Het grote V6 decoder topic


Reputatie 7
Badge +6
Zoals vele van jullie weten zijn we op 31/01 (eindelijk) begonnen met het testen van de V6 decoders. 👏 Uiteraard heeft Proximus vooraf al vele zaken getest maar nu is het jullie beurt!

De bedoeling van dit topic is om alle feedback te verzamelen en rechtstreeks terug naar de ontwikkelaars te geven. Zoals het natuurlijk hoort bij een piloot. Uiteraard willen we ook richting de andere kant werken. We zullen dus proberen de antwoorden die we krijgen van onze ontwikkelaars terug te koppelen via dit topic. Ikzelf ben ook tester 🎉 en zal je ook zoveel mogelijk info proberen te geven, waar mogelijk natuurlijk.

Denk er ook aan dat je na de piloot een survey krijgt waar je al je bevindingen kan doorgeven. Deze worden aandachtig gelezen. Vul deze dus ook zeker in! Je krijgt er trouwens nog 5 extra kadofilms voor. 😉


Update 27/02/2018:
Hello! Tijdens nacht van 27/02 op 28/02 zal er een nieuwe update worden verstuurd naar je decoder. We raden aan je decoder in standby te laten staan.

Een aantal problemen werden opgelost, waaronder:
  • Het automatisch aanschakelen van de TV als u de decoder uit standby haalt, werkt nu ook als u uit eco-modus komt
  • Netflix issue bij het bekijken van een 4K film: het probleem met ondertitels en audio desync zou moeten opgelost zijn
  • De geldigheidsduur van een serieopname wordt nu correct weergegeven

Update 10/04/2018:
Tijdens de piloot zal het UHD demo kanaal enkel beschikbaar zijn wanneer de V6 decoder slechts je enige decoder is. Je dient dus je vorige decoder af te melden. Je kan dit doen door te bellen naar 0800 99 696. Wanneer dit gebeurd is en enkel de V6 als enige decodes actief staat, zal de wijziging 's nachts automatisch gebeuren en zal UDH de volgende dag beschikbaar zijn.

This topic has been closed for comments

749 reacties

Reputatie 7
Badge +6
De credits zullen worden toegekend nadat alle surveys zijn verzameld. De deadline voor de surveys is maandag 12/03. Tegen eind volgende week zal je dus de credits krijgen.
Reputatie 7
Badge +6
IrisOost, ik heb dit opgelost door middel van een wifi bridge. Deze kan je aankopen in een Proximus shop. Werkt bij mij uitstekend.
Zie onze video daarover. De aansluiting voor een V6 is dezelfde als voor de V5 compact.



Of je kiest voor de PLC-oplossing:


Reputatie 7
Badge +4
Er is een issue met de v6 decoder en bepaalde tv toestellen waarmee je een zwart beeld kan hebben. Als je andere tv van een ander merk is, kan je je decoder even herzetten om te testen. Kan je mij in elk geval het merk en model van je toestel bezorgen? Dan laat ik het nakijken en vraag ik of er een nieuwe software naar je decoder kan gepusht worden.
Reputatie 7
Badge +6
Het 4K testkanaal is voorlopig niet beschikbaar gesteld. Alsook de Youtube app (vraag was eerder ok al eens gesteld op dit topic).

In verband met de buglijst. We kunnen dit bekijken maar voorlopig is dit niet aan de orde gezien de releases elkaar kort opvolgen. Binnen enkele dagen bijvoorbeeld, volgt er een grotere update. 🙂
Ik zal kijken of ik enkele van de bugfixes kan publiceren.
Reputatie 7
Badge +4
ok, ik geef je feedback door aan ons testing team
om hen echter zo veel mogelijke info te geven over je set up nog even een paar vraagjes :

Gebruik je dezelfde kabel tussen decoder en tv als voordien ?
heb je dit al getest met een andere kabel ?
Reputatie 7
Badge +6
Bedankt voor de feedback!
Opgenomen opnames / Start van elke zender verloopt met vertraging. Geluid en beeld zit ongeveer 5 seconden achter, terwijl het beeld in slow-motion verloopt. Na die 5 seconden is alles gesynchroniseerd en loopt het goed. Bij HD-zenders opvallend erger dan bij de SD-varianten.

Dit is ook zo op de andere decoders en is 'normaal'. Dit komt doordat we, op de moment dat je een zender opzet of een opname, alles tegelijk moeten aanbieden en stream dus even moet opbouwen. Om je meteen beeld te geven, zal het geluid dus een beetje vertraging hebben en dan meteen synchroniseren. Gezien een HD stream meer volume is, duurt de synchronisatie dus ook iets langer.
Reputatie 7
Badge +6
Hey Kilo, bedankt voor je bevindingen. Dit is excact de bedoeling van dit topic, je bevindingen en problemen vermelden zodat wij, vanuit Proximus, dit kunnen nakijken en doorgeven aan de ontwikkelaars. Alsook bevindingen delen met andere gebruikers.

In verband met de menu: De keuzes in de menu zijn afhankelijk van:
  • De zender
  • Het geselecteerde programma
Waarom is dit?
Eerst en vooral kunnen de keuzes verschillenden afhankelijk van de programmatie. Als je een serie hebt zijn de keuzes bijvoorbeeld anders dan een film. Verder is het ook nog eens afhankelijk of TV Replay beschikbaar is voor deze programmatie. Bij TV Replay zal je de uitzending namelijk kunnen (her)starten wat bij een niet-replay programmatie niet kan natuurlijk. Het beschikbaar zijn van Replay is afhankelijk van de uitzendrechten. Hier heeft Proximus dus niet veel over te zeggen.

Verder kunnen de keuzes verschillen per zender. Dit heeft dan voornamelijk te maken met de audio en ondertitels. Bij sommige zenders kunnen we de audio wijzigen alsook de ondertitels. Deze laatste kunnen we dan ook activeren en desactiveren. Dit is nog niet mogelijk op alle zenders.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker wordt waarom de keuzemenu kan verschillen.
Reputatie 7
Badge +4
In dat geval stel ik voor je v6 om te ruilen, vermoedelijk is deze defect. Kan ik via

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 je gsm nummer krijgen alsook de ups code van een punt in je buurt https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL ?
Reputatie 7
Badge +4
Om deze te activeren, mag je deze aansluiten en dan zal je op de TV de mogelijkheid krijgen om het lijnnummer en de pincode in te voeren. Daarmee zal de decoder terug geactiveerd zijn. Grtjs, Charlotte.
Reputatie 7
Badge +4
Witte Herder, bij deze is de V5 gedeactiveerd.
Reputatie 7
Badge +4
ok, ik geef dit door naar ons engineering team en hou je op de hoogte
Reputatie 7
Badge +4
de afmetingen van de V6 :



Lengte: 200 mm
  • Breedte: 170 mm
  • Hoogte: 50,5 mm
  • Gewicht: 436,5 gr
  • Reputatie 1
    Nogmaals Problemen met de V6
    Bij de eerste opstart van de dag haperend beeld , dit wil zeggen 3 sec. wel beeld 5 sec. geen 2sec. wel enzovoort . Afzetten en terug opstarten dan meestal wel goed , maar de tweede opstart duurt dan wel een minuut of 5 , als er echt niets aan gedaan word mag je de decoder komen ophalen .
    Als je alle dagen deze problemen hebt blijf ik dan wel bij de oude decoder , weer ik geen of 1 x op de zoveel maand eens een probleempje mee heb .
    ja en nog als bijkomende info:
    dit is de reactie van een proximus medewerker die gepost onlangs vandaag nog gepost geweest is :
    Hallo, momenteel zijn er algemene problemen met de tv applicaties, we doen het nodige om deze zo snel mogelijk op te lossen. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

    Groeten Geert
    Een kleine week nu met de V6 aan het werken. Valt me toch wel zeer goed mee.

    Pluspunten :
    - Installatie ging snel en zonder problemen
    -De standaard functionaliteit doet het gewoon
    -afstandsbediening is voor mij persoonlijk beter dan die van de V5
    -Het zappen gaat bij mij sneller dan bij de V5
    -Design/zeer onopvallend (bevalt me wel)

    Minpunten:
    -Opstart netflix-app is trager dan op de V5.
    -Eco-modus is echt enorm traag

    Heb wel het gevoel dat hij buiten de netflix-app en bij 1ste opstart decodergewoon sneller reageert dan mijn v5-decoder. Dat er nog wat bugs zijn is redelijk normaal, maar deze v6 bevalt me wel.
    Reputatie 7
    Badge +6
    *Als ik een opname stop, herstart de decoder niet op het punt waar gestopt is, maar iets later.
    *Af en toe hapert het beeld.

    Is inderdaad een gekende bug. Hervatten van opname na een reboot zal niet werken.

    De lange opstart vanop slaapstand is inderdaad ook geweten. Dit komt ook doordat de slaapstand nu 'dieper slaapt' dan de vorige slaapstand. Verder is de software ook compleet anders dan met vorige decoder. Persoonlijk gebruik ik de 'diepe slaap' niet. Ik vind het verbruik in standby al verwaarloosbaar. 🙂

    In verband met andere bugs: dat is de bedoeling natuurlijk ook van deze piloot. Bugs vinden, verzamelen en oplossen.
    Beste

    Gisteren de V6 geïnstalleerd, eerst werkte de volumeknop niet, kon ik de tv niet aanzetten met de afstandsbediening van Proximus, en het beeld was ook even niet zo helder, wat normaal wel het geval is bij mijn tv. Toen heb ik via de stappen in de handleiding de tv en decorder op 1 afstandsbediening gezet en werkte de volumeknop terug en kon ik ook de tv aanzetten met het Proximus bakje. Het beeld leek dan opeens ook beter.
    Ik merk ook soms haperingen op, ik hou dit verder in de gaten.
    Ik heb gisteren dan ook een gratis film gekeken met mijn zoontje, zag daar dan ook staan nog 9 films te goed.
    Online staat nu de aanrekening van de film, maar ik veronderstel dat dit standaard is, en dat dit wel bij het maken van de factuur zal aangepast worden?
    Reputatie 7
    Badge +6
    @Romain1963, is ook een gekende bug. Geluid in stereo op Netflix is veel lager. Wordt aan gewerkt.
    Reputatie 7
    Badge +4
    ik heb de vraag gesteld aan de specialisten en hou je op de hoogte
    Reputatie 7
    Badge +4
    ok, ik pas dit meteen aan
    Reputatie 7
    Badge +4
    Kan je me dan via PB je lijn- of klantennummer doorgeven aub ?

    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    Reputatie 1
    Koos-be , ik denk dat ik dat morgen ook ga doen , decoder afkoppelen en verder met de oude .
    Zolang er geen oplossing in het vooruitzicht is , stop ik de proefperiode .
    Reputatie 7
    Badge +4
    ok, is bij deze gedaan
    Reputatie 7
    Badge +4
    snixel Hfradioman Binnen een uurtje mogen de decoders worden herstart. Tegen dan staan de software versies volledig klaar.
    Reputatie 1
    Bedankt HadewychT alsook Charlotte.D
    De update is binnen,nu is het versie B 136 !!
    Tnx??
    Luc