booster geen signalen meer en was de snelheid maar 27 mbs(downloaden). Hoger dan de  650 mbs ben ik nog niet gegaan. Ik heb ook alle cat5a kabels vervangen door cat6a kabel. Door dit te doen had ik meteen een hoger bereik. Een goed tip voor iedereen. Tussen het fiberkastje en je modem zit een cat5e kabel als je deze veranderen naar een cat6a kabel zal je een hogere download snelheid verkrijgen 

Het is ook niet meer dan normaal dat je die snelheid haalt en ben ook benieuwd wat de reden dan is dat @Didierno.1 dit niet haalt!

mss staat er nog een cap op je snelheid, dit kunnen de Prox forummedewerkers als ze hier langskomen eens natrekken.

@Martin dat dacht de technieker ook. Er is een verschil tussen gold en silver. Gold is voor zakelijke klanten en silver particuliere. Gecheckt dus en de gigaboost is geactiveerd. Kabels zijn ook vervangen en goedgekeurd. Een silver pack is normaal de 500mbs met fiber standaard, anders is het een silverpack met gigaboost. Geen idee wat het zou kunnen zijn dus vraag ik me af welke snelheid iemand heeft met de standaard silver. Om de snelheid te meten moet alles uitstaan decoder en wifiboosters en moet de modem verbonden worden met een ethernet kabel aan een laptop of computer. Ik ben echt benieuwd naar de snelheid dat iemand kan halen met de standaard. Ik heb nu een 423 mbs maximumsnelheid veel te weinig dus

Reputatie 4
Badge +2

voor de moment haal ik  met mijn gigaboost  zoo een 930 mbps  is dus wel een groot verschil .

Reputatie 4
Badge +2

heel juist. ik zie ook geen reden  voor die lage snelheid .

Reputatie 7
Badge +5

@Didierno.1 Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het even na.

Het probleem is opgelost. De configuratie in de modem werd aangepast waardoor in terug een hoge snelheid hebt van 625 mbs op kabel en 434 mbs op WiFi. Op een gegeven moment kreeg mijn WiFi booster geen signalen meer en was de snelheid maar 27 mbs(downloaden). Hoger dan de  650 mbs ben ik nog niet gegaan. Ik heb ook alle cat5a kabels vervangen door cat6a kabel. Door dit te doen had ik meteen een hoger bereik. Een goed tip voor iedereen. Tussen het fiberkastje en je modem zit een cat5e kabel als je deze veranderen naar een cat6a kabel zal je een hogere download snelheid verkrijgen 

Beste antwoord 

@Didierno.1 Ben je wel zeker want een CAT5e kan 1GBps aan net als een CAT6 (maar een CAT5 niet) tenzij je verschillende toestellen hebt die een hogere bandbreedte vraagt van de kabel dan is CAT6 of zelfs CAT7 beter.

https://youtu.be/v9pmPf15eik