Sticky

Doe mee aan de Pickx beta op Android en iOS

  • 29 September 2021
  • 74 reacties
  • 1521 Bekeken

Reputatie 1

Hey,

Ik maak deel uit van het team dat verantwoordelijk is voor de mobiele app Proximus Pickx (smartphone/tablet).

Om te zorgen voor een ontwikkeling die beter aansluit bij de behoeften en problemen van de gebruikers van onze applicatie, willen wij een kleine oproep doen:

Wij zijn op zoek naar vrijwilligers om deel uit te maken van onze groep van beta testers!
 

- Wat houdt dit in?

We zijn op zoek naar regelmatige gebruikers van de Pickx mobiele app (iOS/Android) die de betaversie van onze app zouden willen gebruiken.
 

- Wat is een "beta" versie?

De bètaversie is de allernieuwste versie van de app, ontwikkeld door ons team en goedgekeurd door ons interne testteam, alvorens ze beschikbaar gemaakt wordt voor het grote publiek. Ze bevat een mix van nieuwe features die we willen lanceren alsook verbeteringen aan de algemene stabiliteit van de app.

Het is dus een versie die wat ons betreft zo goed als klaar is om als nieuwe update aan alle gebruikers vrij te geven. Het zou alleszins een verbetering moeten zijn ten opzichte van de vorige versie, tenzij natuurlijk enkele details aan onze aandacht zijn ontsnapt.
 

- Ik ben geïnteresseerd! Hoe meld ik me aan?

Geweldig! Om ons te vergezellen op onze reis, stuur een e-mail naar mobile.applications@proximus.com met de titel 'Join the Pickx beta' en de volgende informatie

Type apparaat: Smartphone / Tablet op Android / iOS

Contactinformatie: Een e-mail adres

ID: De google-account / Apple ID die u gebruikt op het apparaat waarop u Pickx gebruikt.
 

Alvast bedankt!

We horen graag van u.


74 reacties

Reputatie 2
Badge

Ik kan de rode lijn wel schuiven maar dat heeft geen impact 

Reputatie 7
Badge +3

Ik kan de rode lijn wel schuiven maar dat heeft geen impact 

Heb je TV Replay+ actief staan?  Dan zou het toch moeten functioneren. In replay/uitgesteld kijken gedurende 7 dagen (Met TV Replay+ zijn terugkeren, doorspoelen en pauze mogelijk.)

Indien je enkel TV Replay hebt ( standaard actief ) , dan kan je alleen terug spoelen en op pauze zetten in rechtstreekse programma’s die het toelaten .

TV Replay op de Pickx-app en web

Met TV Replay kan je tot 7 dagen teruggaan in de tv-gids om bepaalde programma's van een 30-tal kanalen te bekijken of opnieuw te bekijken.

Open de Pickx-app

  1. Druk op Tv-gids:
    • Indien je een programma wilt bekijken dat nog aan het spelen is:
      Kies een tv-programma dat wordt aangeduid met het TV Replay-icoontjeTV Replay.  Gebruik de tijdschuifbalk 
       
    • Indien je een programma wilt bekijken dat in de laatste 7 dagen werd uitgezonden:
       Kies de dag van de uitzending bovenaan het scherm. Kies een tv-programma met het TV Replay-icoontjeTV Replayen druk op de Play knop.
  2. Het programma begint.
    • Met TV Replay zijn terugkeren en pauze mogelijk.
    • Met TV Replay+ zijn terugkeren, doorspoelen en pauze mogelijk.

Bepaalde programma's kun je niet meermaals bekijken

Omdat zenders mogelijk niet alle rechten bezitten op bepaalde programma's, kan het gebeuren dat je die programma's niet uitgesteld kan bekijken. Als je het icoontje met een uitroepteken bij een programma ziet staan, wil dat zeggen dat herbekijken niet mogelijk is na de uitzending ervan. Tijdens de uitzending zelf kun je nog wel terugkeren naar het begin.

Indien je enkel TV Replay hebt ( standaard actief ) , dan kan je alleen terug spoelen en op pauze zetten in rechtstreekse programma’s die het toelaten .

na terugspoelen kan je natuurlijk ook terug vooruitspoelen tot waar het programma live bezig is.

Reputatie 2
Badge

Waar kan ik zien wat ik juist heb. Ik kan in ieder geval geen koudere programma's meer afspelen. Er staat geen play knop. Kon tot hiertoe wel??? 

Myproximus Producten | Proximus > TV > onder actieve Opties > 

Ik heb dus geen TV Replay+

Reputatie 2
Badge

Onder actieve opties staat helemaal niets dus zelfs niet de standaard tv replay. Per ongeluk uitgezet?

Maar dan moet ik toch nog een programma van gisteren kunnen bekijken zonder terugspoelen neen? 

vermoedelijk is dit juist de reden dat je niet kun terugkijken  omdat dit niet actief staat bij u, prox zal even je TV profiel moeten natrekken.

Reputatie 2
Badge

in een chat met de helpdesk krijg ik te horen dat uitgesteld kijken ( wat ik al jaren doe) niet kan zonder tv box !

Mss bedoelde deze persoon dan zonder TV abo :relaxed:

beter dat je wacht op een reactie van een Proximus forummedewerker want het is al raar dat je TV REPLAY niet ziet staan in Myproximus.

Mss dat ze gewoon je TV profiel moeten resetten/aanpassen.

Reputatie 2
Badge

Ondertussen de Beta versie enkele dagen geprobeerd.

Het goede nieuws nog geen zwart scherm gehad !

Maar … in het programmascherm staan de zenders vaak dubbel waardoor het lang zoeken is naar RTBF

Toch al 2 x Loading gekregen en het scherm dat bevriest.

Het begin /eindpunt signaal blijft een probleem.

Wanneer een programma op een ander moment stopt dan geprogrammeerd dan stopt de uitzending en krijg je een zwart scherm met “ Pickx”

Reputatie 7
Badge +4

@wimmer TV Replay staat wel degelijk actief op je lijn. Je zou dus wel programma’s moeten kunnen herstarten. Doorspoelen kan niet in deze herstartte programma’s. Lukt het ondertussen om ze te herstarten ? 

Vragen over TV Replay | Proximus

Dankjewel al voor je feedback over de nieuwe app. @SylvainB zal deze verder opvolgen. 

Reputatie 2
Badge

Nou bijbetalen waarschijnlijk door de uitstekende service kan ik inderdaad oude programma's oproepen.

bijbetalen voor wat bedoel je?  TV Replay is gratis (inbegrepen in TV abo)

Reputatie 2
Badge

Inderdaad TV replay is gratis heb ik ook herhaald maar blijkbaar zonder bijbetalen €3 denk ik kreeg ik de Replay niet. Is duidelijk een opleidings probleem bij de helpdesk want de lieve dame bleef herhalen dat Replay onmogelijk was zonder beatbox. Pas na vragen naar de manager kon het plots wel maar eerst €3.

hangt inderdaad aan de samenstelling van je pack af.

 

Reputatie 2
Badge

Er was hoop maar …. Vandaag geprobeert naar het nieuws op RTBF te kijken. Duurde wat vooraleer de uitzending op de GSM begon. Cast icoontje werkt ook , “preparing “ zei de TV en de GSM zei casting maar de TV castte niets. Via Auvio geen probleem

ik weet niet of dit ook zou gelden voor je gsm maar blijkbaar loopt pickx beter door “TV-aanbieder Proximus” uit te zetten ? → 

 

Reputatie 2
Badge

Hoe? 

Reputatie 2
Badge

Ik krijg nog steeds dubbele zenders te zien. Programma’s lopen nog steeds vast of blijven “loadbug” .

Wanneer zal de Pickx App eindelijk werken ????

Reputatie 2
Badge

Vandaag werd de nieuwe versie pickx app op deze tablet geïnstalleerd met "verbeterde chromecast"

Wel na lang wachten laad de tv gids. Ik kijk opde tablet naar een live programma maar van zodra ik wil casten krijg ik de boodschap dat ik hiervoor replay nodig heb! Nogmaals ik kijk gewoon live.... 

Reputatie 7
Badge +4

@wimmer Als je de TV-gids onmiddellijk opent als je de Pickx app opent kan je inderdaad fouten krijgen. Dit is een gekend probleem waar men mee bezig is om het op te lossen.

Ik zie dat je de Pickx app op verschillende toestellen geïnstalleerd hebt. Krijg je op alle toestellen de foutmelding ivm Repay als je wil casten ? En is dit bij alle programma’s of een specifieke zender,… ? 

Reputatie 2
Badge

Ik kan naast bovengemeld probleem nooit het nieuws op La Une uitkijken het eindigd steeds in Loading  en … het zwart scherm is terug nij de laatste update van Pickx …

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@wimmer Kan je ons aub zo veel mogelijk details bezorgen om het probleem verder te onderzoeken ?

  • Krijg je deze melding van TV Replay op al je toestellen waarop je de pickx app gebruikt ? 
  • Krijg je de melding van TV Replay bij alle programma’s/zenders die je wil casten ? 
  • Is het enkel het nieuws van La Une dat de melding van ‘loading geeft ?
  • Wanneer krijg je het zwarte scherm ? 

 

Reputatie 2
Badge

Ik deed net een poging op de tablet met de laatste Pickx. Het laden duurt erg lang wanneer de programma’s dan zichtbaar worden op de tablet en ik kies een willekeurig life programma krijg ik “programma niet beschikbaar.” Ik geraak dus momenteel niet ver genoeg om te kunnen casten. Het zwarte scherm kreeg ik gisteren op Een. Na meerdere “Loading” kijk ik tegenwoordig rechtstreeks op Auvio naar La Une  ( naast onbetrouwbare Webmail een van de punten waarop Proximus goed scoort : hoe jaag je klanten weg ?)

Reputatie 2
Badge

@wimmer Als je de TV-gids onmiddellijk opent als je de Pickx app opent kan je inderdaad fouten krijgen. Dit is een gekend probleem waar men mee beizg is om het op te lossen.”

Alweer vraag ik me net als bij W”ebmailk af waarom een update vrijgegeven wordt wanneer er blijkbaar nog serieuwe problemen GEKEND zijn ?????

Reageer