Het grote V6 decoder topic


Reputatie 7
Badge +6
Zoals vele van jullie weten zijn we op 31/01 (eindelijk) begonnen met het testen van de V6 decoders. 👏 Uiteraard heeft Proximus vooraf al vele zaken getest maar nu is het jullie beurt!

De bedoeling van dit topic is om alle feedback te verzamelen en rechtstreeks terug naar de ontwikkelaars te geven. Zoals het natuurlijk hoort bij een piloot. Uiteraard willen we ook richting de andere kant werken. We zullen dus proberen de antwoorden die we krijgen van onze ontwikkelaars terug te koppelen via dit topic. Ikzelf ben ook tester 🎉 en zal je ook zoveel mogelijk info proberen te geven, waar mogelijk natuurlijk.

Denk er ook aan dat je na de piloot een survey krijgt waar je al je bevindingen kan doorgeven. Deze worden aandachtig gelezen. Vul deze dus ook zeker in! Je krijgt er trouwens nog 5 extra kadofilms voor. 😉


Update 27/02/2018:
Hello! Tijdens nacht van 27/02 op 28/02 zal er een nieuwe update worden verstuurd naar je decoder. We raden aan je decoder in standby te laten staan.

Een aantal problemen werden opgelost, waaronder:
  • Het automatisch aanschakelen van de TV als u de decoder uit standby haalt, werkt nu ook als u uit eco-modus komt
  • Netflix issue bij het bekijken van een 4K film: het probleem met ondertitels en audio desync zou moeten opgelost zijn
  • De geldigheidsduur van een serieopname wordt nu correct weergegeven

Update 10/04/2018:
Tijdens de piloot zal het UHD demo kanaal enkel beschikbaar zijn wanneer de V6 decoder slechts je enige decoder is. Je dient dus je vorige decoder af te melden. Je kan dit doen door te bellen naar 0800 99 696. Wanneer dit gebeurd is en enkel de V6 als enige decodes actief staat, zal de wijziging 's nachts automatisch gebeuren en zal UDH de volgende dag beschikbaar zijn.

This topic has been closed for comments

749 reacties

Reputatie 5
Badge +1
Wel wij hebben dezelfde positieve ervaring als " Witte Herder" , installatie V6 eenvoudig en zonder problemen.
Werking zonder negatieve opmerkingen, beeld kwaliteit op UHD tv beter als met vorige decoder. Wat wel opvalt is het sneller verwisselen van kanalen bij zappen. Zeer positief.

Alleen ... het toestel op zich vinden we van lagere kwaliteit in uitzicht. Als je dat vergelijkt met V4 en V5 , die robuust en kwaliteit uitstralen, duidelijk display, degelijke knoppen, blue led verlichting enz.... V6 is "plastiek" afwerking en de on/off knop vooraan moet je met een " kleine" vinger proberen aan te raken, ligt wat verborgen in het front paneel. Maar ja dat doet niks af aan de intrinsieke goede technische werking.

Dus test verloopt tot hier toe zeer positief en we gaan hem zeker houden.

Ro
FRT, kan je de decoder even herstarten via de stroomschakelaar achteraan, en laten weten of het zich dan nog voordoet? Dit probleem zou na de meest recente update moeten zijn opgelost.
De eerste 10 minuten loopt de ondertiteling mooi mee, maar dan verspringt deze opnieuw. Het probleem is dus niet opgelost.
Reputatie 7
Badge +4
FRT, ondervind je dit probleem bij verschillende films of series?
FRT, ondervind je dit probleem bij verschillende films of series? Ik heb dit probleem al ondervonden bij Black Mirror en Altered Carbon, twee series. Verder heb ik het nog niet uitgetest.
Reputatie 7
Badge +4
FRT, ik heb dit voor je doorgestuurd naar de IT dienst ter nazicht. Als wij hier meer info over krijgen, dan laat ik je dit onmiddellijk weten. Groetjes, Charlotte.
Ik gebruik sinds een week de V6 decoder. Geen probleem behalve met netflix.
Direct na installatie kon ik wel inloggen in netflix, maar kon geen film opstarten
De dag daarna lukt het ook niet. De dag erna plots wel.
De dag erna weer niet meer.
Wat heb ik geprobeerd
- cookies verwijderen
- bbox en decoder herstarten
- factory reset.
Netflix wil nog steeds geen film opstarten
De film begint te laden. Soms onmiddellijk tot 99%, soms tot 25%
Vervolgens krijg ik na lang wachten de foutboodschap dat er iets misgelopen is.
In het help menu de test network functie geprobeerd.
De drie netflix servers zijn bereikbaar, internet connectie ok, download snelheid 85Mbps
Reload netflix baat niet ook.
Ik ga voorlopig terug naar mijn oude decoder.
Gr,
Johan
Reputatie 7
Badge +4
Johan, kan je me via een privé bericht even je lijnnummer of je klantennummer doorsturen? Dan laat ik dit even voor je nakijken. Grtjs, Charlotte.
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Ook hier serieuze problemen met Netflix. App openen geen problemen tot 30% traag laden dan snel naar 99% en ....stop.
Als Netflix dan verschijnt blokjesvorming/slechte sd kwaliteit.
Na reset/heropstart/factorry reset van decoder reageerde de afstandsbediening totaal niet meer zodat ik die ook moeten resetten heb naar de fabrieksinstellingen.
Ik kijk nu via Chromecast naar Netflix.
Geen problemen met download of uploadsnelheid.
Grtn
Artie
Reputatie 7
Badge +4
Artie, ik heb dit doorgegeven aan ons IT team dat men dit even kan nakijken. Als ik meer nieuws krijg, dan laat ik het onmiddellijk weten. Grtjs, Charlotte.
Reputatie 7
Badge +4
Artie, het IT team heeft me gevraagd de decoder even te herstarten aub. Kan je dit even uitvoeren aub? Grtjs, Charlotte.
Reputatie 1
Ik kon de decoder pas vandaag ophalen in het postpunt en heb hem dan ook meteen aangesloten.

En ik had meteen al een probleem. Hij wilde maar niet verbinden.
Nu meende ik me te herinneren een identiek probleem gehad te hebben bij de installatie van de V5 modem en na het veranderen van de ethernet kabel ging plots alles wel.
Dus heb ik de bij de V6 bijgeleverde ethernet kabel veilig terug in de doos opgeborgen en deze die ik tot dan met de V5 gebruikte terug ter verbinding genomen.

EUREKA het werkt.
De opstelling van het geheel, buiten deze kabel problematiek, nam me slechts een 8 tal minuten in beslag van bellen ter ontkoppeling van de oude decoder tot kunnen genieten van mijn TV.
Al bij al een snelle start.

Nu hopen dat de rest ook vlot blijft gaan
To be continued...
Probleem bij kijken vanuit catalogus voor Ă©Ă©n:

Via de catalogus vroeg ik op om Salamander te herbekijken.
Geluid zat goed maar ik kreeg maar een kwart van het beeld te zien.
Het beeld leek ingezoomd te zijn, ik zag slechts 1/4 de van het beeld, het kwadrant links bovenaan.
Ligt dit aan de decoder? O ja, voor die aflevering betaalde ik 2€, die ben ik dus kwijt.
Reputatie 7
Badge +4
Iwein, kan je me even doorgeven van welke datum deze aflevering was? Dan test ik dit onmiddellijk even voor je. Grtjs, Charlotte.
Probleem met aan en uitzetten van verlichting in TV ruimte.

Net opgemerkt dat ik volgend probleem heb.
De Decoder V6 is aangeloten op een Samsung 6120 4K scherm.
Bij mijn V5 decoder heb ik onderstaand beschreven probleem niet en ook niet als ik via mijn TV naar Netflix /youtube kijk (de app op de TV zelf).

In mijn TV ruimte hangen verschillende type verlichting.

Wanneer ik een bepaalde TL lamp aan of uitschakel vallen beeld Ă©n geluid van de V6 decoder even weg.
Net hetzelfde bij een bepaalde lamp die aangesloten is op een transfo (voor halogeen).
Mijn ledspots en spaarlampen in de ruimte hebben hier geen invloed op.

Het duurde even om bovenstaande uit te zoeken maar ik denk dat er dus interferentie zit met de V6 decoder.
Charlotte,

Dat was de aflevering van zondag 11 februari.

mvg,

Iwein
Reputatie 7
Badge +4
Iwein, ik heb net de opname van Salamander van 11/02 hier getest en de opname zelf is alvast op volledig beeld.
Reputatie 7
Badge +4
Iwein, kan je me even je lijnnummer of je klantennummer doorsturen via een privé bericht? Grtjs, Charlotte.
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
'k vraag mij af of het soms iets zou kunnen te maken hebben met de bluetooth ontvanger die in de V6 steekt ❓
@Charlotte.D
Geen verandering bij Netflix na heropstart decoder. Het lijkt wel of server moeilijk gevonden kan worden.
Ook nog steeds opstartscherm proximus(meerdere seconden) bij aanzetten decoder (geen diepe slaap). Dit moet toch vlugger kunnen....
De titels van de programma's worden bij opstart iets later geladen hierdoor krijg ik de vorige programmatitels te zien(paar seconden). Zo krijg je 's morgens de programmatitels te zien van de vorige avond . Het beeld zelf is dan wel weer up to date.
Grtn
Artie
Reputatie 7
Badge +4
ok, ik geef dit door en laat dit nog verder nakijken
Reputatie 1
Bij mij werkt de source/EXT functie perfect zoals bij mijn V5c decoder, V6 aangesloten op een samsung HD TV.
Ik zou eigenlijk iemand moeten vinden die geen samsung TV heeft en die ook de afstandsbediening eerst moet universeel maken, of die mensen dit ook voor hebben en als zij dit niet voor hebben moet er wel iets niet orde zijn.

Ter herinnering:
-------het gaat om volgend probleem-------
TV-mode toets gans de tijd ingedrukt houden terwijl je effen op EXT toets drukt tot de lijst met ingangsbronnen van je tv verschijnt en je dan probeert, met de pijltjes toetsen naar boven of naar onder, door gans de lijst te scrollen.
Dit lukt dus niet.


Hier geen SamsungTV
Normaal verander ik ingangsbron door verschillende keren op EXT te duwen.
Na je bericht deed ik een andere poging : namelijk tegelijk EXT induwen en de pijltjes toets gebruiken. Dit lukte probleemloos al vind ik het persoonlijk omslachtiger dan enkel de EXT een paar keer indrukken tot ik op de juiste ingangsbron terecht kom.
Reputatie 1
Klein vraagje: duurt opstarten vanuit eco stand bij jullie ook zo lang?

Vanmiddag viel het me echt op dat het ellenlang duurde. Dus heb ik vanavond even de tijd opgenomen dat het duurde voordat ik TV kon kijken. En dat was dus echt wel lang namelijk 7 min 34 seconden đŸ˜«

Persoonlijk ga ik maar terug naar de normale waak stand
Je zegt omslachtig, ik heb in de lijst van te kiezen bronnen dus verschillende bronnen ik moet nogal dikwijls schakelen tussen HDMI1 en HDMI2 deze staan nu (ongelukkig) juist in het midden dus een 3 tal ingangen er boven een 4 tal ingangen er onder, dat wil dus zeggen als ik op HDMI1 sta en naar HDMI2 'juist er onder) wil gaan het inderdaad even snel gaat met 'EXT' alleen (Ă©Ă©n plaats naar beneden), maar als ik dan terug moet naar HDMI 1 dan moet ik met "EXT" 7 maal drukken om op HDMI1 te geraken en met "TV-mode"+ "pijl-omhoog" slechts 1 maal.
Hopelijk is mijn uitleg nu wat duidelijker, wat ik eigenlijk juist wou aantonen, soit in ieder geval was het voor mij veel gemakkelijker en ging het veel vlotter op deze manier.
Reputatie 1
Je zegt omslachtig, ik heb in de lijst van te kiezen bronnen dus verschillende bronnen ik moet nogal dikwijls schakelen

Dat snap ik inderdaad
Hier switchen we maar tussen de 5 eerste bronnen die naast elkaar staan dus pijltjes doen dan t zelfde als gewoon op EXT duwen
Maar in jou geval snap ik wel dat de pijltjes een hulpmiddel zijn
Reputatie 5
Badge +1
Tot nu toe geen noemenswaardige problemen met V6 decoder.

Toch gisterenavond een drietal keer dat het beeld bevroor. Dus gewoon stilstaand beeld. Op te lossen met van kanaal te wisselen en terug naar het oorspronkelijke kanaal te gaan. Dan is het opgelost.
Ook vandaag deze middag bij het middagjournaal een keer stilstaand beeld.

Bijkomend , op dit forum werd ergens gesteld om de cookies te verwijderen ( voor V6 bij systeem). Wat gebeurt er wanneer de cookies verwijderd worden ?

Ro