Het grote V6 decoder topic


Reputatie 7
Badge +6
Zoals vele van jullie weten zijn we op 31/01 (eindelijk) begonnen met het testen van de V6 decoders. 👏 Uiteraard heeft Proximus vooraf al vele zaken getest maar nu is het jullie beurt!

De bedoeling van dit topic is om alle feedback te verzamelen en rechtstreeks terug naar de ontwikkelaars te geven. Zoals het natuurlijk hoort bij een piloot. Uiteraard willen we ook richting de andere kant werken. We zullen dus proberen de antwoorden die we krijgen van onze ontwikkelaars terug te koppelen via dit topic. Ikzelf ben ook tester 🎉 en zal je ook zoveel mogelijk info proberen te geven, waar mogelijk natuurlijk.

Denk er ook aan dat je na de piloot een survey krijgt waar je al je bevindingen kan doorgeven. Deze worden aandachtig gelezen. Vul deze dus ook zeker in! Je krijgt er trouwens nog 5 extra kadofilms voor. 😉


Update 27/02/2018:
Hello! Tijdens nacht van 27/02 op 28/02 zal er een nieuwe update worden verstuurd naar je decoder. We raden aan je decoder in standby te laten staan.

Een aantal problemen werden opgelost, waaronder:
  • Het automatisch aanschakelen van de TV als u de decoder uit standby haalt, werkt nu ook als u uit eco-modus komt
  • Netflix issue bij het bekijken van een 4K film: het probleem met ondertitels en audio desync zou moeten opgelost zijn
  • De geldigheidsduur van een serieopname wordt nu correct weergegeven

Update 10/04/2018:
Tijdens de piloot zal het UHD demo kanaal enkel beschikbaar zijn wanneer de V6 decoder slechts je enige decoder is. Je dient dus je vorige decoder af te melden. Je kan dit doen door te bellen naar 0800 99 696. Wanneer dit gebeurd is en enkel de V6 als enige decodes actief staat, zal de wijziging 's nachts automatisch gebeuren en zal UDH de volgende dag beschikbaar zijn.

This topic has been closed for comments

749 reacties

Dag Iris, welk draadloos systeem gebruik je precies? MVG, Wim

Ik heb geen enkel idee. 'Jullie' mensen hebben dit indertijd geïnstalleerd.

Update, installatie gelukt d.m.v. het stappenplan in de video. Bedankt!
Installatie v6 vlot verlopen geen problemen ondervonden , afstandbediening nog wat wennen , omschakelen naar andere zender iets trager dan v5 , beeld is naar mijn menig ook iets beter dan v5, adapter is veel beter dan de v5
Reputatie 5
Badge +3
*Als ik een opname stop, herstart de decoder niet op het punt waar gestopt is, maar iets later.
*Af en toe hapert het beeld.
Inderdaad gisteren ook vastgesteld, bij het bekijken van een opgenomen film, af en toe kortstondig schokkerig beeld .
Reputatie 2
Badge
Ook al sporadisch vastgesteld. Het lijkt of er een paar frames ontbreken. Ik denk niet dat ik het bij live-uitzending al heb voorgehad. Verder heb ik eenmalig bij het opstarten van de decoder zwart beeld gehad. Even aan en uitzetten met behulp van de afstandbediening heeft toen dit probleem verholpen.
Bij live uitzendingen heb ik het ook tot nu toe nog niet vastgesteld.
Wat ik wel al een paar keer voorgehad heb bij het gewoon opzetten uit standby is dat je het groot Proximus logo scherm even ziet, (net alsof je een herstart zou uitgevoerd hebben).
Reputatie 5
Badge +3
Ik heb het Px welkom logo altijd als ik de decoder uit standby opstart, staat in "normaal" opstart modus. De V5 decoders starten iets vlugger op vanuit standby. Inderdaad, die beeld storing heb ik ook enkel voor bij opnames.

mvg.
Ik vraag mij af waarom dat eigenlijk anders is nu met de V6 dan bij de v5 en V5 compact waar je het schermvullend proximus logo niet hebt bij het opzetten?
Reputatie 1
Nogmaals Problemen met de V6
Bij de eerste opstart van de dag haperend beeld , dit wil zeggen 3 sec. wel beeld 5 sec. geen 2sec. wel enzovoort . Afzetten en terug opstarten dan meestal wel goed , maar de tweede opstart duurt dan wel een minuut of 5 , als er echt niets aan gedaan word mag je de decoder komen ophalen .
Als je alle dagen deze problemen hebt blijf ik dan wel bij de oude decoder , weer ik geen of 1 x op de zoveel maand eens een probleempje mee heb .
zou het kunnen dat je draadloze oplossingen gebruikt tussen je bbox3 en je v6 decoder.
Reputatie 1
neen , deze is aangesloten met de kabel die is bijgeleverd .
Ik weet niet echt of het zou helpen om toch even te proberen om je v6 te resetten via het reset knopje, enfin het is maar een suggestie !
Reputatie 5
Badge +3
Hetgeen wat tonneke aangeeft heb ik hier niet, is toch raar hé allemaal met dezelfde SW en toch bij de ene problemen en bij de andere niet! Mankementen in de rop kasten? Verouderde netwerk kaarten? Weet niet hé?
Is nog heel wat werk aan de nieuwe V6, alhoewel het algemeen bij mij tamelijk meevalt.
Bij de lancering vd V5 decoders waren er ook wat bugs in de SW, na enkele updates was dit opgelost, zal na een tijdje met de V6 ook wel worden opgelost, heb er vertrouwen in.

mvg.
Reputatie 1
al gedaan . probleem komt alle dagen terug .
Dat is ook heel normaal dat er nog bugs inzitten of verwacht worden, aangezien ze eerst met een test groep van proximus medewerkers zelf en dan een grote testgroep van klanten, willen eerst afwachten vooraleer die algemeen op de makt te brengen.
Even mijn ervaring delen over 10 dagen met V6.

The good:
- Installatie is vlekken loos gelopen.
- De opstart van nul is (gelukkig) iets sneller of de vorige V5.
- De decoder lijkt op 2160p te werken. zeker nadat ik hem op die resolutie gezet heb. Maar nog geen content voor 4k. (buiten netflix.)
-De afstandsbediening werkt naar behoren. Maar weinig grip aan.

The bad:
- laatste dagen heb ik last van het beeld weg valt paar sec dan terug komt voor een paar sec en weer weg valt dit tot ik de decoder herstarten 1 a 2 maal per dag. Het is geen hapering decoder blijft gewoon doorgaan.
- Bij het afspelen van opgenomen content zitten er kleine haperingen in het beeld. Ze vallen niet echt op tot je grootte bewegingen ziet. In een tv show/talk show valt het mee. Maar voor films is het een ergernis.
- Bij herstarten (replay) geluid die soms een fractie van een second weg valt. Voornamelijk VTM nieuws heb ik het.
- Vaak is het niet mogelijk om te herstarten van vorig punt.
- Blocking een paar keer tijdens het kijken en bij het doorspoelen spijtig maar leefbaar
- Dit is een kleintje. Maar bij het aanzetten toch even (tot 15 sec) wachten tot het logo verdwijnt
- Als ik naar de tv gids ga blijven vragen om opnieuw naar de volle 2 apps te gaan zien.
- Toch iets vlottere menu's verwacht.

Handige info:
- ik gebruik hdmi die bij de decoder zat en port tv is 2.0.
- De ethernet is gig naar router en 100 naar buiten. (Dus 86 op een goede dag.)

Mijn mening:
Om eerlijk te zijn had ik iets nieuw verwacht.
Software die vlotter werkt.
Zoals decoders van tlnt.

Ik denk wel dat het een goed toestel kan zijn
Er is gewoon nog veel werk aan.
Zeker het beeld dat naar zwart scherm gaat lijkt meer op een overbelasting of een slechte handshake
Een kleine week nu met de V6 aan het werken. Valt me toch wel zeer goed mee.

Pluspunten :
- Installatie ging snel en zonder problemen
-De standaard functionaliteit doet het gewoon
-afstandsbediening is voor mij persoonlijk beter dan die van de V5
-Het zappen gaat bij mij sneller dan bij de V5
-Design/zeer onopvallend (bevalt me wel)

Minpunten:
-Opstart netflix-app is trager dan op de V5.
-Eco-modus is echt enorm traag

Heb wel het gevoel dat hij buiten de netflix-app en bij 1ste opstart decodergewoon sneller reageert dan mijn v5-decoder. Dat er nog wat bugs zijn is redelijk normaal, maar deze v6 bevalt me wel.
Omtrent het uit slaapstand komen en het eerst verschijnen van het (storende/langer opstarttijd) scherm vullend "Proximus Welkom scherm" stel ik vast dat dit enkel voorvalt als de decoder langere tijd in slaapstand gestaan heeft en anders niet te voorschijn komt.
Reputatie 7
Badge +6
*Als ik een opname stop, herstart de decoder niet op het punt waar gestopt is, maar iets later.
*Af en toe hapert het beeld.

Is inderdaad een gekende bug. Hervatten van opname na een reboot zal niet werken.

De lange opstart vanop slaapstand is inderdaad ook geweten. Dit komt ook doordat de slaapstand nu 'dieper slaapt' dan de vorige slaapstand. Verder is de software ook compleet anders dan met vorige decoder. Persoonlijk gebruik ik de 'diepe slaap' niet. Ik vind het verbruik in standby al verwaarloosbaar. 🙂

In verband met andere bugs: dat is de bedoeling natuurlijk ook van deze piloot. Bugs vinden, verzamelen en oplossen.
ThomasP,

Ik denk dat jdm_01 gewoon bedoelt na de opname even gestopt te hebben en niet na een reboot?
Mvg,
Beste

Gisteren de V6 geïnstalleerd, eerst werkte de volumeknop niet, kon ik de tv niet aanzetten met de afstandsbediening van Proximus, en het beeld was ook even niet zo helder, wat normaal wel het geval is bij mijn tv. Toen heb ik via de stappen in de handleiding de tv en decorder op 1 afstandsbediening gezet en werkte de volumeknop terug en kon ik ook de tv aanzetten met het Proximus bakje. Het beeld leek dan opeens ook beter.
Ik merk ook soms haperingen op, ik hou dit verder in de gaten.
Ik heb gisteren dan ook een gratis film gekeken met mijn zoontje, zag daar dan ook staan nog 9 films te goed.
Online staat nu de aanrekening van de film, maar ik veronderstel dat dit standaard is, en dat dit wel bij het maken van de factuur zal aangepast worden?
Reputatie 5
Badge +3
ThomasP,

Ik denk dat jdm_01 gewoon bedoelt na de opname even gestopt te hebben en niet na een reboot?
Mvg,

Ik bedoel als ik de opname stop en bv. later op de avond terug wil verder kijken start de opname niet vanaf het stoppunt.
Ik stel nu ook vast dat het beeld niet alleen hapert bij een opname, maar ook tijdens live tv. Is verwaarloosbaar maar wil dit toch melden.
Ik vind dat het zappen ook iets vlugger mag via de P toets, een andere optie is als men door de zaplijst scrolt met de pijltjes en dan op OK duwt gaat het heel wat vlugger.
@Luc L, wat de 4 K content betreft, " één zend "loslopend wild" in 4K uit.
Reputatie 7
Badge +6
@jdm_01, ja, dat is hetgeen ik bedoelde. Is inderdaad een bug. Zodra je de decoder in standby zet en je wilt de opname later hervatten zal dit niet werken. Dit zal wel werken, als je de decoder aan laat staan. Maar zoals ik al zei, is uiteraard een bug waar aan gewerkt wordt. 🙂
[jdm schreef]
wat de 4 K content betreft, " één zend "loslopend wild" in 4K uit.
]
Is dat dan via een apart kanaal nummer want je moet "loslopend wild" toch ook nog op een V5 kunnen ontvangen in een gewone HD stream en als die in een UHD stream doorgestuurd wordt kan de V5 daar toch geen weg mee ?
Ik heb mijn nieuwe decoder V6 nu een tweetal weken in gebruik.
In eerste instantie werkte de optie om opgenomen programma's te bekijken niet meer. Dit probleem werd door de technische experts in een paar dagen prima opgelost.
Ik heb echter nog een paar opmerkingen die eerder vervelend zijn bij het gebruik van mijn nieuwe decoder...
1- wanneer ik van Life-TV naar Netflix wil switchen, dan dien ik het geluidsvolume met bijna 25% te verhogen om een gelijkwaardig geluidsniveau te verkrijgen. Dit is vooral zeer vervelend wanneer ik wens terug naar Life-TV te switchen...
@technische ondersteuning : Kan hier iets aan gedaan worden?
2- het opstarten van de nieuwe decoder V6 duurt opvallend langer dan gewoonlijk.

Alvast bedankt.
Romain