Sticky

Doe mee aan de Pickx beta op Android en iOS

  • 29 September 2021
  • 74 reacties
  • 1521 Bekeken

Reputatie 1

Hey,

Ik maak deel uit van het team dat verantwoordelijk is voor de mobiele app Proximus Pickx (smartphone/tablet).

Om te zorgen voor een ontwikkeling die beter aansluit bij de behoeften en problemen van de gebruikers van onze applicatie, willen wij een kleine oproep doen:

Wij zijn op zoek naar vrijwilligers om deel uit te maken van onze groep van beta testers!
 

- Wat houdt dit in?

We zijn op zoek naar regelmatige gebruikers van de Pickx mobiele app (iOS/Android) die de betaversie van onze app zouden willen gebruiken.
 

- Wat is een "beta" versie?

De bètaversie is de allernieuwste versie van de app, ontwikkeld door ons team en goedgekeurd door ons interne testteam, alvorens ze beschikbaar gemaakt wordt voor het grote publiek. Ze bevat een mix van nieuwe features die we willen lanceren alsook verbeteringen aan de algemene stabiliteit van de app.

Het is dus een versie die wat ons betreft zo goed als klaar is om als nieuwe update aan alle gebruikers vrij te geven. Het zou alleszins een verbetering moeten zijn ten opzichte van de vorige versie, tenzij natuurlijk enkele details aan onze aandacht zijn ontsnapt.
 

- Ik ben geïnteresseerd! Hoe meld ik me aan?

Geweldig! Om ons te vergezellen op onze reis, stuur een e-mail naar mobile.applications@proximus.com met de titel 'Join the Pickx beta' en de volgende informatie

Type apparaat: Smartphone / Tablet op Android / iOS

Contactinformatie: Een e-mail adres

ID: De google-account / Apple ID die u gebruikt op het apparaat waarop u Pickx gebruikt.
 

Alvast bedankt!

We horen graag van u.


74 reacties

Reputatie 5

Wat is er eigenlijk  verbeterd? Het casten werkt nog altijd niet. Zwart scherm,vast lopen na een korte tijd , cirkeltje laden dat blijf draaien. Jullie zijn waarschijnlijk de enige aanbieder die er niet in slagen dit te laten werken. versie PROD-5.6.4(5684740)-CC1.2021.623.1

Reputatie 1

Wat is er eigenlijk  verbeterd? Het casten werkt nog altijd niet. Zwart scherm,vast lopen na een korte tijd , cirkeltje laden dat blijf draaien. Jullie zijn waarschijnlijk de enige aanbieder die er niet in slagen dit te laten werken. versie PROD-5.6.4(5684740)-CC1.2021.623.1

Dag Jamo,
Inderdaad, nog geen veranderingen aan Chromecast.. Maar hopelijk heel snel toch een nieuw versie met een paar Chromecast verbeteringen.
Ik zal hier een update posten wanneer het part van Beta-versie is.

Reputatie 5

Al 21 maanden beloven jullie mij dat er een update komt die het probleem met het casten gaat oplossen. Ondertussen al verschillende nieuwe versie nummers zien passeren zonder enige oplossing erin verwerkt. En nu ook weer een belofte hier op het forum van @HadewychT  dat de nieuwe update het probleem ging aanpakken. Weer niet dus. Bedankt hiervoor.

Reputatie 1

Al 21 maanden beloven jullie mij dat er een update komt die het probleem met het casten gaat oplossen. Ondertussen al verschillende nieuwe versie nummers zien passeren zonder enige oplossing erin verwerkt. En nu ook weer een belofte hier op het forum van @HadewychT  dat de nieuwe update het probleem ging aanpakken. Weer niet dus. Bedankt hiervoor.

 

Dag Jamo,

Ik heb het mischien slecht geformuleerd. Er komt dus wel binnenkort een upgrade van onze chromecast integratie. Die zal deelmaken van een van onze volgende beta releases. Eens we zeker zijn dat het een verbetering is, dan sturen we het ook naar al onze klanten.

Reputatie 5

Dit weekend wil ik naar darts kijken op vtm . Zoals ik al lang moet doen via Vtmgo. Nu is er een storing,de eerste keer dat ik dit heb in maanden, en besluit ik nog eens een poging te wagen via  de pick app. Na verschillende pogingen met de melding in het Engels of Nederlands dat het casten begint ,maar een zwart scherm blijft weergeven op mijn tv, eindelijk beeld. Ondertussen zijn we al 20 minuten verder en is de eerste wedstrijd al voorbij. Oke we kunnen de rest dan toch zien. Helaas niet na 10 minuten zwart beeld en niet meer in gang te krijgen. Gelukkig is ondertussen de storing opgelost bij Vtmgo en kan ik daar de verdere uitzending uitkijken zonder problemen.  Pickx versie: versie PROD-5.6.4(5684740)-CC1.2021.623.1 Dus na meer dan een maand nog altijd dezelfde versie.

via welk toestel probeer doe je dat?

Reputatie 5

via welk toestel probeer doe je dat?

Hoeveel keer ga je me dat nog vragen? Heb je een oplossing misschien? Ik zal je nog eens uitleggen dat het er niets toe doet welk toestel. Het casten lukt altijd,behalve met de pickx app! Trouwens je mag zo maar niet vermelden “ingebouwde chromecast”. Je moet voldoen aan bepaalde specificaties die opgelegd worden door Google. Dus als er problemen zijn met de werking wil dit zeggen dat er èèn en ander mis is met de software. 

dat is belangrijk voor proximus om te weten op welke manier je kast met welke versie enz … maar ik ga het je niet meer vragen je zal tenslotte het ook wel zelf merken als het opgelost is door proximus hè

Wat ik bedoelde met ingebouwd is gewoon dat ik net wil duidelijk maken dat het casten met de HDMI dongle cast wel lukt en moest de ingebouwde cast (cast functionnaliteit)  in uw TV en mijn TT trouwens, het zelfde zijn in gans het concept zoals het aansturen enz.. dan zou het ook op onze TV moeten werken, daarom trouwens dat ik ook een dongle gebruik op mijn tv tot dat Proximus het zo ver krijgt tot het werkt voor TV’s met cast functionaliteit ook.

Eigenlijk het zelfde verhaal met casten via de Android TV box …..

Reputatie 2
Badge

Ik schreef me in als tester maar kreeg geen antwoord 

Reputatie 5

Ik schreef me in als tester maar kreeg geen antwoord 

Je mist toch niets. Ik ben al maanden Beta tester en heb nadat dit hier 2 maanden verscheen nog geen enkele update gekregen.

Reputatie 2
Badge

ik stuurde Sylvain B een privé bericht want na maanden kan ik nog steeds de Proximus Pickx niet chromecasten en ik ben het beu. Waar is verdorie de service ?

Reputatie 5

Gaan we dit jaar nog kunnen casten? Nog minder dan een maand,spannend! In januari 2020 een epic combo light abonnement aangegaan om zonder decoder te kunnen kijken naar tv via casten. Nog geen enkele keer een uitzending kunnen uitkijken. Aan de “bevoegde diensten” de vraag of het ooit nog in orde komt.Ik weet het ik val in herhaling maar zolang ik blijf betalen mag ik verwachten dat er oplossing komt. Tot dan is mijn enige wapen het hier op alle mogelijke manieren aan te kaarten. Ik beloof dat als er een werkend product is  ik zal stoppen met posten.  En hier wordt gevraagd om beta tester te worden maar sinds deze vraag is er nog geen enkele beta uitgebracht om te testen.

Ze zeggen nochtans altijd de aanhouder wint maar ik begin eraan te twijfelen :wink::blush:

Reputatie 2
Badge

Gaan we dit jaar nog kunnen casten? Nog minder dan een maand,spannend! In januari 2020 een epic combo light abonnement aangegaan om zonder decoder te kunnen kijken naar tv via casten. Nog geen enkele keer een uitzending kunnen uitkijken. Aan de “bevoegde diensten” de vraag of het ooit nog in orde komt.Ik weet het ik val in herhaling maar zolang ik blijf betalen mag ik verwachten dat er oplossing komt. Tot dan is mijn enige wapen het hier op alle mogelijke manieren aan te kaarten. Ik beloof dat als er een werkend product is  ik zal stoppen met posten.  En hier wordt gevraagd om beta tester te worden maar sinds deze vraag is er nog geen enkele beta uitgebracht om te testen.

Volgens de klantendienst is er nochtans geen enkel softwareprobleem. De laatste reactie die ik hier kreeg is dat er half december een nieuwe pics versie wordt gelanceerd. Ik moet toegeven dat ik twijfel aan de capaciteit van de programmeurs. Niet alleen pics app is een ramp maar ook de update van webmail doet mijn haren omhoog gaan.een totaal gebrek aan klantenservice.

Reputatie 1

Hello,
Op Android is het nieuwe versie nu beschikbaar. iOS zou ook snel moeten komen :blush:
Dus gewoon updaten op Play store als jullie in de beta zijn 

Reputatie 7
Badge +3

Hello,
Op Android is het nieuwe versie nu beschikbaar. iOS zou ook snel moeten komen :blush:
Dus gewoon updaten op Play store als jullie in de beta zijn 

Als bèta tester net geüpdatet toestel herstart . En als ik naar mijn Android TV  cast , maakt de app verbinding. Een rood cirkeltje draait en dan in het Engels your selected media is ready to be viewed en het scherm op de TV  word zwart. In de Pickx app blokkeert de stream zolang dat deze verbonden is met mijn TV toestel.  Conclusie het functioneert niet !!!!    Heb het ook met een andere smartphone geprobeerd zelfde probleem. De Pickx app verbind en in plaats van de content af te spelen blokkeert de stream.  Pickx app versie PROD-6.0.0(5741150) - CC 1.2021.1207.1  Ik heb dit probleem alleen met de Pick app op mijn TV Toestel.  Als ik als test wilde casten via de Android decoder van Proximus  blokkeerde mijn decoder en kreeg ik foutmelding  p 144.   Groeten Patrick

Reputatie 2
Badge

App verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en... Het eerste  scherm dat ik chromecaste was al onmiddellijk zwart. 

 

Tja.... 

Reputatie 5

Hier gaan we weer. Krijg enkel “you are ready to cast” nadat kort de balk onderaan verschijnt met de info van het programma. Na enkele keren op pauze / play gedrukt te hebben loopt de boel vast. Shield geforceerd moeten afsluiten want de verbinding via tablet kan niet meer ongedaan gemaakt worden.

 

Reputatie 1

Laten we het eens opnieuw proberen. Nieuw beta versie vanmorgen opgestuurd. Would this one be better?

Reputatie 7
Badge +3

Nieuwe beta versie geïnstalleerd en YES!!! het functioneert perfect :relaxed: .  Ook is de app veel sneller in het laden en switchen van zenders. Enorme verbetering!:thumbsup:

Wat hier ook voor mij niet duidelijk is of die  beta versie ook bestaat naast  deze voor Android Phones en iOS iphones , ook voor Apple TV en Android TV ?

Reputatie 1

Wat hier ook voor mij niet duidelijk is of die  beta versie ook bestaat naast  deze voor Android Phones en iOS iphones , ook voor Apple TV en Android TV ?

Dag Martin,

Ik hoop vandaag nog een Beta versie voor iOS (Tablet & Smartphone) te kunnen sturen.

Voor Apple TV bestaat er ook een beta-community, ik kan je daarvoor met het juist person linken, stuur dan maar een private message :)

Voor Android TV is dit niet mogelijk.

Reputatie 2
Badge

Nieuwe beta versie laadt inderdaad sneller maar kan geen programma's uit het verleden afspelen. Niet op de smartphone en dus helemaal niet casten.

Waarom geen ander icoontje voor deze versie?

Reputatie 2
Badge

Kan een lopend programma niet terugspoelen naar het naar het begin.

Reputatie 7
Badge +3

Kan een lopend programma niet terugspoelen naar het naar het begin.

Functioneert bij mij wel.

In de 1ste screenshot zie  het programma dat je cast in de app , daar druk je onder de rode lijn op de beschrijving van het programma . ( zie blauwe pijl in de screenshot)

Vervolgens zal  je in de app het gecaste programma in volledige modus zien  ( zie screenshot hieronder) daar kan je de rode schuifbalk bedienen . In de app zal het beeld niet veranderen maar wel op het toestel naar waar je cast.

 

@wimmer Probeer het zo eens , hier bij mij functioneert  het perfect. Succes. Groetjes Patrick

Reageer