Beantwoord

Proximus tv stottert

  • 17 February 2018
  • 9 reacties
  • 737 Bekeken

Omdat de proximus tv bij het zappen vaak een storing gaf (even geen geluid en gekleurde vlakken in beeld) had ik besloten om de oude bbox 2 te vervangen door een nieuwe bbox 3 in de hoop het probleem op te lossen. Dit ging goed voor ongeveer een week en nu geeft de tv de storing veel vaker, ook tijdens gewoon kijken! De decoder is verbonden via een ruckus aan de modem en alle ethernetkabels zijn nieuw, Hoe los ik dit op? Liefst zonder een kabel te trekken of een powerline te kopen. Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door CarineNotermans 18 February 2018, 12:50

Bekijk origineel

9 reacties

heb je alle toestellen al gereboot zie
Hoe herstart u uw toestellen voor internet en tv?

Deze volgorde is ook van belang bij sommige problemen:
Probeer eens of het helpt als je de onderstaande herstart procedure in de welbepaalde volgorde uitvoert:
  • decoder spanningsloos zetten (schakelaar achteraan of netstekker uittrekken)
  • bbox netspanning onderbreken gedurende 5 seconden en terug onder spanning zetten. nu zal het enkele minuten duren voor die helemaal opgestart is, DSL led moet zeker continu blijven branden
  • Indien je draadloze toestellen staan hebt tussen decoder en bbox haal deze even uit het stopcontact en wacht enkele minuten tot ze terug opgestart zijn.
  • Decoder terug onder spanning zetten.
  • Indien het hierna nog niet moest in orde gekomen zijn, kan je nog proberen door de decoder te resetten.
Bijkomend info:
  • Uitleg hoe je een reset van decoder uitvoert, klik hiervoor op volgend > link.
  • Zie ook op de Proximus site: Hoe herstart u uw toestellen voor internet en tv?
  • FAQ's om digitale-tv toestellen te heropstarten of resetten, klik op deze > link
  • Geen internet of tv 10-tips, klik op deze > link
  • Proximus Experts tot uw dienst, klik op deze > link
  • Indien het niet opgelost geraakt (ook niet na tussenkomst helpdesk 0800 22 800) dan kun je altijd een gratis technieker laten langskomen, klik op deze > link
Reputatie 3
Badge
Bij mij was mijn decoder ook verbonden via ruckus met als gevolg heel regelmatig storingen.Na telefonisch contact heeft men mij aangeraden om een Wi-Fi Bridge te installeren omdat die ruckus extra gevoelig is als er andere elektrische toestellen in de buurt zijn , een draadloze verbinding is op zich al zeer gevoelig ( bv moet het signaal door muren,plafonds,afstand B-box......) .Kostprijs Wi-Fi Bridge 50 euro voor 1 tv.Na installatie van Wi-Fi Bridge geen enkel probleem meer gehad en dat x aantal jaren.

Openen site proximus-
-bij producten kiest men accessoires
-lijst met toestellen klik op tv-internet
-toestellen voor tv- internet klik op draadloze oplossingen
-klik op Wi-Fi bridge meer info
-klik op hoe u de Wi-Fi bridge installeert, hier staat een filmpje +uitleg hoe je moet installeren zowel voor B-box 2 als B-box 3.
Ook via You-Tube kan je filmpjes bekijken om een Wi-Fi Bridge te installeren.
> ( bv moet het signaal door muren,plafonds,afstand B-box......) <

Maar dit geldt wel evenzeer voor de wifi-bridge al levert die wel betere prestaties op dit gebied andere en beter (meer) antennes enz..., al zou ik niet durven zeggen dat je daar 100% moogt uit besluiten dat het voor iedereen hiermee zal opgelost zijn want de vraag is natuurlijk als het wel goed gewerkt heeft waarom nu ineens niet meer.....
Zo'n zaken als de wifi-bridge, zou je een tijd moeten kunnen uitproberen (geldt ook voor PLC's) en eventueel vragen om te mogen omruilen in geval het moest tegenslaan.
ik geef hier de links mee die ronaldo reeds aangestipt heeft:
*ïžâƒŁ installatie-van-de-wi-fi-bridge
*ïžâƒŁ draadloze-oplossingen
*ïžâƒŁ installation-wifi-bridge
*ïžâƒŁ installation-wifi-bridge filmpje
Reputatie 3
Badge
Martin, ik ben het volledig met je eens 100% zeker ben je natuurlijk nooit.Bij mij heeft het ook altijd gewerkt met die ruckus en plots niet meer.
sinds installatie Wi-Fi geen enkel probleem meer en dit toch al enkele jaren.
Inderdaad, eigenlijk is het belangrijkste dat je op voorhand zou kunnen vaststellen/uitsluiten of het werkelijk aan je ruckus ligt.
Ik heb niet voor niks een lange utp kabel liggen van 50 m lang 😉
Reputatie 3
Badge
Misschien beter een gratis huisbezoek aanvragen dan ben je zeker waar de fout zit en doe je geen onnodige
kosten.
Eigenlijk wel, daarom dat ik het ook in ieder geval erbij vermeld heb in mijn eerste post.
Het is opgelost, het probleem lag simpelweg bij de stekker van de modem. Deze stekker stak in een powerline adapter en dit gaf de storing, toch bedankt voor de vele tips!
Blij te horen dat het opgelost is, nog een prettige zondag.
Mvg, Martin

Reageer