Help ons het beste Flex pack te bouwen!

  • 18 October 2021
  • 15 reacties
  • 577 Bekeken
Help ons het beste Flex pack te bouwen!
Reputatie 7
Badge +4

Hallo,

 

Help ons het beste Flex pack te bouwen!

 

Flex is een pack dat je kan samenstellen op maat van elk gezinslid. Omdat we enkel succesvol kunnen zijn als onze producten beantwoorden aan de verwachtingen en behoeften van onze klanten krijgen we graag jullie feedback over een vernieuwd Flex concept.

Jullie feedback zal geconsolideerd en ge-evalueerd worden met de betrokken teams. Mogelijke verbeteringen stellen we dan graag in een volgende stap opnieuw aan jullie voor.

We kijken alvast uit naar jullie uitgebreide kritische input! Als je vragen hebt, aarzel dan niet om ze te stellen aan @Ine DG die nog tot het einde van deze poll op het forum actief zal zijn. 

Hier vind je de post waarin ze zich voorstelt.

 

Concept duidelijkheid:

  

  • Zijn er elementen in het “basis” aanbod die minder duidelijk zijn volgens jou? Waarom?
  • Zijn er elementen in het “beste” aanbod die minder duidelijk zijn volgens jou? Waarom?

Welke informatie ontbreekt er volgens jou? Hoe kunnen we deze voorstellen nog duidelijker maken?

 

Concept challenge:

  • Welk aanbod (best of basic thuis ervaring) voldoet het best aan jouw behoeften? Waarom?
  • Welke elementen zijn overbodig voor jou? Waarom?

 

Kennis van andere gelijkaardige oplossingen:

  • Ken je gelijkaardige oplossingen in de markt? Welke? Op welke manier verschillen deze oplossingen van dit aanbod? (optioneel)

 

Concept naam:

Hieronder vind je 2 links naar de poll om de beste naam te kiezen

Welke concept naam past volgens jou het best bij het eerste aanbod?

Welke concept naam past volgens jou het best bij het tweede aanbod?

 


15 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Is dit Flex pack voor de fiber alleen of ook voor de normale Flex. Voor dit pack graag betere verdeling data limieten. Heb 3 TB voor internet en 5 GB mobiel. Kom hoogstens aan 200 GB voor internet. Graag een betere verdeling. Dat klanten kunnen kiezen voor een betere verdeling naar data GSM toe. BV 50 tot 100 GB aan mobile data op de GSM. Of 3 TB gebruik voor alle 2 samen. Heb je een extra GSM dan voor 3 samen. Zou voor veel klanten ideaal zijn 😉🤗👍

Reputatie 2

Internetbox is dat de B-BOX modem?

Persoonlijk mag de WIFI 6 standaard en de emergency internet al bij de basic zitten

Die Mesh routers horen inderdaad bij de beste optie.

Proximus spreekt over

  • Internet Modem = Bbox die zowel modem als router is (bij fiber wordt modem gedeelte niet gebruikt)
  • TV-Box = Proximus decoders (zoals de V5/V5compact/V6 en V7 decoders)

Is dit Flex pack voor de fiber alleen of ook voor de normale Flex. Voor dit pack graag betere verdeling data limieten. Heb 3 TB voor internet en 5 GB mobiel. Kom hoogstens aan 200 GB voor internet. Graag een betere verdeling. Dat klanten kunnen kiezen voor een betere verdeling naar data GSM toe. BV 50 tot 100 GB aan mobile data op de GSM. Of 3 TB gebruik voor alle 2 samen. Heb je een extra GSM dan voor 3 samen. Zou voor veel klanten ideaal zijn 😉🤗👍

Ja goed idee. En hierbij een gratis data Sim kaart waar je de data van je mobiel abonnement kan gebruiken voor bvb tablet. 

Reputatie 1

Ik ben alleen geinteresseerd in een Flex pack als ik mijn getrouwheidskorting blijf behouden.  Ik heb hierover al verschillende keren met Proximus medewerkers gediscussieerd, en je kan die korting perfect blijven aanbieden aan trouwe klanten (reeds 17 jaar klant) maar je moet natuurlijk willen, en daar wringt het schoentje.  In elk geval, als ik gedwongen naar Flex moet overstappen - bij uitfaseren van de Tuttimus packs - en de getrouwheidskorting wordt mij niet meer toegekend ben ik weg bij Proximus!!!

Nu lijkt er dat er geen modem/decoder in het basis versie zit.
Tevens vindt ik dat deze hardwaremating exact dezelfde moeten zijn, daar mag geen verschil op zitten tussen “basis” en de “beste”

Het opzetten van de Mesh, dat lijkt me idd onderdeel van “beste”.
Hoewel er al vele mensen zijn die het dan zelf doen met eigen gekochte hardware achter de proximus modem.

Daarnaast zitten er in nu ook zaken in de uitgebreide versie waarmee ik persoonlijk niets ben.
Maar ik zou bv dan wel graag enkel de hogere snelheid wensen zonder die extra apps of bridge of mesh in het nieuwe verhaal.

Je zou dus uit die extra zelf ook nog eens moeten kunnen kiezen wat je net wil.

Reputatie 7
Badge +1

Is dit Flex pack voor de fiber alleen of ook voor de normale Flex. Voor dit pack graag betere verdeling data limieten. Heb 3 TB voor internet en 5 GB mobiel. Kom hoogstens aan 200 GB voor internet. Graag een betere verdeling. Dat klanten kunnen kiezen voor een betere verdeling naar data GSM toe. BV 50 tot 100 GB aan mobile data op de GSM. Of 3 TB gebruik voor alle 2 samen. Heb je een extra GSM dan voor 3 samen. Zou voor veel klanten ideaal zijn 😉🤗👍

Ja goed idee. En hierbij een gratis data Sim kaart waar je de data van je mobiel abonnement kan gebruiken voor bvb tablet. 

Bij TN is er ook een gratis data Sim. Iets voor PX toevoegen aan een Flex abo met 2 GSM abonnementen.

@courroel waar zie je dit juist ergens staan dat er geen bbox inbegrepen is ?

NB: die is al altijd gratis in bruikleen geweest

@Martin : Heb er over gekeken, staat idd vermeld.

Inderdaad een datasimkaart zou heel handig zijn zoals nu bij Telenet bestaat.

Reputatie 7
Badge +1

@HadewychT. Vraagje, wat doen jullie met de feedbacks. Zijn al 4/5 maanden met deze topic bezig, maar merk hier eigenlijk niets van. Krijg geen reply wel of niet toepasbaar. Alvast bedankt voor het antwoord. Groetjes, Antoon

Hallo,

 

Help ons het beste Flex pack te bouwen!

 

Flex is een pack dat je kan samenstellen op maat van elk gezinslid. Omdat we enkel succesvol kunnen zijn als onze producten beantwoorden aan de verwachtingen en behoeften van onze klanten krijgen we graag jullie feedback over een vernieuwd Flex concept.

Jullie feedback zal geconsolideerd en ge-evalueerd worden met de betrokken teams. Mogelijke verbeteringen stellen we dan graag in een volgende stap opnieuw aan jullie voor.

We kijken alvast uit naar jullie uitgebreide kritische input! Als je vragen hebt, aarzel dan niet om ze te stellen aan @Ine DG die nog tot het einde van deze poll op het forum actief zal zijn. 

Hier vind je de post waarin ze zich voorstelt.

 

Concept duidelijkheid:

  

  • Zijn er elementen in het “basis” aanbod die minder duidelijk zijn volgens jou? Waarom?
  • Zijn er elementen in het “beste” aanbod die minder duidelijk zijn volgens jou? Waarom?

Welke informatie ontbreekt er volgens jou? Hoe kunnen we deze voorstellen nog duidelijker maken?

 

Concept challenge:

  • Welk aanbod (best of basic thuis ervaring) voldoet het best aan jouw behoeften? Waarom?
  • Welke elementen zijn overbodig voor jou? Waarom?

 

Kennis van andere gelijkaardige oplossingen:

  • Ken je gelijkaardige oplossingen in de markt? Welke? Op welke manier verschillen deze oplossingen van dit aanbod? (optioneel)

 

Concept naam:

Hieronder vind je 2 links naar de poll om de beste naam te kiezen

Welke concept naam past volgens jou het best bij het eerste aanbod?

Welke concept naam past volgens jou het best bij het tweede aanbod?

 

als je nu eens een prijskaartje aan elk onderdeel hangt , dan kunnen de mensen zelf kiezen zonder iets in hun maag gesplits te krijgen wat ze nooit gebruiken , daar naast kun je percentage korting geven bij aantal onderdelen of extra keuze bij bereikte aantal en bijvoorbeeld na elk jaar klant extra gratis onderdelen zo kun je de onderdelen per jaar wel iets bijstellen maar de trouwe klanten zijn blij omdat ze extra kunnen kiezen / krijgen 

en doe iets binnen het bedrijf er worden in mijn ogen kostbare fouten gemaakt en dat kost geld wie gaat dat betalen de klant , dus strakkere bedrijfsvoering minder kosten. en over openheid sneller iemand te spreken krijgen die er verstand van heeft en als er een fout insluipt , oplossen per direct, ik zou eerst iemand inhuren die eens overtollig personeel of gaat verplaatsen of saneren of op cursus , vanaf de top nar beneden dus niet andersom

 

 

Feedback m.b.t. Biz.Flex pack

 

Gisteren werd mijn oude pack opgefrist naar de meest compatibele van het moment om klaar te zijn voor fiber. In mijn oude pack zat een data-sim met 3GB inbegrepen. Deze werd (nu dus niet meer) goed gebruikt. Soms wat lastig gezien het data volume niet van de Mobile M naar de data sim kon gezet worden (het ene toestel te veel data volume en de ander te weinig). 

Sinds gisteren heeft is de data-sim niet langer inclusief: Mobile Internet XXS : 500MB voor 5 euro !!  Te zot voor woorden - 5 euro meer betalen voor 2.5GB data volume minder

Maar dan had ik dit nog niet gezien:

  • Mobile XS heeft 5GB data (en wat overlast met telefonie dingen) voor 10 euro
  • Mobile Internet M heeft ook 10GB maar wel voor 25euro 

De logica, een data sim is de duurste optie voor het gebruik van data alleen !?!

 

Voorstel 1: Maak een data-sim minder kostelijk dan een volledig abonnement (aantrekkelijkere tarieven)

Voorstel 2: Laat een bedrijf toe om data-volume te herverdelen over de beschikbare mobile-sims en data-sims. 

 

Tja, ik wacht nu tot ik mijn data-sim kan overzetten van Mobile-internet XXS naar mobile-XS. Dat kan ik weer gebruik maken van mijn mobiel toestel dat nu op dieet moet met 500MB.

 

Ondertussen hoop ik toch dat iemand de moeite neemt om tarieffiches eens goed te inspecteren op rare kronkels.

Reputatie 7
Badge +1

Feedback m.b.t. Biz.Flex pack

 

Gisteren werd mijn oude pack opgefrist naar de meest compatibele van het moment om klaar te zijn voor fiber. In mijn oude pack zat een data-sim met 3GB inbegrepen. Deze werd (nu dus niet meer) goed gebruikt. Soms wat lastig gezien het data volume niet van de Mobile M naar de data sim kon gezet worden (het ene toestel te veel data volume en de ander te weinig). 

Sinds gisteren heeft is de data-sim niet langer inclusief: Mobile Internet XXS : 500MB voor 5 euro !!  Te zot voor woorden - 5 euro meer betalen voor 2.5GB data volume minder

Maar dan had ik dit nog niet gezien:

  • Mobile XS heeft 5GB data (en wat overlast met telefonie dingen) voor 10 euro
  • Mobile Internet M heeft ook 10GB maar wel voor 25euro 

De logica, een data sim is de duurste optie voor het gebruik van data alleen !?!

 

Voorstel 1: Maak een data-sim minder kostelijk dan een volledig abonnement (aantrekkelijkere tarieven)

Voorstel 2: Laat een bedrijf toe om data-volume te herverdelen over de beschikbare mobile-sims en data-sims. 

 

Tja, ik wacht nu tot ik mijn data-sim kan overzetten van Mobile-internet XXS naar mobile-XS. Dat kan ik weer gebruik maken van mijn mobiel toestel dat nu op dieet moet met 500MB.

 

Ondertussen hoop ik toch dat iemand de moeite neemt om tarieffiches eens goed te inspecteren op rare kronkels.

Wordt hier eigenlijk nog iets mee gedaan. Er is geen feedback terug en je ziet ook geen verandering in het flexpakket. Is het niet beter deze topic te sluiten 🤔

Reageer