Zin om onze nieuwe V6 decoder te testen?


Reputatie 5
Badge +1
Nog eventjes en we brengen onze nieuwe V6 decoder op de markt ?.
Nieuw toestel = nieuwe functionaliteiten. Uiteraard.
De belangrijkste is dat deze Ultra HD of 4k zal ondersteunen. Verder zijn er nog andere leuke features zoals bepaalde vooraf geïnstalleerde apps.

Wil je deze in primeur testen? Schrijf je dan vliegensvlug in via deze link (dit kan tot 28 juni 👈🏻 ).
Aangezien we deze decoder willen getest zien op verschillende type lijnen/infrastructuren kunnen we niet iedereen selecteren voor deze test. Een paar weken na inschrijving krijg je een mail met de melding of je erbij bent of niet.

Indien geselecteerd, verwachten we van jou dat je
  • alle functionaliteiten test
  • af en toe een evaluatieformulier invult
Wat mag jij van ons verwachten:
  • je krijgt toegang tot een - speciaal hiervoor opgericht - forum (eind augustus)
  • Deze decoder zal je op donderdag 31 augustus toegestuurd worden en uiteraard moet je voor deze bijkomende decoder gedurende de hele testperiode (= tot eind januari’18) geen huur betalen. Nadien mag je kiezen of je de nieuwe decoder houdt en je oude gratis terugstuurt of omgekeerd of de beide decoders behoudt
  • je mag tijdens de test gratis gebruik maken van de optie Replay+
  • je krijgt 10 gratis Video On Demand credits waarmee je naar keuze films mag huren. Bij het invullen van een evaluatieformulier krijg je er nog 5 extra.

* Netflix in 4k is pas mogelijk als je het gepaste abonnement hebt (en uiteraard een 4k televisie ? )

Steven

This topic has been closed for comments

25 reacties

Nu eerst mijn vader overtuigen om een 4K TV te kopen, dat zal een paar andere mouwen zijn 😏

Maar de grote vraag die velen zullen stellen is
en wat met het 4k content
en hoeveel bandbreedte ga je nodig hebben om een 4K zender te kunnen bezien?

Heb je ook al info omtrent de afmetingen is die te vergelijken met de v5 compact?
Reputatie 7
Badge +2
Heb mij opgegeven voor de test. Vind het wel vreemd dat je geen vragen stelt over het TV toestel. Hoe zullen jullie voldoende 4K kunnen testen. Just curious 😉
Reputatie 1
Ik heb mij zojuist opgegeven als tester. Ik ben zeer geïnteresseerd om deze nieuwe decoder te testen. Dan kan ik eindelijk eens echte 4K content bekijken. ☺️
Als het wel echt 4K content wordt wat prox gaat streamen, want dit vraagt nogal wat bandbreedte, naar het schijnt zou het iets worden dat 4k zeer goed gaat benaderen met flink wat minder bandbreedte?

NB: als ze echt 4k content willen testen dan zullen er toch veel zijn die niet aan deze test zullen kunnen meedoen wegens te lage internetsnelheid van hun lijn of het het zal iets moeten zijn zoals ik hier al boven aangehaald heb die minder bandbreedte in beslag neemt en 4k goed benadert!
Ik zou graag deze decoder testen, maar wij hebben geen 2de tv toestel en ons huidige tv is ook geen 4k-toestel.
Dus volgens mij heeft het dan niet veel nut.
Reputatie 7
Badge +1
Heb mij ook ingeschreven. Heb een 55 inch Ultra HD TV. Dus laat maar komen.
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb mij opgegeven, sinds enkele maanden 4k tv van 55 inch en heb al eens 4k gekeken via de Netflix app op de tv. Super beeld.
Reputatie 5
Badge +1
Heb mij opgegeven, en draait hopelijk positief uit.
Heb een 4K toestel, dus leuk om te testen .

Ro
Reputatie 5
Badge +1

en wat met het 4k content

Voorlopig is er enkel 4k content via Netflix en YouTube (via de YouTube app) beschikbaar.

en hoeveel bandbreedte ga je nodig hebben om een 4K zender te kunnen bezien?

Netflix raadt aan om 4k te bekijken via een verbinding die 25Mb/s aan kan, onze ervaring leert ons dat iets minder ook lukt. Eens andere content beschikbaar zal zijn, gaan we ervan uit dat je moet beschikken over een lijn van 50 Mbps (later zal dit gradueel verlaagd worden)

Heb je ook al info omtrent de afmetingen is die te vergelijken met de v5 compact?

Hij is kleiner dan de V5 en groter dan de V5 compact 😉
Vind het wel vreemd dat je geen vragen stelt over het TV toestel. Hoe zullen jullie voldoende 4K kunnen
testen.

Terechte vraag maar bedoeling van deze test is eigenlijk dat we alle soorten hardware (tv's, soundsystemen) en infrastructuur (type lijn) willen laten deelnemen. Uit onderzoek weten we ook dat er al heel wat 4K tv's op de markt zijn dus dat komt wel goed 👌🏻
Steven
Bedankt voor de toelichting Steven,
Je zegt over de v6 "Hij is kleiner dan de V5 en groter dan de V5 compact"
heeft die een harde schijf aan boord mss?
Reputatie 7
Badge +2
@Steven,

bedankt voor de feedback. Ik hoop dat ik mijn steentje zal kunnen bijdragen en uitgeloot word. ☝️
Reputatie 5
Badge +1

Je zegt over de v6 "Hij is kleiner dan de V5 en groter dan de V5 compact"
heeft die een harde schijf aan boord mss?

nope, geen harde schijf aanwezig
👌🏾
Reputatie 1
Badge
Heb me ook juist ingeschreven. Hier staat een 4K TV 😉...
Netflix en zijn 4K content is wel niet super vet moet ik zeggen.

Op YouTube vind je bv. wel redelijk wat test-video's in 4 K en daar is de beeldkwaliteit echt wel goed...
Maar als je dit via de v6 decoder app moet doen, aan ongeveer 20 Mbps (veronderstel ik toch als het verglijkbaar is met netflix , dwz 72Gb/u) , om te testen, dan gaat je internetvolume toch wat vlugger slinken 😉
Reputatie 7
Badge +2
Wel als ze de knop om extra gratis volume aan te kopen herstellen is dat geen probleem hé, Martin 😂
Dat is ook waar 🤔
Reputatie 5
Badge +3
De bedoeling is naast 4K de decoder over al zijn functies te testen, zodat deze volgend kan worden gelanceerd met een betrouwbare hardware/software.

Mvg.
Dat zal absoluut geen gemakkelijke opgave zijn want dat is de v5 zelf nog niet voor de volle 100% tot op dit moment en toen waren er ook testers en vele gebruikers achteraf.
Laat ons hopen dat het een zeer goede v6 decoder hardware leverancier en ook dito voor de software leverancier !!
Er is een paar jaar terug, toen er al sprake was van een uhd decoder, gedacht aan Huawei, of dit nu ene zal zijn van huawei, weet ik echter niet?
Reputatie 5
Badge +3
Heb nog altijd veel vertrouwen in cisco hardware.
100% is het met alle voorgaande decoders nooit geweest, en met de V6 zal dit ook zo niet zijn, ik bezit een V5 en ik moet zeggen dat dit de beste decoder is die ik al heb gehad, met de huidige SW, zelden of nooit problemen.
Ben vroeger test user geweest van de charles SW op de V4, man...dat was miserie, heeft een jaar geduurd tot dit min of meer wat deftig draaide, vele klanten zullen zich dit nog wel herinneren.

mvg.
De grootste uitdaging zal wel de software zijn en om hierbij alles synchroon te laten lopen tussen decoder en de tv applicaties en servers, opnameservers (en opnames op harde schijf) enz... vandaar ook nog altijd de problemen met opnames en eerlijk gezegd zie ik niet in dat een nieuwe v6 decoder op dat gebied er iets gaat aan veranderen, maar er zijn nog andere bijkomende zaken genoeg die kunnen op deze nieuwe uitgetest worden, wat ook de bedoeling is van de ganse test opzet.
Reputatie 5
Badge +3
OK, we will see...
Prettig Weekend
Reputatie 1
Ook ik heb mij ingeschreven, suhd tv en netflix 4k heb ik nu.
We zullen zien in hoe ver ik het beste er kan uithalen,als ik er uit gepikt word?
Reputatie 3
Badge +1
echte 4k tv is met een ultra hd blue ray en hdr, zonder hdr is het de moeite niet
heb ook nog sat tv in 4k maar is niet hetzelfde als ultra hd blue ray met hdr
Reputatie 5
Badge +1
We hebben heel veel inschrijvingen gekregen 😯, waarvoor dank. We kijken nu verder wie er voldoet aan de voorwaarden en voor eind juli mogen jullie een mailtje verwachten met de boodchap of jullie al dan niet geselecteerd zijn.

Nogmaals bedankt!

Steven