Beantwoord

Zelf installatie

  • 1 February 2018
  • 8 reacties
  • 1279 Bekeken

Ik ben verhuisd naar nieuwbouw appartement de installatie voor de blok is in orde. Ik heb alles van Proximus geïnstalleerd maar krijg nog steeds geen verbinding? Moet ik nu echt speciaal een technicus laten komen of weet er iemand toevallig wat ik fout doe?
icon

Beste antwoord door ElsJ 2 February 2018, 13:23

Bekijk origineel

8 reacties

Heb je de installatiegids gevolgd >
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_manual/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/installatiegids-van-uw-modem-b-box-3v-b-box-3-enz.html

en licht het VDSL led lampje op je bbox al continu op.
Dat heb ik gedaan en alles volgens plan gevolgd.
en licht het vdsl led lampje continu op of niet?
Wat werkt er al of wat werkt er niet ?
Als het VDSL led lampje niet continu oplicht kan het zijn dat je nog geen VDSL binnen krijgt, mss nog niet verbonden is uit de glasvezelkast op je binnenkomende lijn, hebben ze bij proximus bevestigd dat dit al zo is ?
Het lampje blijft flikkeren, voor de hele bouw is woensdag een technieker van Proximus langs geweest. Nu hebben ze mij vertelt dat een andere technieker moet “patchen” ofzo iets. Geen idee wat dat wilt zeggen.
dit patchen is inderdaad om het VDSL signaal vanuit de glasvezelstraatkast (ROP) te patchen (doorverbinden) op je telefoonlijn die binnen komt.
Dus is het logisch dat het VDSL led lampje blijft knipperen en zal pas continu blijven oplichten als het VDSL signaal op je telefoonlijn zit.
En dat is iets wat je zelf niet kunt doen? Daar is een technicus voor nodig ?
Inderdaad dat gebeurt buiten op straat in een kast van Proximus, normaal staan er twee kasten naast elkaar deze waar de glasvezel (met het VDSL signaal) toekomt "ROP" kast genoemd
en de andere kast met de distributie kabel die naar de verschillende gebouwen in straat lopen.
De verbinding moet gelegd worden van de ene naar de andere en dit kan alleen door een technieker gebeuren.
In principe moet hij dan ook niet echt bij u komen enkel in het geval hij iets abnormaals zou vaststellen op de verbinding die bij u binnenkomt om bv het probleem op te sporen.
Reputatie 7
Badge +3
Dag Ilse dat gaat effectief een technieker in orde moeten brengen. Groeten Els

Reageer