Het grote V6 decoder topic


Reputatie 7
Badge +6
Zoals vele van jullie weten zijn we op 31/01 (eindelijk) begonnen met het testen van de V6 decoders. 👏 Uiteraard heeft Proximus vooraf al vele zaken getest maar nu is het jullie beurt!

De bedoeling van dit topic is om alle feedback te verzamelen en rechtstreeks terug naar de ontwikkelaars te geven. Zoals het natuurlijk hoort bij een piloot. Uiteraard willen we ook richting de andere kant werken. We zullen dus proberen de antwoorden die we krijgen van onze ontwikkelaars terug te koppelen via dit topic. Ikzelf ben ook tester 🎉 en zal je ook zoveel mogelijk info proberen te geven, waar mogelijk natuurlijk.

Denk er ook aan dat je na de piloot een survey krijgt waar je al je bevindingen kan doorgeven. Deze worden aandachtig gelezen. Vul deze dus ook zeker in! Je krijgt er trouwens nog 5 extra kadofilms voor. 😉


Update 27/02/2018:
Hello! Tijdens nacht van 27/02 op 28/02 zal er een nieuwe update worden verstuurd naar je decoder. We raden aan je decoder in standby te laten staan.

Een aantal problemen werden opgelost, waaronder:
  • Het automatisch aanschakelen van de TV als u de decoder uit standby haalt, werkt nu ook als u uit eco-modus komt
  • Netflix issue bij het bekijken van een 4K film: het probleem met ondertitels en audio desync zou moeten opgelost zijn
  • De geldigheidsduur van een serieopname wordt nu correct weergegeven

Update 10/04/2018:
Tijdens de piloot zal het UHD demo kanaal enkel beschikbaar zijn wanneer de V6 decoder slechts je enige decoder is. Je dient dus je vorige decoder af te melden. Je kan dit doen door te bellen naar 0800 99 696. Wanneer dit gebeurd is en enkel de V6 als enige decodes actief staat, zal de wijziging 's nachts automatisch gebeuren en zal UDH de volgende dag beschikbaar zijn.

This topic has been closed for comments

749 reacties

@jdm_01
Valerian and the City of a Thousand Planets(2017) wordt daar continu afgespeeld in UHD kwaliteit.
Ook te bekijken wanneer je geen UHD televisie bezit natuurlijk.
Grtn
Artie
Reputatie 5
Badge +3
Op YouTube en nog andere sites kan men ook veel 4K trailers bekijken, heb dit voor de eerste keer op mijn nieuwe UHD 50" TV bekeken, prachtig beeld en geluid! Nog wat een verschil met de reguliere HD uitzendingen op 720p. Wanneer wordt dit aangeboden door de providers?

mvg.
Ja... dat is een zeer goede vraag zeker als je weet dat SD nog niet ken afgeschaft worden omdat er nog zijn die geen HD kunnen kijken. Dat ze maar vaart zetten aan hun aanleg van glasvezel 
.
Vanavond terug problemen met de V6. Andere kabel, heropstarten in correcte volgorde , harde reset,... niets helpt...
Reputatie 7
Badge +4
Dag Thamar, heb je nog je v5 decoder liggen? Heb je dit probleem ook als je deze aansluit? MVG, Wim
Moet ik de V6 eerst afmelden en v5 aanmelden vooraleer deze zal werken?
Reputatie 7
Badge +4
Nee, je kan ze beide activeren tegelijkertijd.
Ik belde wel al naar een speciaal nummer om m te deactiveren en zo t speciaal kanaal toegankelijk te maken. Maar gewoon aansluiten en t zal werken dus. Ervoor haalden we met de v5 nooit problemen dus zou t me heel erg verwonderen dat we problemen met de v5 hebben.
Reputatie 7
Badge +4
Probeer toch eens en laat het ons weten. Normaal zou dit namelijk geen rol mogen spelen.
Hallo, v5 aangesloten.
Hij valt niet weg, toont geen blokjes bij het veranderen van zender, geen zwarte onderbrekingen.

Even vorige checklist overlopen:
Andere kabel,
Correcte heropstarten modem
Correct heropstarten V6
Harde reset correct uitgevoerd
V5 werkt correct
Wat kan ik nog checken op de V6?
Reputatie 7
Badge +4
In dat geval stel ik voor je v6 om te ruilen, vermoedelijk is deze defect. Kan ik via

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 je gsm nummer krijgen alsook de ups code van een punt in je buurt https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL ?
Reputatie 5
Badge +3
Onlangs een uhd tv aangeschaft, uitgaande dat de V6 decoder uhd ondersteund, hoe kan men dat uittesten? Wordt de resolutie geupscaled?
aangezien de v6 een UHD decoder is moet hij dit zeker ondersteunen.
niet UHD zenders worden inderdaad geupscaled.
Je zou op je decoder eens kunnen werken met vaste resoluties ipv 'auto sync' om te zien of je verschil merkt.
Reputatie 5
Badge +3
Decoder staat op automatisch sync. als ik dat na ga op de tv in de info staat hij wel degelijk op 2160 uhd, dus worden dan de 1080i resoluties door de V6 geupscaled naar 2061p?
Als je de decoder bv. vast zet op 1080i dan zal de TV dit doen.
Reputatie 5
Badge +3
Martin, wat vind jij als tester de pluspunten vd V6?
Naar mijn persoonlijk mening/vaststelling zijn de verschillen/voordelen tussen de v5-compact en de V6 te klein in alle opzichten (uitgezonderd de UHD mogelijkheid van de V6) om er echt bovenuit te springen.
Maar natuurlijk is de V6 een UHD decoder en daar zullen de voordelen van ook maar te rapen zijn indien het UHD zenderaanbod voldoende groot zal zijn!
Een pluspuntje zou mss ook de beloofde YouTube app kunnen zijn eens ze er aan toegevoegd wordt, maar dat pluspuntje kan even goed wegvallen als er zou een YT app voorzien worden op de v5-compact.
Blijft natuurlijk mijn standpunt en dat er zijn die er anders over denken ben ik er mij wel degelijk van bewust â˜ș
PS: het testen met de UHD pilot zender heb ik niet kunnen uitvoeren aangezien ik het hier niet verkocht krijg om de andere decoder van de lijn af te halen en ik wil geen oorlog in huis 😉
-Nog met een bijkomende vraag die ik mij stel is, hoeveel bandbreedte er gaat opgeslorpt worden door de UHD stream, want het zou voor velen kunnen tegenvallen dat ze beperkt zullen worden in het gebruik van meer dan Ă©Ă©n decoder.
Reputatie 5
Badge +3
Inderdaad het verschil met de V5c is te verwaarlozen of zelfs nihil.
Op een smart tv aangesloten op internet heeft men ook YT.
Het uhd zenderaanbod zal nog niet voor de eerste jaren zijn denk ik, krijgen daar weinig info over van Px.
Die bandbreedte zal wel geen probleem zijn met glasvezel, allemaal toekomstmuziek.
Deze topic is nu reeds 4 maanden bezig en tot op heden wordt er van Px uit weinig gecommuniceerd of geëvalueerd, vind dit nochtans nuttig voor alle testers.

mvg.



mvg
Sinds enkele dagen zwart scherm na het opstarten, beeld van post komt niet door.
Even afzetten en terug opzetten helpt meestal, maar is toch vervelend...
Decoder al eens herstart, maar volgende dag terug zelfde probleem...

Trouwens: ik wacht nog steeds op een oplossing voor mijn ‘dubbele’ posten... ttz Vier en Vier HD staan nog steeds samen op 4...
Reputatie 7
Badge +4
Dag Carl, herstart je dan de decoder of de tv om dit probleem op te lossen? MVG, Wim
De decoder zet ik dan even af via de afstandsbediening en dan weer terug op...
Reputatie 7
Badge +4
Dit lijkt me persoonlijk eerder een tv probleem dan. Kan je eens de volgende keer dat je scherm zwart wordt op het knopje 'EXT' (helemaal boven aan in het midden op de afstandsbediening) duwen en kijken of je wel op de correcte ingang staat? Indien je niet op hdmi staat maar op iets anders wil dat zeggen dat je tv vanzelf verspringt van ingang en dan gaat een nieuwe decoder weinig helpen.
Sorry heb mss mijn probleem verkeerd geformuleerd:
De decoder start wel degelijk op, want op het scherm verschijnt het menu van proximus, maar het huidig kanaal blijft zwart, de post komt niet door...

Ik probeer volgende keer een foto te trekken als het nog eens voordoet...
Reputatie 7
Badge +4
Ok dat is inderdaad een ander verhaal. In dat geval stel ik voor dat we de decoder eens volledig resetten zoals hier aangegeven:



http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/part...
Hier nu ook dagelijks meerdere keren zwart scherm, op mini weergave bij opstart en wanneer scherm vergroot wordt. Het enige wat helpt is de decoder terug in standby zetten via afstandsbediening en terug aanzetten op dezelfde manier.
Ik heb vanaf begin testperiode weinig problemen gehad, dit is echter een blijvertje...🙁
Ook reeds van alles geprobeerd zoals reset, heropstart, andere ingang tv, andere kabels....
Helpt niet...
Grtjs,
Artie