Het grote V6 decoder topic


Reputatie 7
Badge +6
Zoals vele van jullie weten zijn we op 31/01 (eindelijk) begonnen met het testen van de V6 decoders. 👏 Uiteraard heeft Proximus vooraf al vele zaken getest maar nu is het jullie beurt!

De bedoeling van dit topic is om alle feedback te verzamelen en rechtstreeks terug naar de ontwikkelaars te geven. Zoals het natuurlijk hoort bij een piloot. Uiteraard willen we ook richting de andere kant werken. We zullen dus proberen de antwoorden die we krijgen van onze ontwikkelaars terug te koppelen via dit topic. Ikzelf ben ook tester 🎉 en zal je ook zoveel mogelijk info proberen te geven, waar mogelijk natuurlijk.

Denk er ook aan dat je na de piloot een survey krijgt waar je al je bevindingen kan doorgeven. Deze worden aandachtig gelezen. Vul deze dus ook zeker in! Je krijgt er trouwens nog 5 extra kadofilms voor. 😉


Update 27/02/2018:
Hello! Tijdens nacht van 27/02 op 28/02 zal er een nieuwe update worden verstuurd naar je decoder. We raden aan je decoder in standby te laten staan.

Een aantal problemen werden opgelost, waaronder:
  • Het automatisch aanschakelen van de TV als u de decoder uit standby haalt, werkt nu ook als u uit eco-modus komt
  • Netflix issue bij het bekijken van een 4K film: het probleem met ondertitels en audio desync zou moeten opgelost zijn
  • De geldigheidsduur van een serieopname wordt nu correct weergegeven

Update 10/04/2018:
Tijdens de piloot zal het UHD demo kanaal enkel beschikbaar zijn wanneer de V6 decoder slechts je enige decoder is. Je dient dus je vorige decoder af te melden. Je kan dit doen door te bellen naar 0800 99 696. Wanneer dit gebeurd is en enkel de V6 als enige decodes actief staat, zal de wijziging 's nachts automatisch gebeuren en zal UDH de volgende dag beschikbaar zijn.

This topic has been closed for comments

749 reacties

Ter bijkomende info > klik hier voor ander topic :
"V6 decoder zwart tv scherm na uit sluimerstand halen"
Hier ook het probleem met het zwarte scherm bij opstarten. Na reset is dit opgelost.
Ook problemen met opnames of uitgesteld kijken.
Haperingen in het beeld en geluid.
Als we dan verder kijken op ipad is er geen probleem.
Reputatie 1
Deze middag was het weer zo, bij het opstarten na even terug enkel een zwart scherm.
Ik heb de decoder gewoon uitgeschakeld via de afsandsbediening en terug ingeschakeld en toen was alles terug normaal (geer resteenzo nodig deze keer). Zeer vervelend dat dit euvel steeds terugkeert.
Reputatie 1
En dan nog iets;
In de beginperiode van de testen vertelde men dat er een tv app voor you tube ging geinstalleerd worden.
Komt die er nog of lukt het niet😏 😏
En in dit verband een bijkomende vraag, komt die ook voor de V5 en V5-compact 🤔
Reputatie 7
Badge +6
We doen er alles aan om dit samen met de release beschikbaar te maken. Er is momenteel geen ontwikkeling voorzien voor Youtube op de andere decoders.
Reputatie 5
Badge +3
Voorlopig draait alles goed op de V6, behalve dat het beeld nog steeds af en toe hapert tijdens live content.

mvg.
Ik ben ook sedert enkele maanden de "gelukkige" tester van de nieuwste decoder. Ik moet zeggen: het valt zwaar tegen. Ik heb heel veel last van macro blocks, decoder die bij opstarten een zwart beeld geeft, heel veel meldingen van connectieproblemen... Dit terwijl bijvoorbeeld YouTube perfect werkt op de TV die is aangesloten op hetzelfde netwerk.
Soms zijn de macroblocks aanwezig bij live uitzendingen en werkt het uitgesteld kijken perfect, soms is het omgekeerd, soms beiden. Gelukkig zijn er ook momenten waarbij alles toch wel een keer goed werkt. Gelukkig ook is de decoder niet aangesloten op onze "hoofd-TV" anders was die al lang buitengekieperd.
Mocht er een schaal van 1 tot 10 zijn, dan zou ik eigenlijk al moeten moeite doen om een 2 te geven. Wat ben je met extra features, een betere afstandsbediening en dito UI, betere beeldkwaliteit enzoverder als het essentiële, namelijk een perfect digitaal beeld, heel dikwijls te wensen overlaat?
Reputatie 7
Badge +4
GeertVc,

Heb je dezelfde problemen met je oude decoder of is dit enkel met de v6?

Groeten
Of is de ene via utp kabel verbonden en de andere via een draadloze oplossing aan de bbox
GeertVc,

Heb je dezelfde problemen met je oude decoder of is dit enkel met de v6?

Groeten


Ik kan me niet herinneren dergelijke issues te hebben gehad met mijn "oude" decoder...
Of is de ene via utp kabel verbonden en de andere via een draadloze oplossing aan de bbox

Mijn netwerk setup voor de V6 decoder (maar ook de oude decoder) is als volgt:

- Van BBox 3 naar switch (UTP)
- Van switch naar AP (UTP)
- Van AP wireless naar een WiFi extender module (Premier WiFi repeater WR05)
- Van WiFi extender via kabel naar v6 decoder
- Van WiFi extender via WiFi naar TV (oa. YouTube)
Reputatie 7
Badge +4
Kan je je v5 eens even terug zetten om te testen of dit hetzelfde is? Is het mogelijk om een test te doen met lan kabel die rechtstreeks van bbox naar decoder gaat?
Kan je je v5 eens even terug zetten om te testen of dit hetzelfde is? Is het mogelijk om een test te doen met lan kabel die rechtstreeks van bbox naar decoder gaat?

Zoals gezegd kan ik me niet herinneren dat ik met mijn v5 box hetzelfde probleem had. Ik kan wel even checken of ik met een rechtstreekse kabel dezelfde problemen heb. Ik ga dat proberen testen over meerdere dagen en dan zien wat het geeft. Ik hou je op de hoogte.
Ondertussen al een 2 maanden deze decoder, maar het is onwerkbaar en het is alleen veel slechter geworden. 10 tallen keren per avond een verbindingsprobleem de netwerkconnectie valt uit, als ik dan ga zien op de decoder / modem is het lampje echt uit, paar keer netwerk kabel in / uit helpt soms alhoewel hij vrij los lijkt te zitten. Ondertussen vanalles geprobeerd, directe kabel gelegd, categorie5 en 6 , de originele kabel etc, alles werkt prima met een v5 of een computer nooit connectie verlies en de v6 , 10 tallen keren per avond. Ofwel is de netwerk module stuk ofwel is er een heel speciaal soort kabel nodig, kabel zit ook vrij losjes maar je hoort wel een klik, is wel ruimte over nog dan. En het is echt gelegen aan de v6 decoder, want de andere valt nooit uit op dat moment en internet ook geen onderbreking. Het liefst zou ik een ander exemplaar testen maar ik weet niet wie of wat ik kan contacteren om deze om te ruilen / repareren.
Proximus medewerkers kunnen daar morgen voor zorgen en dan sturen ze één op naar het ups punt van je keuze en ze zullen ook je gsm nummer vragen waarop er kan verwittigd worden als de ruil decoder in het ups punt van je keuze toegekomen is waar je dan de oude decoder in gesloten doos afgeeft , wel met netadapter er bij maar remote moet je bijhouden, die ze dan ook terugsturen naar prox
zie ook uitleg >
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_return/particulieren/welkom-bij-support/mobiele-telefonie/mobile-coverage-extender/problemen/een-toestel-omruilen-of-terugsturen.html
Ik heb nu nogmaals een volledige reset uitgevoerd maar al 1 keer de fout gekregen ik ga kijken anders vraag ik idd een omruiling, hopelijk gaat het een beetje vlot.
Kan je je v5 eens even terug zetten om te testen of dit hetzelfde is? Is het mogelijk om een test te doen met lan kabel die rechtstreeks van bbox naar decoder gaat?

Zoals gezegd kan ik me niet herinneren dat ik met mijn v5 box hetzelfde probleem had. Ik kan wel even checken of ik met een rechtstreekse kabel dezelfde problemen heb. Ik ga dat proberen testen over meerdere dagen en dan zien wat het geeft. Ik hou je op de hoogte.


Heb ook geprobeerd met rechtstreekse kabel. Wat ik niet begrijp is dat het de ene dag feilloos werkt en de andere dag niets anders dan miserie (lees: macroblokken). Ofwel is uitgesteld kijken een ramp, dit terwijl live kijken perfect is, ofwel omgekeerd.

Ook heb ik soms een volledig zwart beeld waarna ik de decoder in sby plaats en terug opstart (geen harde reset). De ene keer helpt dit, de andere keer niet en moet er dan toch een harde reset gebeuren.

Soms is er blijkbaar geen verbinding, dit terwijl de PC of YouTube op dezelfde TV (en allen op dezelfde switch) perfect werken...

Er is blijkbaar nog veel werk aan de winkel...
Dus je bedoelt dat je de v6 getest hebt terwijl hij rechtstreeks met een kabel op de bbox en dus niet op de switch aangesloten was en je toch het probleem blijft ondervinden
Dus je bedoelt dat je de v6 getest hebt terwijl hij rechtstreeks met een kabel op de bbox en dus niet op de switch aangesloten was en je toch het probleem blijft ondervinden

Idd zelfs nu na een reset blijft het, directe kabel lost het ook niet op. Heeft nooit een switch tussen gezeten maar gewoon gestructureerde bekabeling tussen muur outlets en patchpaneel maar dus zonder blijft het probleem.
Reputatie 7
Badge +4
Ik denk dat Martin zijn vraag voor GeertVc bedoelt was.

Tomsworld, heb je je bbox ook al gereset of enkel je decoder? Indien niet, kan je dan je bbox eens resetten en zien of het daarmee beter is. Kan je ook via privé bericht naar het proximus team je vaste lijn of klantnummer doorsturen? Dan kunnen we nakijken of er een probleem op je lijn is.

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Groeten, Kim
Ik denk dat Martin zijn vraag voor GeertVc bedoelt was.

Tomsworld, heb je je bbox ook al gereset of enkel je decoder? Indien niet, kan je dan je bbox eens resetten en zien of het daarmee beter is. Kan je ook via privé bericht naar het proximus team je vaste lijn of klantnummer doorsturen? Dan kunnen we nakijken of er een probleem op je lijn is.

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Groeten, Kim


Heb beiden gedaan, lijn heeft geen probleem internet valt nooit uit, en de v5 die op een andere tv staat ook niet.

Heb gebeld naar storingen ze gaan hem omruilen, alleen de man vertelde, ben niet zeker dat het een v6 gaat zijn.

Nummer zie pm als je nog een check wil uitvoeren.
Studio100 Go-app geeft de laatste weken meermaals een probleem op de V6.

Vanaf het moment dat je de juiste content/aflevering hebt gekozen en op afspelen klikt, dan krijg een zwart scherm, maar het laden van de content gebeurt totaal niet. Je kan wel kiezen voor back(op je afstandsbediening) en dan kom je terug in het menu.

Enkel restart van de decoder lijkt het probleem te verhelpen
Reputatie 7
Badge +4
Kan je eens kijken of het zich na een reset van je decoder nog voordoet?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
Kan je eens kijken of het zich na een reset van je decoder nog voordoet?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html


Probleem lijkt voorlopig inderdaad van de baan.
Was mijn enige probleem met de v6 eigenlijk, voor de rest dik tevreden van deze decoder. Spijtig dat we hem moeten teruggeven na de testperiode. Had hem graag gehouden