Beantwoord

Test van V7 decoder: Selectie!

  • 13 juni 2019
  • 86 reacties
  • 6738 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
Hallo iedereen,

Belofte maakt schuld, binnenkort starten wij de test van de V7 decoder op het forum. 😀
Deze test zal plaatsvinden ‘achter gesloten deuren’ samen met de geselecteerde testers, om in een later stadium openbaar gepubliceerd te worden.

Deze test maakt gebruik van alle forum mogelijkheden en vereist dan ook een geëngageerde deelname door middel van het uitwisselen van de nodige feedback. Het gaat hier niet om het éénmalig invullen van een enquête, maar om het uitvoeren van enkele acties, om problemen of ongemakken door te geven en om vervolgens opnieuw te testen als er aanpassingen zijn uitgevoerd. De deelnemer zal weliswaar moeten begrijpen dat het product nog niet “af” is, maar men nog steeds elke dag werkt aan de ontwikkeling hiervan. De V7 is eigelijk een complexer toestel om te testen dan de V6.

Door al deze redenen zullen er slechts 20 testers op het forum worden geselecteerd. 😐 De selectie van deze 20 testers zal gebeuren op basis van hun huidige producten, de kwaliteit van hun lijn, de bestaande installatie en ten slotte hun bijdragen aan het forum. Als iemand niet voldoet aan de bovenstaande criteria, dan is de deelname simpelweg niet haalbaar.

Wij, moderatoren, zijn niet de personen die de technische testen uitvoeren. Dus is het voor ons moeilijk om nadien te antwoorden op vragen waarom iemand niet-geselecteerd werd.
Het spijt ons nu al voor de niet geselecteerden.

Dit topic staat actief tot vrijdag 21/06/19. Na deze datum is inschrijven voor deze test dan ook niet meer mogelijk.

Als u hiervoor geinteresseerd bent, aarzel dan zeker niet om in dit topic te reageren. 👍

Alvast al bedankt! Wij kijken nu al uit naar de samenwerking met de gelukkigen die worden geselecteerd voor de test! Wijzelf hebben helaas dit geluk niet!

EDIT : De inschrijvingen zijn nu gesloten, dank u allen! Ik zal binnenkort de geselecteerde gebruikers aangeven
icon

Beste antwoord door Charlotte.D 3 juli 2019, 14:32

Goeiemiddag iedereen

Ik wil jullie heel graag bedanken voor jullie enthousiasme en jullie interesse om deel te nemen als tester. Wij zijn tot een definitieve selectie gekomen. Deze was bijzonder moeilijk omdat de criteria die gerespecteerd moesten worden bijzonder streng waren.
Uit het enthousiasme op dit topic is gebleken dat de interesse in de V7 decoder zeer hoog ligt. Daarom willen wij zorgen dat deze test in de beste omstandigheden gaat gebeuren. Alvast bedankt voor het begrip hiervoor.
Hieronder de tien personen die als tester geselecteerd zijn 😉 :
• Artie
• Bdc
• Guy V
• Instagreg
• Macast84
• Mozartiss
• P
• Pcrispey17627
• Sunz
• Wrangie25

De test zal gebeuren in twee fases. De eerste fase omvat 100 klanten, waaronder drie klanten van dit forum. Dit zijn Guy V, P, Pcrispey17627. Deze drie gebruikers voldeden aan de gevraagde selectiecriteria. Deze test zal uitsluitend per email gebeuren en zal ook voor de 100 geselecteerden dezelfde zijn.
De 7 anderen voldoen niet aan alle criteria, maar komen dicht in de buurt. We wachten nog even af of onze productontwikkelaars hen kunnen integreren in de tweede fase van de piloot.
Nog even een herinnering: Deze fase van de piloot zal specifiek zijn voor dit forum met een regelmatige vraag naar acties en de nodige feedback. Ik zal de drie testers van de eerste fase vragen om vervolgens ook deel te nemen aan de tweede fase.
Wij zullen meer details via privé berichten aan de testers communiceren.

Mogen wij jullie nogmaals bedanken voor jullie enthousiasme! 😀

Het Forum Team
Bekijk origineel

86 reacties

Ter info:  iemand van Proximus zelf, komt hier pas maandag terug langs op het forum.

Reputatie 2

Ik heb gisteren de decoder v7 ontvangen. Kunnen jullie me toevoegen aan het gesloten forum voor de testers. 

Ben even aan ‘t testen geweest:

  •  de oude tv-gids-layout vond ik beter
  •  de decoder is traag
Reputatie 7
Badge +6

@Instagreg Dat is bij deze in orde gebracht!

Reputatie 1
Badge

Gregory, 

 

Ik heb je privé bericht reeds beantwoord.

Beste Charlotte,

 

Ik heb reeds het toestel mogen ontvangen, waarvoor dank!

Alleen heb op dit moment nog steeds geen toegang tot het betattest forum en dergelijke…

 

Kan u hiervoor het nodige doen ?

(PM reeds gestuurd maar na enkele dagen geen reactie, vandaar dit bericht op deze plek… ;-) )

Reputatie 7
Badge +4

Gregory, 

 

Ik heb je privé bericht reeds beantwoord.

Reputatie 1
Badge

Beste Charlotte,

 

 

Ik heb jou een PB gestuurd, ik heb hier meermaals een vraag gesteld betreffende mijn selectie( zie pagina 1), maar steeds geen reactie…

 

Kan je a.u.b. op mijn vraag antwoorden ?

 

Alvast bedankt!

Ter info: Dit antwoord zal je pas krijgen te vroegste maandag als de proximus forum medewerkers zelf hier terug langskomen.

Is het binnenkort zodra de v7 uit is mogenlijk om je oude in mijn geval een v4 te laten omruilen door een v7

Reputatie 1
Badge

Heb hiermee contact opgenomen met de Proximus helpdesk omdat mijn Netflix app zeer vaak automatisch afsluit op mijn V6 decoder.

il heb daar medegedeeld dat ik V7 betatester was via het forum maar nog geen mail of dergelijk heb gekregen, deze persoon wist mij te melden dat dat dit voor binnen dit en 2 weken zou zijn... 

 

klopt dit ? 

Reputatie 1
Badge

Ik sta in de lijst om tester te zijn maar ik heb nog geen nieuws of bericht gekregen om mijn decoder te krijgen… ? 
 

wanneer mag ik deze verwachten ? 

TUI: zie hier ook deze opmerkingen omtrent de V7 

https://nl.forum.proximus.be/wie-is-wie-49/welkom-aan-de-nieuwe-testers-v7-48260#post637194

 

Nu enkele dagen de nieuwe decoder in 

gebruik. Het eerste wat ik wel wat mis is de tv gids. De nieuwe vind ik momenteel minder overzichtelijk. Per categorie wel duidelijk maar de volledige tv gids zoals we die van ervoor kennen mis ik wel.

Ook mede huisgenoten vinden minder hun weg in de gids, misschien vraagt dit wat tijd…

 

Ter info:

laatste antwoord van Proximus was:

Momenteel staat de piloot van deze decoder gepland eind oktober en een soft launch in januari 2020.
Deze timings zijn onder voorbehoud van een goede kwaliteit van de firmware en stabiliteit van de V7 decoder box.

 

Reputatie 1
Badge

Het is hier heel stil moet ik zeggen…

 

voor wanneer is de test voor de 2de groep beschikbaar ? 
is bijna 3 maanden vertraging... 

zie ook > welkom aan de nieuwe testers v7
Reputatie 1
Badge
Idd, het is nu toch al enig tijd stil hieromtrent...
Al enig nieuws hoe ver men staat met de tests? #benieuwd
Dit is een principe dat inderdaad over de jaren heen nog niet veranderd is dat klanten met de zelfde apparatuur
(maar er zijn wel nog veel andere parameters die meespelen in de totale link)
toch nog niet de zelfde problemen ondervinden hoe onwaarschijnlijk dit ook klinkt, het is daarom ook niet altijd even simpel als het lijkt om dan wek te kunnen achterhalen waar het verschil dan wel zit!
Dit is dan ook de reden dat in het verleden zelf na bv testen van een nieuwe decoder door zowel mensen van Proximus zelf als van klanten die geselecteerd worden, er niet zullen in zijn totaliteit kunnen voor zorgen dat er na deze testperiode er geen bugs zullen opduiken voor anderen of iedereen, trouwens moest het allemaal zo simpel zijn waarom zouden er bv nog problemen opduiken met de v6 of andere decoder, enfin het klinkt mss voor velen ongelofelijk maar het verleden heeft dit ook bewezen.
Om toch nog maar een klein bewijs te geven, hoeveel zijn er niet die nog altijd met de v5 problemen ondervinden en meestal met opnames en toch heb ik er tot nu toe geen ondervonden, enfin 't is maar één van de vele voorbeelden die ik hier aanhaal die al de revue gepasseerd zijn.
Maar laat ons toch positief blijven en hopen dat er na de testperiode niet al te veel bugs (en liefst geen meer) gaan opduiken ☺
Had graag mee gedaan, maar zag nu pas deze topic.
Ik hoop dat de V7 toch beter getest gaat worden dan de V6, want deze is toch een stuk instabieler dan de V5 mini vind ik. Veel problemen met de Netflix app.


Ik heb eigenlijk nooit problemen met Netflix. Dat gedraagt zich snel en heel performant met mijn V6.
Wat ik hier regelmatig lees als oplossing voor het Netflix probleem is het volgende:
dat het soms kan helpen door je cookies te verwijderen op je decoder:
instellingen > systeem > veiligheid/privacy
> geef kinderlsot code in (default=1234)
> cookies beheren > druk op 'verdergaan' om de cookies te wissen.
Dan moet je opnieuw uw user naam/wachtwoord ingeven.
Had graag mee gedaan, maar zag nu pas deze topic.
Ik hoop dat de V7 toch beter getest gaat worden dan de V6, want deze is toch een stuk instabieler dan de V5 mini vind ik. Veel problemen met de Netflix app.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Frank, de eerste test fase is reeds van start gegaan. Zoals aangekondigd gebeurd deze 'achter gesloten deuren' om de testers ook de kans te geven om alles rustig te kunnen proberen. Dus inderdaad, momenteel zal je hierover niet veel zien verschijnen. Tijdens de latere testen zal je hierover meer kunnen lezen. Geen paniek. 😉
De selectie is niet door ons forum team gebeurd en zoals vermeld waren de criteria die moesten voldoen niet van de minste. Vandaar dat er nog meer test fases komen. We willen niemand teleurstellen en zijn heel blij met iedereen zijn enthousiasme! ☺
Reputatie 6
Badge +3
Wel heel erg raar dat 90% van de mensen op forum dit uitgenodigd werden nog maar 1 posting hadden gedaan.
En die ene posting was dan nog om 'te vragen om mee te doen met de test.
Nochtans zou er gekeken worden naar de activiteit op het forum om hierover te beslissen.
Niet dus.

Ik moet er geen tekeningetje bijmaken zekers?
Reputatie 7
Badge +4
Patrick, ik geef dit door, maar kan op dit moment nog niets beloven (wij nemen hier helaas zelf geen beslissingen in 😉)

Reageer