Help onze nieuwe "MyProximus" website te maken


Reputatie 5
Badge +1
Jullie kennen ongetwijfeld onze "MyProximus" website? Nee? Serieus ? ? Ga dan zeker even kijken of bekijk afbeelding in bijlage.
De komende maanden krijgt deze een makeover en hiervoor doen we geen beroep op Jani maar willen we jullie mening horen.
We erkennen ? dat er soms technische mankementen zijn en daar wordt hard aan gewerkt maar in deze topic gaat het meer over de inhoud, lay-out, functionaliteit, ...
Het gaat dus om de "overzicht" pagina waar je op terechtkomt wanneer je aangemeld bent (website dus niet app).

Enkele vragen die je op weg kunnen helpen:
  • Wat ontbreekt er op deze pagina?
  • Wat vind je goed aan deze pagina?
  • Wat zou volgens jou het hoofddoel moeten zijn van deze "overzicht" pagina?

Professor Linde staat klaar om te reageren dus schrijf er maar op los en zet ze aan het werk .
We sluiten deze topic af op 30/06 en zullen een waardebon van 50 € (bol.com) weggeven aan 1 van de deelnemers ? .

Steven

51 reacties

Reputatie 2
Badge
beste,

qua visualisatie zou ik het volgende graag zien:
dashboarding: ( widgets )
- summier zicht op verbruik van de verschillende producten
- overzicht van de status van je proximus infrastructuur
- overzicht van de openstaande klachten
- eventueel openstaande saldo

groeten,

Jonay


Ben ook fan van een Dashboard met widgets. Zeer goed idee van Jonay. Het doet wat het moet en bovendien zeer overzichtelijk en gebruiksvriendelijk.
Hoe ik het min of meer zie.
Een startpagina met accountgegevens "klantnummer duidelijk bovenaan" en dan een 6-tal widgets (3 vaste en dan 3 naar keuze). Een vaste zou de widget 'verbruik' moeten zijn, waarin maandelijks lopend verbruik (niet enkel in euro's, maar tevens in MBs vermelden) in detail (in overschrijding limiet zeker aangeven) van mobiel, vast, tv en internet wordt opgenomen met eventueel mogelijkheid tot filtering op periode (x dagen en x weken, min. per dag/ per week). Nu staat het internetverbruik in MBs apart in een kolom naast 'miijn verbruik' vermeld en de details in euro onder 'mijn verbindingen'... vind het te complex. Ook de widget 'facturen' uiteraard met openstaand saldo en waarbinnen je dus ook nog de historiek kan raadplegen van de facturen en/of knop naar historiek facturen kan plaatsen, info betalingsmodaliteiten en duidelijke knop 'betwisting' waarbij je dan een contactformulier kan invullen dat bij de correcte dienst terecht komt waarbij je automatisch een reply terug krijgt met een 'case nummer'. Je kan dan extra widget 'klachten' of 'betwistingen' toevoegen op je dashboard om de klachten op te volgen, omdat niet iedereen klachten zal hebben zou ik deze widget niet als standaard gebruiken, maar wel onder de facturen een link leggen tussen factuur en case nummer indien er een betwisting voor een factuur opduikt. "

Mvg,

Vortex_2017
Is een dashboard niet te vergelijken met het Windows 10 Start Tegelmenu?
Reputatie 2
Badge
@Martin

Een dashboard heeft geen "vast uiterlijk", maar wat wél typisch is aan een dashboard of anders gezegd wat de voorwaarden zijn om over een dashboard te spreken:

- scrollen wordt uitgesloten, want vereiste binnen een dashboard is dat men alles in één oogopslag, maw binnen één window heeft waar alles in staat wat men nodig heeft, niks meer, niks minder
- drop downs zijn toegestaan, maar niet noodzakelijk
- eenvoud
- het hoofdnoodzakelijke
- onveranderlijk (bvb. KPI is 'verbruik', dan mag de gebruiker niet in staat zijn om die gegevens aan te passen)

Het gaat dus niet om 'tegels', maar kunnen evengoed knoppen zijn in alle mogelijke vormen. Gaat om wat je achter de knoppen stopt, maar idd je zou het Windows 10 Start Tegelmenu wel als een dashboard kunnen zien :-)
Ik heb wat ervaring met dashboards via CMS-systemen waarmee ik heb gewerkt en inderdaad zo'n tegels of knoppen zijn duidelijk en je kan ze niet veranderen.

Vermoed dat Jonay ook duidt op het feit dat we niks zijn met al dat doorklikken naar verschillende pagina's en frames waar we dan nog moeten scrollen en weer terug met de pijltjes.
We hebben een duidelijk logisch dashboard (alles in één oogopslag) nodig waar we dan selecteren wat we op dat moment nodig hebben. Het gaat hem niet om meters tekst, maar om 'informatie' die we niet te diep in de structuur moeten gaan zoeken door te scrollen en te klikken naar meerdere pagina's. 1 pagina, wat knoppen of tegels, een drop down, een filtering....

Mvg,

Vortex_2017
Reputatie 1
Hoi,

MyProximus zou een soort van real-time dashboard moeten zijn van al je Proximus producten en diensten. Vertrekken van een basis dashboard met de mogelijkheid dat klanten er meer info aan kan toevoegen indien gewenst.

Een probleem dat ik regelmatig opmerk met MyProximus is dat soms niet alle diensten die hebt worden weergegeven. Ik heb een familielid dat bijvoorbeeld TV in zijn pack heeft zitten. Maar als je inlogt op MyProximus staat er bij TV niets vermeld. Zo is er heel wat inconsistentie tussen die diensten die je hebt en die er in MyProximus worden aangegeven dat je hebt.
Via MyProximus zou je op een vlotte manier extra diensten moeten kunnen toevoegen aan je abonnement, maar ook belangrijk hier is dat je de correct info krijgt van wat gaat mij die dienst nu kosten inclusief eventuele promo's. Maar dan moet wel de weergave van al je producten en diensten accuraat zijn.

Het zou ook tof zijn als al je statistieken van je verbruik (belminuten, data,..) realtime ter beschikking zijn. Zowel op de site als de app. Ook je verbruik in het buitenland.

Een gedetailleerder status pagina lijkt mij ook zeer interessant. Deze kan dan info bevatten over de status van je eigen proximus apparatuur en de status van de aangeboden proximus diensten/producten. Maar ook meer technische details, DSL technologie, VDSL sync profiel, VDSL snelheid in je abo.

PS: Premium club punten vervallen veel te snel en je kan zo niet sparen voor de duurdere artikelen.
Reputatie 7
Badge +2
Bovenstaande suggesties kan ik mij allemaal in vinden. Wat ik vooral vooraan wil zien: mijn datavolume verbruik met een knop ernaast om extra bij te voegen met 1 enkele klik. Nu moet je allerlei schermen doorlopen, een vinkje zetten om de voorwaarden te accepteren, opnieuw OK klikken etc. Kan dat niet met één klik?

Dat geldt trouwens voor veel functionaliteiten. Té veel geklik en dat komt erg bureaucratisch over.
Reputatie 7
Badge +3
De cookie bij het inloggen zou moeten verwijderd worden. We hebben hier meerdere logins. De laatste blijft staan met zijn login ID, maar zonder paswoord. Je krijgt dan steeds te zien "Hallo xxxx" "Ben je niet xxxx". Het zou leuker zijn als er dus niks in het inlog-veld staat.
Ook zou het leuk zijn als we vanop "My Proximus" de TV gids kunnen behandelen, als er een Proximus TV aan die login verbonden is. Dan zou ik de opnames kunnen beheren (korte termijn naar langere termijn zetten).
Reputatie 7
Badge +2
Bovenstaande suggesties kan ik mij allemaal in vinden. Wat ik vooral vooraan wil zien: mijn datavolume verbruik met een knop ernaast om extra bij te voegen met 1 enkele klik. Nu moet je allerlei schermen doorlopen, een vinkje zetten om de voorwaarden te accepteren, opnieuw OK klikken etc. Kan dat niet met één klik?

Dat geldt trouwens voor veel functionaliteiten. Té veel geklik en dat komt erg bureaucratisch over.


Wou vandaag bijbestellen en de hyperlink achter "Bestel een extra volume" linkt nu naar https://admit.belgacom.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Products__/home (vanaf URL https://admit.belgacom.be/myproximus/nl/Personal/services/My-usage__/overview)
Ook in het Frans linkt die terug naar de homepage.
In het Engels krijg je wel het nieuwe scherm om bij te bestellen, maar krijg ik een foutmelding bij het bestellen.

Via de URL https://admit.belgacom.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Products__/home en de hyperlink "Bekijk en configureer internetopties" linkt het soms naar het nieuwe bestelscherm, maar ook daar dan met een foutmelding na het bestellen. En soms kom je ook weer op de homepage.

Het bevestigingsscherm is dan weer in het Engels op de Nederlandse pagina.



Vervolgens wordt mijn adres niet meer correct weergegeven. Ik woon in Brussel, maar de straatnaam staat voortaan in het Frans en de gemeente in het Engels.

Krijg het gevoel dat MyProximus nu in alpha versie zit. Fix this please.
Reputatie 3
Badge
Dag Evebxl,

Bedankt voor je feedback.
Foutieve links en verkeerde talen zouden inderdaad niet mogen voorkomen. Ik geef dit door en we zullen dit zo snel mogelijk aanpassen!

Heb je verder nog tips of trics om onze 'overview'-pagina te verbeteren?
Welke zaken vind je essentiëel om onmiddellijk te zien? En welke zaken hoeven niet persé op de eerste pagina binnen MyPx?
Reputatie 7
Badge +2
Dag Evebxl,

Bedankt voor je feedback.
Foutieve links en verkeerde talen zouden inderdaad niet mogen voorkomen. Ik geef dit door en we zullen dit zo snel mogelijk aanpassen!

Heb je verder nog tips of trics om onze 'overview'-pagina te verbeteren?
Welke zaken vind je essentiëel om onmiddellijk te zien? En welke zaken hoeven niet persé op de eerste pagina binnen MyPx?


Voorlopig is dit het. Geef je ook wel door aan het technische team dat je dus momenteel geen extra GB meer kan bijkopen? Alvast bedankt
Reputatie 1
Badge
In dat verband zou het bv. handig zijn dat die meldingen van het mobiel verbruik geen 4 uur duurt.
Mijn vriendin heeft vorige maand niet gemerkt dat haar GSM niet op Wifi stond, en net dan was ze wat YouTube filmkes aan het bekijken.
En dan heb je echt geen 4 uur nodig om je 2.5 GB limiet erdoor te draaien. Resultaat was een bijkomend verbruik van een 38€... op die enkele uren tijd...
Ik vraag mij af of het abbo fullcontrol dan niet beter is om meer zekerheid te bieden , om niet voor zo'n verrassingen te komen?
Reputatie 7
Badge +2
Ik wou gewoon effen laten weten dat je opnieuw extra volume kan bestellen. De andere foutmeldingen zijn wel nog niet opgelost.
Reputatie 2
MyProximus is de afgelopen maanden al verbeterd. Zoals het verbruik laten tonen per apparaat is echt wel goed.
Nu merk ik wel dat de laatste dagen veel dingen niet meer werken in MyProximus (Mijn producten en Mijn verbruik) geven een foutmelding. (zie bijlage)




Een verbeter puntje: kan er een gemakkelijker link worden aangemaakt zoals https://myproximus.be/?
Want nu is dat momenteel https://admit.belgacom.be/

Een andere opmerking is de app (Android). Kan er niet gekozen worden om het verbruik onder elkaar te tonen ipv naast elkaar?
Reputatie 7
Badge +3
We geven je info door, je weet maar nooit....
Reputatie 3
Badge
Hallo allemaal,

Bedankt voor het grote aantal reacties. Wij appreciëren hier bij (My)Proximus heel erg input van onze klanten. Alleen met die input kunnen we beter inspelen op jullie noden!

Deze co-creatie voor de overview-pagina loopt nu 14 dagen en we zijn erg blij met de feedback. Hieronder een kort overzichtje:
- Snel (grafisch) overzicht van de factuur en verbruik – in één oogopslag zien of er iets dient te gebeuren
- Mogelijkheid om meer details te bekijken
- Loyalty punten in één klik inruilen
- Makkelijke en duidelijke manier om op verschillende manier contact op te nemen
- Eenvoudige header en navigatie
- Klantennummer eenvoudig terugvindbaar
- Standaard widgets en widgets die de klant naar eigen voorkeur kan kiezen
- …

Wat komt er nog aan?

We zijn nu aan de slag om een nieuw design te maken. Daarnaast zal er (zoals beloofd) aan 1 van jullie een waardebon van € 50 (bol.com) cadeau gedaan worden. Deze wordt deze namiddag bekend gemaakt!

Nadat het nieuwe design klaar is, gaan we over naar de tweede fase. Daarin kunnen jullie opnieuw jullie mening geven. Op die manier krijgen we zicht op de positieve en negatieve elementen van de nieuwe pagina. Uiteraard proberen we daar dan opnieuw rekening mee te houden.

Wil je ons blijven helpen? Houd dan zeker de labo-pagina op het forum in de gaten!
Keep up the good work!
Reputatie 5
Badge +1
En de winnaar is ...



Je mag je adresgegevens via privébericht doorsturen 👍
Reputatie 3
Badge
Gefeliciteerd Jherrera!
En bedankt aan iedereen voor de vele reacties!
Reputatie 5
Badge +1
Hallo iedereen,

Ga vlug eens kijken naar het nieuwe topic om het resultaat van jullie input te bewonderen 😉
Reputatie 5
Badge +1
De vernieuwde MyProximus pagina ...



Nogmaals bedankt iedereen!
Reputatie 5
Echt iets om fier op te zijn,moest het nu nog werken....
mvg
Reputatie 1
qua uiterlijk is het mooier en moderner, maar spijtig zitten er nog wat bugs. Het zou niet mogen, maar in de IT wereld is niets perfect ... :-p
Gewoon ter info:
bij het aanpassen van je profiel of meldingen heeft het fouten bij het bewaren. als je gewoon een tweede keer probeer te bewaren, dan lukt het wel. ( eerst een rode balk daarna, bij tweede poging, een groene balk )

Jonay
de mogelijkheid om een mobiel nr toe te voegen( niet in een pack) is verdwenen.ik heb sinds enkele dagen een nieuw gsm abonnement, ik krijg het met geen stokken aan mijn account gekoppeld! steeds melding enkel voor klanten(in de vorige versie). in de nieuwe versie is de mogelijkheid om een nr aan je account te koppelen foetsie.iemand een idee ?
afspraken vind ik niet relevant( hoeveel keer maak je een afspraak?)
verhuis hetzelfde....
Dus jullie hebben je tijd gestoken in het aantrekkelijk maken van de website met daarin nog steeds dezelfde fouten... WOW jullie hebben je diploma wel dik verdiend dan hé! O en er is ook nog eens een gelukkige winnaar, nou die moet voorlopig even zijn mond houden dan, geen klachten bij hem of haar! Gelukkig zijn er genoeg verliezers die nog kunnen klagen over het amerikaanse beleid, nietwaar 🙂
Reputatie 5
Badge +1
Dus jullie hebben je tijd gestoken in het aantrekkelijk maken van de website met daarin nog steeds dezelfde fouten... WOW jullie hebben je diploma wel dik verdiend dan hé! O en er is ook nog eens een gelukkige winnaar, nou die moet voorlopig even zijn mond houden dan, geen klachten bij hem of haar! Gelukkig zijn er genoeg verliezers die nog kunnen klagen over het amerikaanse beleid, nietwaar :)

Bedankt voor jouw bijdrage Johan72 😲 , als je problemen hebt met bepaalde functionaliteiten kan je dit steeds melden, aangezien het om MyProximus gaat best in dit gedeelte: https://nl.forum.proximus.be/myproximus-16.
Dit topic ging eigenlijk om samen met onze users naar een betere, gebruiksvriendelijker overzicht te bekomen (vooral qua lay-out dus). En dat wil niet zeggen dat de achterliggende functionaliteiten niet hoeven te werken, daar werken we verder aan 😉
Dus jullie hebben je tijd gestoken in het aantrekkelijk maken van de website met daarin nog steeds dezelfde fouten... WOW jullie hebben je diploma wel dik verdiend dan hé! O en er is ook nog eens een gelukkige winnaar, nou die moet voorlopig even zijn mond houden dan, geen klachten bij hem of haar! Gelukkig zijn er genoeg verliezers die nog kunnen klagen over het amerikaanse beleid, nietwaar :)

Bedankt voor jouw bijdrage Johan72 😲 , als je problemen hebt met bepaalde functionaliteiten kan je dit steeds melden, aangezien het om MyProximus gaat best in dit gedeelte: https://nl.forum.proximus.be/myproximus-16.
Dit topic ging eigenlijk om samen met onze users naar een betere, gebruiksvriendelijker overzicht te bekomen (vooral qua lay-out dus). En dat wil niet zeggen dat de achterliggende functionaliteiten niet hoeven te werken, daar werken we verder aan 😉

1 Dit was geen bijdrage aangezien de website reeds vernieuwd was, maar een opmerking!
2 Problemen met bepaalde functionaliteiten worden op dit forum al meer dan 4 jaar gemeld, echter zonder resultaat, jullie werken er zogezegd dus al een hele lange tijd aan, dito zonder resultaat!
3 Wat is de klant met een gebruiksvriendelijke look zonder werkende functie?
4 Wijn zijn geen "users" maar klanten! 🐔

Reageer