Het grote V6 decoder topic


Reputatie 7
Badge +6
Zoals vele van jullie weten zijn we op 31/01 (eindelijk) begonnen met het testen van de V6 decoders. 👏 Uiteraard heeft Proximus vooraf al vele zaken getest maar nu is het jullie beurt!

De bedoeling van dit topic is om alle feedback te verzamelen en rechtstreeks terug naar de ontwikkelaars te geven. Zoals het natuurlijk hoort bij een piloot. Uiteraard willen we ook richting de andere kant werken. We zullen dus proberen de antwoorden die we krijgen van onze ontwikkelaars terug te koppelen via dit topic. Ikzelf ben ook tester 🎉 en zal je ook zoveel mogelijk info proberen te geven, waar mogelijk natuurlijk.

Denk er ook aan dat je na de piloot een survey krijgt waar je al je bevindingen kan doorgeven. Deze worden aandachtig gelezen. Vul deze dus ook zeker in! Je krijgt er trouwens nog 5 extra kadofilms voor. 😉


Update 27/02/2018:
Hello! Tijdens nacht van 27/02 op 28/02 zal er een nieuwe update worden verstuurd naar je decoder. We raden aan je decoder in standby te laten staan.

Een aantal problemen werden opgelost, waaronder:
  • Het automatisch aanschakelen van de TV als u de decoder uit standby haalt, werkt nu ook als u uit eco-modus komt
  • Netflix issue bij het bekijken van een 4K film: het probleem met ondertitels en audio desync zou moeten opgelost zijn
  • De geldigheidsduur van een serieopname wordt nu correct weergegeven

Update 10/04/2018:
Tijdens de piloot zal het UHD demo kanaal enkel beschikbaar zijn wanneer de V6 decoder slechts je enige decoder is. Je dient dus je vorige decoder af te melden. Je kan dit doen door te bellen naar 0800 99 696. Wanneer dit gebeurd is en enkel de V6 als enige decodes actief staat, zal de wijziging 's nachts automatisch gebeuren en zal UDH de volgende dag beschikbaar zijn.

This topic has been closed for comments

749 reacties

probeer eens door het volgende uit te zetten om te zien wat het geeft als resultaat:
MENU > Kies Instellingen > Systeem > Beeld > Automatische HDMI-selectie > Neen.
Druk op OK om te valideren
Reputatie 7
Badge +3
@br0ke23 hebt u de decoder al eens heropgestart? Dus stroom uit en terug in? groeten Els
Reputatie 1
Hallo Allen,
Bij ons draait de nieuwe decoder nu enkele weken.
Mijn eerste bevindingen; klein en handig, kan uit het zicht geplaatst worden. Het lijkt me dat het beeld beter is dan met onze vorige decoder.
Maar, sinds de laatste software update komt het vaak voor dat we geen beeld hebben! Wel geluid maar geen beeld, al de rest werkt en is zichtbaar, programmaboekje, overzicht opgenomen programma's, menu... maar het tv beeld blijft zwart.
Enkel door het uitschakelen met de knop achteraan het toestel en na een tijdje terug in te schakelen komt na de vervelende opstartwachttijd/beelden alles weer in orde. hopelijk is dit van tijdelijke duur.
Soms als wij terugkijken en er is tegelijkertijd een opname bezig op aan ander kanaal valt het beeld in blokjes of loopt het geluid achter.
Het is heel erg jammer dat de youtube app nog niet aanwezig is dit was een van de redenen waarvoor ik aan deze test wou meewerken.
Het door of weerspoelen in een opname of bij terugkijken is ronduit belachgelijk, dit is een heel erg vervelend iets waar men elke keer mee te maken krijgt.

Prettige dag nog colega's testers
Mss best ook er bij vermelden of deze decoder rechtstreeks verbonden is met de bbox3 of dat het via draadloze toestellen gebeurd, kan nuttig zijn om de oorzaak te ontdekken.
'k vraag mij ook af of een reset van de V6 eventueel je probleem zou kunnen oplossen als het niet aan de draadloze toestellen te wijten is !
Reputatie 1
@br0ke23 hebt u de decoder al eens heropgestart? Dus stroom uit en terug in? groeten Els

heb ik idd gedaan, maar dit gaaf geen soelaas, wat ik wel merkte is dat er toen nog een opname bezig was ook, wat gebruiker maj (post na jou) ook ondervond dus, dat er dan stukken en brokken zichtbaar zijn

Dit in vgl met de v5 was geen issue, je kon meerdere opnames lopen hebben (nvpr) en toch een andere opvragen zonder probleem

Gisterenavond hadden we geen gelijktijdige opname lopen en werkte het wel, dus ja, ligt het mss aan het simultaan opnemen en opvragen van een opname, let wel, het opvragen via replay tijdens die opname werkte dan weer wel ...

probleem qua capaciteit op de testservers ?

en vermoed hier geen probleem qua capaciteit van onze lijn (minimum 70/30 profiel, al dan niet 100/30)
zit jij rechtstreeks verbonden op de bbox met een utp kabel want dit probleem heb ik nog niet gehad met de v6 zoals je hier beschrijft.
Heb je ook de B125 softwareversie staan.
Reputatie 1
Yep, rechtstreeks op kabel verbonden... en idd ik zit op b125 (pas sinds woensdag echt in gebruik)
ik ga nog eens regelmatig een test doen om te zien of ik het probleem ook kan veroorzaken door bv een opname te bekijken terwijl er een andere aan het opnemen is....

Update: toch al 50 minuten zonder problemen .... maar ik test verder en als ik iets abnormaal opmerk zal ik het hier posten......
HDCP 2.2 probleem via AVR
Het installeren van de V6 ging vlot, rechtstreeks op de tv aangesloten geen probleem, maar wanneer ik hem via mijn AVR (Onkyo TX-NR656) aansluit krijg ik de melding "Deze inhoud kan niet op uw TV weergegeven worden. Controleer HDMI-verbinding op uw HDCP 2.2.-compatibele TV" De AVR is 4K en HDCP compatibel alsook alle kabels, poorten gewisseld, kabels gewisseld, geen oplossing. Naar mijn gevoel is de HDCP handshake tussen de AVR en de V6 niet in orde. Dit is wel jammer aangezien we alles over de AVR laten gaan, ik heb de V6 tot nu toe enkel maar eens gebruikt om te testen maar dus niet voor continu gebruik. iemand een soortgelijke ervaring en/of een oplossing.
had je dat dan niet voor bij de v5 of V5compact (of V4) decoder?
Ter bijkomende info: Je kunt van een Prox decoder niet in HDMI kopiëren op een video recorder alleen via scart.
Neen, momenteel hangt de V5 en de V6 aan de AVR, bij de V5 komt het beeld en geluid door, bij de V6 enkel het geluid via de surround en op het scherm de foutmelding... HDMI kabel van de V6 uit de AVR en rechtstreeks in de TV en het beeld is ok.
Reputatie 1
Hier gisteren geen problemen met de opnames (simultaan kijken en opnemen van iets anders)

Lijkt dus zeker geen constante.

Voorts wel tevreden van de v6
Ik heb inderdaad tot nu toe nog niks opgemerkt van problemen dus ik zal mijn testen in dit verband maar stoppen 😉
Neen, momenteel hangt de V5 en de V6 aan de AVR, bij de V5 komt het beeld en geluid door, bij de V6 enkel het geluid via de surround en op het scherm de foutmelding... HDMI kabel van de V6 uit de AVR en rechtstreeks in de TV en het beeld is ok.
❗️Dan zullen de proximus medewerkers dit best doorgeven aan de bevoegde specialisten ❗️

PS: er zijn er nog die hier gemeld hebben dat ze geen beeld doorkrijgen en alleen klank, mss heeft dit er ook iets mee te maken :!!!: en hebben sommige TV mss ook hier problemen mee met HDCP 2.2.-compatibiliteit :???:

PS: zie ook topic
> https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/hdcp-2-2-probleem-via-avr-43593/index1.html#post602411
had je dat dan niet voor bij de v5 of V5compact (of V4) decoder?
Ter bijkomende info: Je kunt van een Prox decoder niet in HDMI kopiëren op een video recorder alleen via scart.

klopt, de HDCP encrypt het signaal tot aan het presentatie device, dus alle tussenliggende toestellen zenden het encrypte signaal door, op voorwaarde dat de handshake oké is, voor de V5 geen probleem bij mij, maar de V6 wordt geblockt door mijn AVR met de foutmelding tot gevolg. Mijn vermoeden dus een handshake probleem tussen de V6 en de AVR.
Deze ochtend begon de decoder vreemd te doen, en nu volgend scherm. Afstandsbediening reageert hij niet meer op, reset van decoder en model helpt niets..
Iemand dit ook voorgehad of een idee om dit te verhelpen?
Laat je de decoder lang genoeg de tijd om de software te kunnen downloaden/updaten
Tijdens deze volledige software update kun je inderdaad de afstandsbediening niet gebruiken
Wat is lang? Een uur?
Ik kan zelfs niet selecteren of ik de update nu wil doen of ‘s nachts..
ik heb dit niet gechronometreerd maar een uur zal het niet duren.
De update gebeurt normaal 's nachts (kun je niet kiezen gebeurt automatisch) , maar als je bv een reset doet van de decoder dan wordt, dit indien software update klaar staat , uitgevoerd op je decoder (kun je niet kiezen gebeurt automatisch)
Reputatie 1
3 dagen geleden kwam ik al eens melden dat het uur en de programmatie melding niet overeenkwamen. Dit is nog steeds het geval (zie foto's)




Ook heb ik reeds enkele malen de decoder moeten heropstarten aangeaien ik enkel geluid zonder en info schermen en menu schermen zonder televisie beeld had
Reputatie 5
Badge +3
Hoi Droopy_kat,

Kan je eens nakijken of je dit probleem nog hebt na het herstarten van je modem?
Reputatie 1
Hoi Droopy_kat,

Kan je eens nakijken of je dit probleem nog hebt na het herstarten van je modem?

Thx voor je snelle respons Andy maar
Gisteren heb ik al eens alles herstart maar vandaag is er nog steeds hetzelfde probleem.
Nu kijken we even een film maar ik wil daarna de modem nog eens herstarten in de hoop dat het erna wel goed komt!?
Beste,

Van medetesters heb ik gehoord dat ze al de enquete ontvangen hebben hier nog steeds niets binnen gekregen, mailadres werkt nochtans want de bevestiging en inschrijving voor de decoder zijn wel aangekomen.

Hier in het begin wat problemen met signaal dat weg viel dat is nu een heel stuk beter, nog niet helemaal, shielded utp cat 6 vervangen door dat kabeltje dat meegeleverd was.

Echter wat een probleem blijft als je hem opzet zie je eerst even in de programma balk de info's van het programma / tv gids van toen je hem de vorige keer uitgezet hebt.
en zie je voorafgaand ook het proximus welcome scherm, want dat heb ik nog altijd.
Reputatie 5
Badge +1
Enquete per mail ook binnengekomen en al beantwoord. Lijkt me een heel algemene vragenlijst te zijn, zonder eigelijk op technische details in te gaan, zeker blijkbaar niet op hetgeen er ervaren is tijdens de werking ( soms kleine details ) , en ook niet op de elementen aangehaald op dit forum . Dus van verre gedetailleerd. Of was dat ook weer niet de bedoeling.

En Martin, bij opstarten v6 ook nog steeds Proximus logo als beginscherm ...