Het grote V6 decoder topic


Reputatie 7
Badge +6
Zoals vele van jullie weten zijn we op 31/01 (eindelijk) begonnen met het testen van de V6 decoders. 👏 Uiteraard heeft Proximus vooraf al vele zaken getest maar nu is het jullie beurt!

De bedoeling van dit topic is om alle feedback te verzamelen en rechtstreeks terug naar de ontwikkelaars te geven. Zoals het natuurlijk hoort bij een piloot. Uiteraard willen we ook richting de andere kant werken. We zullen dus proberen de antwoorden die we krijgen van onze ontwikkelaars terug te koppelen via dit topic. Ikzelf ben ook tester 🎉 en zal je ook zoveel mogelijk info proberen te geven, waar mogelijk natuurlijk.

Denk er ook aan dat je na de piloot een survey krijgt waar je al je bevindingen kan doorgeven. Deze worden aandachtig gelezen. Vul deze dus ook zeker in! Je krijgt er trouwens nog 5 extra kadofilms voor. 😉


Update 27/02/2018:
Hello! Tijdens nacht van 27/02 op 28/02 zal er een nieuwe update worden verstuurd naar je decoder. We raden aan je decoder in standby te laten staan.

Een aantal problemen werden opgelost, waaronder:
  • Het automatisch aanschakelen van de TV als u de decoder uit standby haalt, werkt nu ook als u uit eco-modus komt
  • Netflix issue bij het bekijken van een 4K film: het probleem met ondertitels en audio desync zou moeten opgelost zijn
  • De geldigheidsduur van een serieopname wordt nu correct weergegeven

Update 10/04/2018:
Tijdens de piloot zal het UHD demo kanaal enkel beschikbaar zijn wanneer de V6 decoder slechts je enige decoder is. Je dient dus je vorige decoder af te melden. Je kan dit doen door te bellen naar 0800 99 696. Wanneer dit gebeurd is en enkel de V6 als enige decodes actief staat, zal de wijziging 's nachts automatisch gebeuren en zal UDH de volgende dag beschikbaar zijn.

This topic has been closed for comments

749 reacties

Moeten teruggeven is een groot woord je kunt die behouden in huur
die staat trouwens al op je factuur vermeld maar wordt nog niet als huur aangerekend tot de testperiode voorbij is.
Ook vandaag is kijken via de V6-decoder een ware calvarietocht.
Het beeld valt meerdere keren weg, op de tv komt soms melding dat er geen signaal is.
herstarten of met een andere kabel is blijkbaar geen oplossing.
is je v6 rechtstreeks verbonden met een utp kabel aan de bbox.

Heb je de heropstart al eens in de juiste volgorde uitgevoerd > decoder stroomloos zetten > bbox 5 seconden zonder stroom zetten om dan te laten heropstarten tot zijn vdsl lampje continu blijft branden > dan pas de decoder terug onder spanning zetten.
gisteren mijn v5 maar eens terug aangesloten omdat ik steeds problemen bleef hebben met het beeld dat regelmatig een seconde stil bleef staan ,het leek alsof de verbinding te traag was. het lijkt dus wel degelijk aan de decoder v6 te liggen want met de v5 aangesloten heb ik dit probleem niet. ook laad netflix veel sneller met de v5, geen seconden laadtijd meer tussen 2 afleveringen.
Het enige positieve wat ik van de v6 kan zeggen is dat de afstandsbediening via bleutooth beter werkt en de decoder zelf aanzienlijk minder plaats inneemt.
wat mij betreft gaat de v6 dus mooi terug naar de winkel
Reputatie 1
Ik ben hier even niet meer geraakt door veel andere verantwoordelijkheden maar ik sta versteld dat er zo weinig vooruitgang geboekt w.
De problemen die we aangegeven hebben van in het begin bestaan nog steeds.
- De haperingen, het niet synchroon lopen van geluid en beeld bij opnames herbekijken of terugkijken op het moment van het afspelen van iets.

-Het opstarten zelfs indien niet vanuit ECO stand duurt echt behoorlijk langer dan met de V5.

-Iedere keer ik de televisie aanzet krijg ik het uur en de programmatie te zien van het tijdstip op het welke ik de laatste keer de TV uit gezet heb. Dit kan van enkele seconden tot enkele minuten duren, je kan er echt geen tijd op plakken, waar dit van afhangt is me een raadsel.

-Het niet kunnen afspelen van opnames bij multipele opnames van een serie. Je probeert de eerste te bekijken dat lukt niet, de tweede ook niet en dan de derde lukt wel maar je wil de eerste twee eerst bekijken. Dus probeerden we na succes met opname drie terug of de eerste ging en ja hoor het lukt nu opeens wel. Dit probleem had ik eerder met de V5 NOOIT! Het is echt tijdrovend om iedere keer te moeten terug proberen en te zoeken wanneer het wel gaat lukken!

-Al meer dan eens opgestart en enkel een zwart scherm te zien gekregen. Na helemaal heropstarten van de decoder is dit meestal opgelost geraakt, maar dit had ik ook weer nooit met V5.

Geen idee of jullie verder nog iets gaan doen aan deze toch wel heel vervelende problemen, maar ik zal niet ongelukkig zijn terug te keren naar de V5, deze decoder heeft net iets teveel problemen om gelukkig van te worden!
Reputatie 7
Badge +6
Het is inderdaad al even geleden sinds we een update hebben gedaan, maar dat wilt zeker niet zeggen dat we hebben stilgezeten! 😉
Binnenkort, na het WK voetbal is er bijvoorbeeld een update gepland. Deze bevat verschillende bugfixes alsook enkele nieuwe features. Verschillende zaken die hier worden aangehaald zijn hierin opgelost.
wordt de testperiode dan uitgebreid want tegen einde juli moet je beslissen om al dan niet de decoder terug te sturen?
Reputatie 7
Badge +6
Martin, hier moet ik je het antwoord schuldig blijven maar ik geloof van niet. Maar houd er rekening mee dat er nog steeds testen gebeuren hoor. Er wordt namelijk altijd eerst in een beperkte groep getest, in dit geval enkele interne testers bij Proximus, waarna we een grotere groep nemen.
Reputatie 1
Het is inderdaad al even geleden sinds we een update hebben gedaan, maar dat wilt zeker niet zeggen dat we hebben stilgezeten! 😉
Binnenkort, na het WK voetbal is er bijvoorbeeld een update gepland. Deze bevat verschillende bugfixes alsook enkele nieuwe features. Verschillende zaken die hier worden aangehaald zijn hierin opgelost.

😇
Je hebt me ook absoluut niet horen/lezen zeggen dat jullie niets doen. Maar voor de niet techneut onder ons valt enkel op dat er weinig verbeteringen plaatsgevonden hebben, ik had zo gehoopt dat enkele heuvels tegen nu verholpen zouden zijn maar dat is niet het geval!. 🤔
Als je zegt een update na het WK dus dat is niet voor 15 juli en normaal loopt testfase 31 juli af... bijzondere keuze want dan zijn er slechts tweetal weken tijd meer om te kijken of deze update fouten verholpen heeft en dat op een moment dat vele mensen misschien op vakantie zijn en niet testen.
Of gaan we er nu almaar vanuit dat de testperiode verlengt gaat worden?!?🤔
Daar ging ik ook vanuit maar 't ziet er zo niet direct naar uit en uit de geschiedenis kun je ook afleiden, uit vorige toen ook nog nieuwe decoders, dat er op gerekend werd dat men van de klant uit verder zijn bevindingen door speelt, of in het kort gezegd we zijn in feiten al bij alle decoders al altijd min of meer testers geweest, al werd dit nu voor de V6 decoder wat duidelijker gemaakt 😄
Ik heb nog steeds de indruk dat verbinding decoder- proximus servers niet correct of te traag verloopt. Als de decoder uit gewone standby gehaald wordt moet hij blijkbaar steeds effe op zoek(cfr verkeerde programmatie/uitzending).
Ik vraag me dan ook af of de werking van de decoder afhankelijk is van de download - en/of uploadsnelheid van je profiel.
Grtn
Artie
TUI: dit probleem stel ik in ieder geval niet vast, heb wel een VDSL lijn op 100Mb/s
VWHWI: bij het uittesten van het UHD kanaal zou een 50Mb/s nodig zijn.
Reputatie 7
Badge +6
[...]Als de decoder uit gewone standby gehaald wordt moet hij blijkbaar steeds effe op zoek(cfr verkeerde programmatie/uitzending).[...]

Artie, dit is geen performantie probleem maar een bug. Dit is opgelost in de volgende update welke binnenkort eraan komt.
Dit heb ik toch niet op de v6 krijg effen het proximus logo scherm dan effen overzicht scherm en dan springt die op het gewoon beeld, dus zender waarop ik stond toen hij in standby gezet werd en zeker geen verkeerd uitzending, het enigste verschil met de v5 compact is dat ik dit proximus logo scherm eerst niet zie.
Reputatie 5
Badge +3
Update 10/04/2018:
Tijdens de piloot zal het UHD demo kanaal enkel beschikbaar zijn wanneer de V6 decoder slechts je enige decoder is. Je dient dus je vorige decoder af te melden. Je kan dit doen door te bellen naar 0800 99 696. Wanneer dit gebeurd is en enkel de V6 als enige decodes actief staat, zal de wijziging 's nachts automatisch gebeuren en zal UDH de volgende dag beschikbaar zijn.

Dus dat betekent dat wanneer men 2 decoders op de lijn heeft staan het UHD demo kanaal niet kan worden getest. Ben sinds gisteren in het bezit van een K4 UHD Tv.

mvg.
Reputatie 5
Badge +3
Vind het vervelend dat er maar één decoder op de lijn mag staan voor het UHD test signaal te ontvangen, de 2de decoder ga ik niet deactiveren, wordt gebruikt.
Bij deze kan ik geen test doen met UHD tv.
Kan dit technisch niet worden aangepast?

mvg.
Ik heb dit hier ook al aangeklaagd dat ik deze test niet kan doen aangezien er hier in huis dan niet meer naar TV kunnen kijken op hun kamer!
Waarom het antwoord was dat dit niet kon begrijp ik ook niet goed, aangezien er later als de V6 gemeen goed wordt er naast de HD kanalen er toch ook naar UHD kanalen zal moet kunnen gekeken worden bij klanten met meerdere decoders ?
Heb sinds een paar dagen een nieuwe proximus installatie met 2 v6 decoders. Werkt voorlopig prima. Alleen het doorspoelen blijft wat moeilijker.
Een vraagje, kun jij dan wel de UHD testzender uitproberen op je twee aangesloten V6'en
Beste.
Ik heb geen kanaal 996
Reputatie 7
Badge +4
Tijdens de piloot zal het UHD demo kanaal enkel beschikbaar zijn wanneer de V6 decoder slechts je enige decoder is.
Ok bedankt voor jullie feedback, nu is het duidelijk dat er zelfs geen tweede V6 mag in dienst staan en het enkel werkt als alleen en alleen dan maar 1 V6 op de lijn geactiveerd staat.
Ik ga er dan van de veronderstelling vanuit dat de reden is omdat er zoveel mogelijk testpersonen dit UHD testkanaal zouden kunnen uittesten om niet gehinderd te worden door eventueel te weinig lijnbandbreedte.
Reputatie 5
Badge +3
Wat wordt er op dat UHD test kanaal uitgezonden?

mvg.
Vandaag weeral super-slechte kwaliteit met de V6.
Gedurende max 5 seconden is er beeld en klank en valt dan voor 2 seconden weg.
onmogelijk om zo tv te kijken.

Al andere kabel, heropstart, .. achter de rug maar niets helpt.
al een tal keer in dit forum gevraagd en steeds de voorgestelde oplossing uitgevoerd, zonder succes.
Ik zie dat nog meer personen dergelijk probleem aanmeldden en met de V5 deze niet had. probleem ligt dus wel degelijk bij de V6.
Is er iemand die dit probleem kan oplossen?
Reputatie 7
Badge +4
Dag Thamar, had je toch al eens een reset gedaan van de decoder?



http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/part...MVG, Wim