Zenders hernummeren

  • 18 October 2015
  • 19 reacties
  • 1589 Bekeken

Reputatie 1
  • Practitioner
  • 58 reacties
Ik heb sinds gisteren (na een factory reset) de nieuwe software update gekregen. Sinds deze update staan al mijn zenders willekeurig en door elkaar, sommige zelfs op 100 enzoveel. Dit is zeer vervelend en ik kan deze niet hernummeren. Wanneer ik ze van plaats verander via de instellingen en dan bevestig krijg ik de foutmelding sys_1 en de melding dat ik de decoder enkel moet af en opzetten als hij blijft vasthangen, dan kan ik enkel op ok klikken maar dan staan mijn zenders terug op de ongesorteerde plaats. Ik heb de decoder al eens terug af en opgezet, terug een factory reset geprobeerd maar het probleem raakt niet opgelost. Zijn er nog personen met hetzelfde probleem? Ik heb een decoder v5.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Dat kan wel hoor.: menuknop, mijn account/instellingen/zenders hernummeren.Het is wel even werk en strategisch tewerk gaan, want je kunt alleen van plaats verwisselen.
Reputatie 1
Zo heb ik het ook gedaan maar als ik op bevestigen klik krijg ik de foutmelding sys_1
Als je eens een gewone reboot doet komt het dan niet in orde en anders nog eens de decoder factory resetten, is niet de eerste keer dat er tijdens een FacR een paar bits verkeerd staan!


Anders een naar technische dienst bellen (080022800 7/7 tot 24u) om te vragen of er niks mis is met je TV profiel.


Bij mij was er in ieder geval niks aan de zendervolgorde gebeurd tijdens een FacR.


Dat is vroeger ook nog voorgevallen bij mij bij de facr van een v4 die ik toen had en dan hebben ze mijn TV profiel vernieuwd op de technische dienst en is zo in orde gekomen, al kan het bij natuurlijk wel om iets anders gaan maar wel het overwegen waard.
Reputatie 7
Badge +1
Het gebeurt soms ook als er nieuwe zenders biikomen of zenders wegvallen (wat zelden gebeurt). Voroegfer blven de zenders trouwens altijd hun nummer behouden, ook als je ze verplaatste. EénHD stond dan op 30, CanvasHD op 31 enz. Nu krijgen ze een nieuw volgnummer afhankelijk van hun plaats in de lijst.
Ik heb nochtans nog nooit voorgehad dat hierdoor mijn gekozen zendervolgorde veranderd was, ofwel kijk ik alleen maar naar zenders die nooit van nummering veranderd zijn knipoog
Reputatie 1
Bij mij is het ook nog nooit gebeurd dat de volgorde van de zenders veranderde.


Nu dus wel op mijn decoder versie 5.


Ik heb net met de technische dienst contact gehad en ze zijn hier van op de hoogte.


Is weer zo'n bug van Proximus en dus weer wachten op een nieuwe software update en hopen dat het probleem dan opgelost is.
toch allemaal raar als je het mij vraagt, als het een bug is zou toch iedereen dit moeten voorhebben, maar enfin, als het maar opgelost wordt dat is het voornaamste zeker.


In ieder geval bij de facR die ik gedaan heb (al verschillende keren recentelijk gedaan) valt het niet voor dus die bug zit er bij mij dan toch niet in :-))
Reputatie 7
Badge +6
De bedwantsen doen hun opmars in de Vlaamse slaapkamers, maar die zitten ook niet bij iedereen, hé, Elsa.lach
Reputatie 1
Proximus is wakker geschoten. Gisteren toen ik mijn tv opzette stonden ineens al mijn zenders terug op de juiste plaats zoals het vroeger was. Wat zijn ze daar toch snel lach
Dikwijls moeten ze je account of profiel opnieuw laden, maar dat wordt blijkbaar nog niet altijd direct gedaan net als er hier zijn die bv TV overal op IE11 ineens niet meer kunnen gebruiken onder windows 10, en als ze je account opnieuw instellen lukt dit direct, enz... enz... voorbeelden genoeg, daarom dat je er zelf dikwijls moet duidelijk op aandringen, als het bij de ene niet lukt dan maar een ander en indien nodig tot 6 maal toe een andere tot het ineens lukt, 't zou allemaal niet mogen zijn en veel vlotter en soepel moeten verlopen, maar ja dat verhaal geraakt afgezaagd :-))
Ik heb net naar de klantendienst gebeld en daar zei men dat men zelf de zenders niet meer kan hernummeren.
Je moet ze laten staan zoals proximus ze nummert.
Dus een blad naast je leggen en telkens kijken op welk nummer een zender staat!
Proximus denkt duidelijk niet klantvriendelijk!!!!!!
Van Orange naar Proximus overgestapt en heb al spijt.

Zenders hernummeren bijvoorbeeld is een nachtmerie. Al 30min bezig en nog niet halverwege. En dan het risico zo groot dat bij een reset alles voor niks was.

Bij Orange:
- we hadden Favorites... dwz zelfs verschillende lijsten met ons favoriete zenders (een vr mij, een ander vr mijn vrouw)
- we konden niet alleen hernummeren, maar zelfs kiezen welke zenders we willing zien (er zijn een 20-tal zenders dat ik helemaal niet wil)
- er waren geen honderden lege zender plaatsen om door te gaan met de pijltjestoets om een zender van nr 800 naar 20 te verplaatsen.
- menu snelheid & gebruiksvriendelijkheid waren gewoon beter
Reputatie 7
Badge +4
Dag Radu, je kan ook gewoon het nummer ingeven van waar je de zender wil plaatsen en dan moet je niet met de pijltjes verslepen.

Mvg,Robrecht
Reputatie 4
Badge +1
Ik vind in ieder geval de methode bij Proximus om die zenders te plaatsen slecht. Zeker als het om meerdere gaat; de enige goede vind ik dat je de zenders links zet zoals nu en daar laat staan. Dus ze gewoon rechts uit de lijst plukt en op een plaats zet hoe jij wil. Het wijst zich wel uit. Doe het in groepjes van 5 of 10 en in een uur ben je klaar;
Voor uitleg van de vlugste methode om te hernummeren > klik hier
Dag Radu, je kan ook gewoon het nummer ingeven van waar je de zender wil plaatsen en dan moet je niet met de pijltjes verslepen.

Mvg,Robrecht
Bedankt. Dat maakt het een beetje beter / gemakkelijker.

Toch blijven er een paar ambetante problemen:

#1. Het ergste is dat we ons selectie niet kunnen bewaren. Het is al genoeg werk om de favoriete volgorde te programmeren. Niemand wilt, na uren werk, het risico om alles te verliezen omdat, per ongeluk, de standaardvolgorde was geselecteerd (zie #2) of omdat er een factory reset moest gedaan worden. We zouden altijd de optie hebben om naar de standaardvolgorde te gaan, en dan terug naar ons gecostumiseerde volgorde.

#2. De Standaardvolgorde optie vraagt geen bevestiging. Dus we kunnen per ongeluk de optie selecteren en al ons werk helemaal verliezen. En bevestiging met waarschuwing zou moeten komen... tenminste behalve als jullie #1 niet oplossen met een optie om de gecostumiseerde volgorde te bewaren.

#3. Blijkbaar moeten alle zenders in de lijst blijven. Bij Orange konden we gemakkelijk kiezen welke zenders te zien zijn (bijvoorbeeld spreek ik geen Arabisch, dus ik zou graag Al Jazeera weg doen).

#4. Ideaal zouden we de mogelijkheid hebben om meerdere lijsten te hebben, met alleen de favoriete zenders daarin. Zo konden we bij Orange kiezen tussen mijn favorieten, die van mijn vrouw, en die dat voor ons kind geschikt waren. Dan kan je gemakkelijk zappen alleen tussen jouw favoriete zenders en niet tussen 50 anderen waarin ik helemaal geen interesse heb.

En een nice-to-have die zelfs Orange niet had:

#5. Meerdere zenders selecteren, om ze samen te verplaatsen (bijvoorbeeld zou ik graag alle Engelse zenders kunnen selecteren en ergens meer in het begin van de lijs verplaatsen).


#1. Het ergste is dat we ons selectie niet kunnen bewaren.
omdat er een factory reset moest gedaan worden. .


Ter info: Bij FacR verlies je de zelf ingestelde volgorde niet.


#1. Het ergste is dat we ons selectie niet kunnen bewaren.
omdat er een factory reset moest gedaan worden. .


Ter info: Bij FacR verlies je de zelf ingestelde volgorde niet.
Goed om te weten. Maar dat alleen maakt het niet veel beter. De algemene functionaliteit blijft veel minder dan bij Orange zoals beschreven in mijn vorige post.
Goed om te weten. Maar dat alleen maakt het niet veel beter. De algemene functionaliteit blijft veel minder dan bij Orange zoals beschreven in mijn vorige post.

Bij Telenet schijnt het trouwens ook veel gebruiksvriendelijker te zijn.

Reageer