Het grote V6 decoder topic

Toon eerste bericht

736 Reacties

Ik merk op dat de kleuren in 2160p nogal flets overkomen.
Als ik het beeld op 1080p zet zijn de kleuren beter maar het beeld is niet zo scherp.
Ook is de decoder trager als de v5.
Reputatie 7
Badge +3
Doxie kan u eventueel de hdmi kabel even uittrekken en terug insteken? Groeten Els
ElsJ schreef:

Doxie kan u eventueel de hdmi kabel even uittrekken en terug insteken? Groeten Els

En wat moet dit dan juist oplossen?
Reputatie 7
Badge +5
zou het eventueel aan de kwaliteit van de HDMI kabel kunnen liggen, toen ik de v6 nog had is mij dit toch niet opgevallen.
Ik heb de hdmi kabel even uit getrokken en terug ingstekoken maar heb nog altijd hetzelfde probleem.
Ik heb ook de hdmi kabel vervangen door een andere waarvan ik zeker weet dat die het doet.
Nog altijd hetzelfde probleem ivm kleuren op 2160p
Ik heb de output van het beeld op 1080p gezet en de kleuren zijn goed.
Reputatie 5
Badge +3
Ik heb het doorgestuurd naar de bevoegde dienst. Van zodra ik feedback heb laat ik je iets weten.
Reputatie 5
Badge +3
Ik heb ondertussen de volgende feedback ontvangen. Het problem ivm de kleuren op 2160p heeft te maken met speciale settings op de TV. Bijvoorbeeld bij een Samsung tv noemt deze speciale setting UHD colour.
Ik heb een oled tv en hier noemt die setting 'Deep Color' als ik mij niet vergis.
Maar moet deze optie dan aan of uit staan?
Default staat die aan, heb deze optie al eens uitgezet maar geen verschil gezien.
Ik zal het deze avond nog eens testen.
Reputatie 7
Badge +5
HDMI ULTRA HD Deep Color moet inderdaad aan staan voor je HDMI TV ingang waar een UHD HDR bron op toekomt.
(de meeste huidige TV's gaan alleen op HDR modus als ze een full 4k UHD beeld doorkrijgen)
Ik heb geprobeerd met Deep Color aan en uit en ik zie geen verschil, kleuren nog altijd niet correct.
Aangezien deze box geen HDR uitzend zie ik ook niet waarom dit zou moeten aanstaan.
Het probleem volgens mij is dat de conversie van REC. 709 naar REC. 2020 niet correct gebeurd.
Reputatie 7
Badge +5
voor wie dit chinees is ☺ , hier al wat uitleg bv:
hdr-color-space

Reageer