Vraag

Lijst "opnames" verschilt op decoder en laptop (en andere vragen)

  • 20 August 2017
  • 2 reacties
  • 189 Bekeken

Als ik via de laptop proximustv gebruik is de lijst van opnames verschillend van deze op de decoder. Via de decoder kan ik veel meer opgenomen programma's bekijken. Is dit normaal?

Sommige programma's die ik via de decoder bekeken en verwijderd heb, komen op de laptop welnog altijd voor in de lijst. Ik kan die programma's daar herbekijken, maar niet verwijderen. Hoe verwijder ik een programma uit de lijst met opnames op de laptop.

Een aantal programma's zie ik op de laptop wel staan in de lijst, maar ik kan ze niet bekijken. Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

2 reacties

om te beginnen kan je om alles te synchroniseren eens de decoder effen zonder spanning zetten en terug laten opstarten.

De programmas die je kan opnemen en te bekijken zijn via laptop kan je zien in de zenderlijst met symbool aangeduid.
Net als je kan zien welke programmas je kan opnemen en bekijken op de decoder die daar ook met het opnamesymbool aangeduid zijn.
zo kan je het verschil zien tussen beide.

Als je opnames wist op de decoder dan komt het voor dat je deze nog in de lijst voorkomen via laptop.

Nu is het zo dat dit blijkbaar niet bij iedereen het geval is en vermoed ik dat het zeker ook zo is bij de v4 decoder !

nu kan het zijn dat als je deze ook niet via de laptop kan verwijderen dat het soms wel lukt als je de decoder even herstart hebt door de spanning even te onderbreken

wat op de harde schijf opgenomen staat op je decoder (cPVR) kan uiteraard ook niet bekeken worden op je laptop (te zien op je TV bij opnames links kiezen voor "harde schijf)
alleen als het opnames in de cloud zijn (op server) nPVR opnames.

Als je een decoder hebt zonder harde schijf zoals de v5-compact kan je enkel maar opnemen in de cloud en worden die default bewaard voor 60 dagen (korte termijn) wat je ook kan veranderen in 36 maanden (lange termijn)

Hou er rekening mee dat er nog altijd problemen zijn (bugs) met opnames en niet altijd loopt zoals het moet en ook niet altijd alles synchroon loopt tussen decoder en laptop (proximusTV web based en app based)

Nu vindt ik het eigenlijk wel logisch dat nadat je ze gewist hebt via de decoder dat ze niet gewist worden voor je laptop om zo nog de kans te hebben deze via je laptop te kunnen bekijken, maar dan zou het wel maar normaal zijn dat je ze wel via deze laptop kunt wissen. maar nogmaals met wissen van opnames zijn er regelmatig problemen zelf ook via de decoder die gewist zijn uit de lijst en opeens weer opduiken!
Reputatie 7
Badge +3
Heb je misschien nog een decoder V5 met harde schijf? Die opnames, die op de harde schijf staan, kan je niet zien op de laptop. Je kan die wel op de tv zien en selecteren door aan de linkse kant "harde schijf" te selecteren. Dan weet je precies welke opnames op de schijf staan.
Ik heb ook al ondervonden dat pas gewiste opnames nog voorkomen op de lijst op de laptop. De synchronisatie loopt soms wat achter. En sommige opnames staan op de laptop nog op "60 dagen" = korte termijn, terwijl ze op de decoder al op lange termijn gezet werden.

Reageer