Het grote V6 decoder topic


Reputatie 7
Badge +6
Zoals vele van jullie weten zijn we op 31/01 (eindelijk) begonnen met het testen van de V6 decoders. 👏 Uiteraard heeft Proximus vooraf al vele zaken getest maar nu is het jullie beurt!

De bedoeling van dit topic is om alle feedback te verzamelen en rechtstreeks terug naar de ontwikkelaars te geven. Zoals het natuurlijk hoort bij een piloot. Uiteraard willen we ook richting de andere kant werken. We zullen dus proberen de antwoorden die we krijgen van onze ontwikkelaars terug te koppelen via dit topic. Ikzelf ben ook tester 🎉 en zal je ook zoveel mogelijk info proberen te geven, waar mogelijk natuurlijk.

Denk er ook aan dat je na de piloot een survey krijgt waar je al je bevindingen kan doorgeven. Deze worden aandachtig gelezen. Vul deze dus ook zeker in! Je krijgt er trouwens nog 5 extra kadofilms voor. 😉


Update 27/02/2018:
Hello! Tijdens nacht van 27/02 op 28/02 zal er een nieuwe update worden verstuurd naar je decoder. We raden aan je decoder in standby te laten staan.

Een aantal problemen werden opgelost, waaronder:
  • Het automatisch aanschakelen van de TV als u de decoder uit standby haalt, werkt nu ook als u uit eco-modus komt
  • Netflix issue bij het bekijken van een 4K film: het probleem met ondertitels en audio desync zou moeten opgelost zijn
  • De geldigheidsduur van een serieopname wordt nu correct weergegeven

Update 10/04/2018:
Tijdens de piloot zal het UHD demo kanaal enkel beschikbaar zijn wanneer de V6 decoder slechts je enige decoder is. Je dient dus je vorige decoder af te melden. Je kan dit doen door te bellen naar 0800 99 696. Wanneer dit gebeurd is en enkel de V6 als enige decodes actief staat, zal de wijziging 's nachts automatisch gebeuren en zal UDH de volgende dag beschikbaar zijn.

This topic has been closed for comments

749 reacties

Bedankt Luc, voor de feedback.
Reputatie 1
Nu al durf ik te zeggen dat de V6 decoder het beste is wat Proximus ooit aan zijn abonnees aanbood,het zeer scherpe beeld dat deze decoder aflevert aan mijn HD Philips tv is fenomenaal in vergelijking met de V5(mijn 2de decoder in mijn radioshack)aangesloten ook op HD Philips tv,dus moet dat zeker een grote verbetering zijn voor de mensen met een UHD tv,zodoende: many Congrats Proximus,well done and tnx!!!
Reputatie 7
Badge +4
Blij dit te horen! Ik wens jullie allen een heel fijn weekend toe!

Grtjs, Charlotte
Reputatie 1
En????? Snixel,jouw V6 ook geüpdatet naar de B136 firmware? Hier alles perfect gelukt hopelijk bij jou nu ook,sukses ermee?,Greetings Luc
Een vraagje uit nieuwsgierigheid:
Heb je al getest met de oude bijgeleverde HDMI kabel bij de V6 of het probleem dan terugkomt ondanks de nieuwe B136?
goeten, Martin
Reputatie 1
Martin is die vraag aan mij gericht?over welk probleem hebben we het hier?
Als ik het goed voor heb had je hier ergens gepost dat je uw bijgeleverde HDMI kabel van de V6 vervangen had met ene die een ontstoor ferriet heeft aan elke connector.
Reputatie 1
Beste Martin,heb ondertussen eens de HDMI kabels gewisseld tussen decoder en tv en heel eerlijk gezegd zie ik geen verschil maar als gelicencieerd radio/zendamateur gebruik en vertrouw ik op mijn HDMI ferrite combinatie.....,zelfs de utp ofte netwerkkabel tussen modem en decoder zijn voorzien van ferrite clamps alsook de stroomkabel,beter te voorkomen dan te genezen?
Bedankt voor je moeite om het even getest te hebben en ik begrijp het heel zeker dat je als hoogfrequenter radio/zendamateur extra voorzorgen neemt en zeker wilt spelen.
groeten en nog een fijn weekend,
Martin.
Sorry voor de late reactie, hadden hier vandaag nog het verjaardagsfeestje van de kleinste. Maar ook hier gisterenavond de B136 firmware binnen gekregen zoals beloofd. Zonet dan de decoder terug aangesloten op de versterker en alles opgelost nu! De beeldinstelling springt nog altijd wel terug naar Autosync maar hij spreekt nu wel netjes 1080p af met de versterker. Ook de auto HDMI selectie zorgt er voor dat de tv automatisch aanspringt en die zet dan via CEC weer automatisch de versterker aan. Kortom een zeer tevreden klant hier! 🙂 Bedankt HadewychT en Charlotte.D!! Ik gebruik trouwens ook een andere high speed HDMI kabel die ik nog had liggen en die werkt ook gewoon vlekkeloos met de decoder. Het zou mooi zijn moest hij nu ook nog een CEC uit signaal sturen bij het afsluiten zodat ook alle andere apparaten zich automatisch uitschakelen...wie weet misschien met een nieuwe firmware versie 😉 Grtz
Ik hoop dat je TV op een schone nacht niet vanzelf opspringt zoals dit wel eens kan gebeuren met de V5-C als die op auto HDMI staat, dus ik zou het audio volume niet al te hoog zetten op uw versterker 😉 ☺️ .
Reputatie 1
Geen idee of het aan de v6 ligt of aan proximus zelf...

Shop, tv op aanvraag, vtm, 13 geboden en anderen (ook andere zenders) en er komt geen optie om de aflevering te huren...

Bij de films precies geen probleem

Zit nog op v125

Nog iemand?

Heb de v6 herstart, noppes, dan bbox3 herstart met de v6 uit, nadien nog niet ok
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb het hier net getest op een V6 en het werkt wel. Kan je eens proberen om de decoder te herstarten volgens volgende procedure :

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_tvtrouble/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/tv-problemen/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html
Reputatie 1
Hier op mijn V6 werkt ook alles zonder problemen?
Reputatie 1
Zelfs na de reset van de 3 devices nog niet ok (zit met plc ertussen...)
Reputatie 7
Badge +4
Vreemd, kan je voor de zekerheid de decoder eens volledig resetten volgens deze procedure: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html ?
Reputatie 1
Ook na volledige reset van de decoder nog niet ok...

Reset gelukt alleen werkte de afstandsbediening niet meer. Te koppelen door menu 1 lang ingedrukt te houden
Na een reset gaat die default in IR mode (direct zicht tussen decoder en remote vereist) en als je wilt werken in Bluetooth mode (geen direct zicht nodig tussen beide) moet je dit inderdaad terug instellen.
Reputatie 1
brOke23,bij een reset van modem/decoder best 1 minuut wachten vooralleer terug op te starten,soms helpt het ook alles (modem,decoder)eens stroomloos te zetten(gewoon de netsnoeren uit stopcontact halen en inderdaad kunnen plc's wel eens "kuren" hebben ook deze best eens synchroniseren met de modem,sukses ermee?
De beste methode om alles eens te heropstarten en wel in die welbepaalde volgorde is belangrijk, staat eigenllijk beschreven op de Site en die is als volgt >
Herstart eerst uw modem
Druk op de knop on-off om de modem uit te zetten. U zult zien dat de controlelampjes op de voorzijde van de modem uitgaan. Wacht 10 seconden.
Druk opnieuw op de knop on-off om de modem t erug aan te schakelen.
Wacht even tot de volgende controlelampjes (DSL of XDSL) op uw modem vast branden.
Indien je gebruikt maakt van draadloze oplossingen herstart dan vervolgens uw PLC-adapter, Wi-Fi Extender, Wi-Fi Bridge of Ruckus
PLC-adapter of uw Wi-Fi Extender heropstarten
Haal de 1ste PLC-adapter (degene naast de modem) uit de stekker. Wacht 10 seconden en steek hem terug.
Haal de 2de PLC-adapter (degene naast de decoder) uit de stekker. Wacht 10 seconden en steek hem terug.
Wacht even tot de controlelampjes terug branden.
Wi-Fi Bridge heropstarten
Druk op de power-knop op de achterkant van de Wi-Fi Bridge om die uit te zetten. Wacht 10 seconden.
Druk nogmaals op de power-knop om de Wi-Fi Bridge opnieuw aan te schakelen.
Indien u over meerdere Wi-Fi Bridge beschikt, moet u elke Wi-Fi Bridge heropstarten.
Ruckus heropstarten
Ontkoppel de zwarte voedingskabel achteraan het 1ste Ruckus-toestel (bv. de Ruckus-zender, naast de modem) en sluit hem opnieuw aan.
Ontkoppel de zwarte voedingskabel achteraan het 2de Ruckus-toestel (bv. de Ruckus-ontvanger, naast de decoder) en sluit hem opnieuw aan.
Wacht even tot de controlelampjes terug branden.
Herstart daarna uw decoder
Hoe kunt uw decoder heropstarten?
Zet de schakelaar achteraan op uw decoder op 0.
Wacht tenminste een tiental seconden.
Zet de schakelaar terug op 1.
De controlelampjes aan de voorkant van uw decoder branden nu. Het opstarten is bezig.
Na enkele minuten kunt u opnieuw tv kijken en navigeren doorheen het Proximus TV-menu.
Reputatie 1
Heb die stap per stap gevolgd.

Nu komen de opnames via proximus tv app ook al niet meer door tot op de decoder... In de app staan ze wel natuurlijk
Reputatie 1
Beste brOke23,al eens getest met de V6 rechtstreeks via utp/netwerkkabel te verbinden met de modem (zonder de plc ertussen) ? De kans is vrij reëel dat de plc je parten speelt
Reputatie 1
Nog niet neen, wel heel raar dat voor ik opmerkte dat ik die aflevering 1 van 13 geboden niet kon huren (na terugkomst vakantie) dat de problemen begonnen zijn. Tot dan werkten opnames via de App ook doornormaal...

Pfff die plc zit er voor een reden natuurlijk

Bij wijze van test kan ik dat proberen maar is geen permanente oplossing voor mij helaas
Ik heb helaas te vroeg gejuicht :(

Gisterenavond zette ik hem aan en opnieuw de melding 'onjuiste resolutie' op het beeldscherm. Ik hang hem rechtstreeks aan de TV en jawel de decoder had opnieuw 2160p afgesproken op autosync met de versterker. Zelfs met firmware B136

Ik heb dan heel de avond eens wat lopen testen en het lijkt erop dat ik de voorbije week gewoon geluk had dat hij soms de correcte resolutie nam. Wat ik zo eigenaardig vind is dat het eigenlijk niet uitmaakt of ik de beeldinstelling vast op 1080p zet, wanneer ik hem uitschakel en terug op zet, springt hij 9 vd 10 terug naar autosync waarna het geluk hebben is of hij de 4K resolutie neemt van de TV of 1080p van de versterker. Normaal moet die instelling er toch juist voor zorgen dat hij stopt met autonegotiation met de andere apparaten?

Wat ik wel merk is dat als ik hem uitzet en meteen daarna terug aan, de beeldinstelling meestal wel blijft staan, maar als ik hem 5min of langer uit laat staan springt hij gewoon weer terug naar autosync.

Hebben de andere users hier ook last van? Want bij moet doet hij dat bvb ook als ik hem rechtstreeks aan de TV hang, alleen heeft het daar geen negatief effect omdat de TV sowieso met al de resoluties omkan.
Reputatie 1
Gisteravond de instelling naar 1080p gezet en nu staat deze er nog steeds (geen eco stand-by)