Het grote V6 decoder topic


Reputatie 7
Badge +6
Zoals vele van jullie weten zijn we op 31/01 (eindelijk) begonnen met het testen van de V6 decoders. 👏 Uiteraard heeft Proximus vooraf al vele zaken getest maar nu is het jullie beurt!

De bedoeling van dit topic is om alle feedback te verzamelen en rechtstreeks terug naar de ontwikkelaars te geven. Zoals het natuurlijk hoort bij een piloot. Uiteraard willen we ook richting de andere kant werken. We zullen dus proberen de antwoorden die we krijgen van onze ontwikkelaars terug te koppelen via dit topic. Ikzelf ben ook tester 🎉 en zal je ook zoveel mogelijk info proberen te geven, waar mogelijk natuurlijk.

Denk er ook aan dat je na de piloot een survey krijgt waar je al je bevindingen kan doorgeven. Deze worden aandachtig gelezen. Vul deze dus ook zeker in! Je krijgt er trouwens nog 5 extra kadofilms voor. 😉


Update 27/02/2018:
Hello! Tijdens nacht van 27/02 op 28/02 zal er een nieuwe update worden verstuurd naar je decoder. We raden aan je decoder in standby te laten staan.

Een aantal problemen werden opgelost, waaronder:
  • Het automatisch aanschakelen van de TV als u de decoder uit standby haalt, werkt nu ook als u uit eco-modus komt
  • Netflix issue bij het bekijken van een 4K film: het probleem met ondertitels en audio desync zou moeten opgelost zijn
  • De geldigheidsduur van een serieopname wordt nu correct weergegeven

Update 10/04/2018:
Tijdens de piloot zal het UHD demo kanaal enkel beschikbaar zijn wanneer de V6 decoder slechts je enige decoder is. Je dient dus je vorige decoder af te melden. Je kan dit doen door te bellen naar 0800 99 696. Wanneer dit gebeurd is en enkel de V6 als enige decodes actief staat, zal de wijziging 's nachts automatisch gebeuren en zal UDH de volgende dag beschikbaar zijn.

This topic has been closed for comments

749 reacties

Intussen werkt de decoder feilloos, als de problemen weer opduiken, meld ik me opnieuw hier. Grjs.
Reputatie 5
Badge +3
Ook al paar keer voorhad, dat zwart beeld, heeft altijd goed gewerkt. Soms gaat het vanzelf weg, soms moet ik de V6 terug heropstarten. Is duidelijk een bug. Ook het herstarten bij opnames hapert, gaat terug naar het begin van de opname, voorheen altijd perfect gewerkt.

mvg
Toeval of niet maar af en toe, bv ook gisteren, heb ik met mijn v5-C ook het zelfde voor, met dat verschil dat het bij de v5 in orde komt door deze een reset te geven wat niet het geval was bij de V6!
Ik heb de indruk dat mijn V5-C dit fenomeen gekregen heeft sedert dat er een aanpassing gekomen is waardoor het doorspoelen verbeterd is. Maar of er een verband is tussen V5 en de V6, dat weet ik natuurlijk niet, dit is voer voor de Proximus specialisten!
Reputatie 5
Badge +3
Die decoders gelijk welk type,er zal altijd wel iets schelen, als ik live naar mijn tv kan kijken ben ik al tevreden?

mvg
@Proximus medewerkers,

Heeft Proximus ook al plannen zoals Telenet
(voor hun nieuwe decoder die ook streamingdiensten zal voorzien zoals netflix bv.)
om de decoder te voorzien met spraaktechnologie om zo de decoder te kunnen bedienen via je stem❓
Reputatie 5
Badge +3
Nog meer opties...? nog meer bugs? Laat maar zo.. voor mij hoeft dat niet, maar ja de technologie staat niet stil en blijf dat uiteraard volgen.

mvg
Dat is trouwens de zelfde reden dat Telenet vlug Proximus wil bijbenen (streaming via decoder) en nog liever voorbij wilt steken (spraaktechnologie) ☺️
Reputatie 5
Badge +3
De opnames herstarten niet meer na een stop, voordien was dit niet het geval, waarschijnlijk begonnen met de laatste update?

mvg.
Reputatie 7
Badge +4
Bedoel je dat ze nu wel terug opstarten waar je gestopt was, of helemaal niet meer opstarten ?
Reputatie 5
Badge +3
Wanneer de opname wordt gestopt en men wil later herstarten begint de opname terug vanaf het begin. Sinds de laatste sw update.
Mvg.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Jannick, heb je de apparaten al herstart zie link?

Groeten Geert
Is er eigenlijk al nieuws over het terugsturen van je decoder na de testperiode?
Want heb de stappen gevolgd die nodig waren : nl, bellen naar het centraal nummer en daar aangeven dat ik mijn oude decoder wou houden en de nieuwe wou terugsturen. Ik kreeg dan het bericht dat proximus mij spoedig zou contacteren hiervoor.

Maar tot op heden nog niks vernomen.
dat moest inderdaad al gebeurd zijn normaal moest je per mail de labels ontvangen om op de doos te plakken waarin je de v6 terugstuurt om deze binnen te brengen en gratis laten versturen door Bpost.
Je kunt best afwachten tot hier iemand van het proximus team je hierbij kan verder helpen of anders bellen naar 0800 22 800 helpdesk waar je ook verder instructies kunt krijgen.
Reputatie 2
Badge
Ik lees hier waarschijnlijk begonnen met de laatste update jdm 01
Hier staat op de V6 de ongeveer 6 maanden oude sw B125 nog steeds vermeld
Is dit de laaste?
groetjes
Reputatie 7
Badge +3
Dag Jaha, er is naar iederen een mail verzonden met labels om de apparatuur terug te sturen via Taxipost. Best even je spam-folder checken. Grt, HeidiE
Reputatie 1
Ik heb gisteren een mail gekregen om de oude decoder terug te sturen ? (denk ik, lees verschillende zaken)

Terugzending van materiaal. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Het staat u vrij het materiaal te behouden of binnen te brengen voor recyclage. Als u kiest voor recyclage ,kunt u het materiaal gewoon binnenbrengen in een Recupel-punt (gemeentelijke containerpark).

Mocht u om een of andere reden niet naar het containerpark kunnen gaan, dan mag u het materiaalbinnenbrengen in een Proximus-winkel.

Als u het materiaal ondertussen al hebt terugbezorgd, dan hoeft u uiteraard niets meer te doen.Alvast bedankt voor uw medewerking


wat is het nu ?
Wordt uw v4 dan vervangen door een V6 decoder, omdat je dit onder een V6 onderwerp post?
ze bedoelen volgens mij gewoon dat je mag kiezen tussen binnen brengen in proximus center of binnen brengen in recyclage park of gewoon houden.
Reputatie 1
Ik had een v5 mini en deze is gedactiveerd tvv de v6. Heb er maar 1 nodig dus ja, zou het straf vinden dat ik de v5 mini naar het containerpark mag brengen, vandaar men verwarring
Reputatie 7
Badge +4
Deze melding wordt verstuurd naar klanten die een oude decoder hebben staan. Decoders die geen V5/V5mini of V6 decoder zijn. Als u beschikt over een V5 mini decoder, dan mag u deze via de Proximus shop binnen brengen.
Dag Jaha, er is naar iederen een mail verzonden met labels om de apparatuur terug te sturen via Taxipost. Best even je spam-folder checken. Grt, HeidiE

Beste,
Net eens nagekeken. Maar niks te vinden in mijn spam-mail.
Kan men deze mail nog eens verzenden? of is er een andere mogelijkheid om mij alsnog van deze labels te voorzien?

Alvast bedankt
Misschien een ongebruikelijke vraag: Is het mogelijk om oude opnames op een HDD te gebruiken op een V6? Dwz. de HDD (in enclosure) aan te sluiten via USB aan de V6 decoder? Iets voor de meer technisch onderlegde?
De usb heeft nog geen functie bij de proximus decoders dus dat gaat niet.
Reputatie 7
Badge +6
Dag MrtnVanTongel, ik vermoed dat je bedoelt een HDD uit de V5 bijvoorbeeld, waarop opnames staan die je destijds had opgenomen via de V5? Nee, dit is niet mogelijk. 🙂
Probleem 1 : heb sinds eind juli een v6 decoder ontvangen ipv een v5 decoder(waar nooit problemen of conflicten mee waren) om als 2de decoder in slaapkamer te gebruiken, nog steeds heb ik zwart beeld na een normale opstart via de afstandsbediening, geluid en menu werken wel. Moet het toestel steeds volledig op en afzetten met knop op het toestel zelf, dan werkt hij wel. Al meerder keren een volledige reset gedaan ook, maar dat brengt ook geen oplossing. Reeds in juli telefonisch contact gehad met medewerker van Proximus, wachten op een update was het antwoord, maar ondertussen al meer dan een maand verder en nog steeds geen oplossing ???
Probleem 2 : conflict tussen decoder V3 en V6 ivm opnames, als ik decoder V6 reset in slaapkamer, kan ik niet meer opnemen met decoder V3 in woonkamer, geplande opname wordt geannuleerd als u van zender veranderd komt erop als opname begint, moet deze decoder ook volledig resetten om dit op te lossen. Dit lijkt mij niet de bedoeling en geen manier van werken !
Reputatie 7
Badge +4
Stefan_043, wat het eerste probleem betreft, zou je (nog eens) even volgende procedure willen uitvoeren voor het doorpushen van de laatste nieuwe software? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_tvtrouble/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/tv-problemen/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html

Wat het tweede probleem betreft: welk model naast de V6 bedoel je juist? Ik krijg het hier ook niet meteen te zien, en de V3 is al even buiten gebruik, vandaar de vraag.