Aanmanen maar achterhouden van tegoedsaldo!

  • 15 May 2013
  • 1 reactie
  • 197 Bekeken


Wanneer klanten te laat betalen, wordt een rekeningoverzicht gestuurd. Een correct handelend bedrijf plaatst hier niet alleen de openstaande facturen, maar ook de niet-afgepunte betalingen. Dit zijn aldus betalingen welke niet gelinkt konden worden aan een factuur, of een tegoed dat ontstaat wanneer na betaling alsnog een foute facturatie wordt rechtgezet.


Welnu, ik stel vast dat Belgacom dergelijke betalingen achterhoudt, niet weergeeft op dit overzicht. Nochtans is het niet alleen deontologisch incorrect deze informatie niet mee te delen op een aanmaning, sterker nog, onterecht ontvangen betalingen dienen SPONTAAN worden teruggegeven volgens de wet. Niet zo bij Belgacom, leren we uit ervaring nu.


Geen idee hoe lang Belgacom ons dit niet meldde, en ja, uiteraard dient elk de eigen rompslomp zelf correct te doen. Maar dit ontslaat de ontvanger van dergelijke gelden niet om ook zowel deontologisch als juridisch correct te handelen. Ik vraag me af hoeveel dergelijke houding Belgacom extra oplevert.


Straf dat dergelijk groot bedrijf zich hieraan bezondigt, want dit zijn zaken welke bewust bepaald worden in Belgacom's software

1 reactie

Beste Kristof,

Kunt u mij via een
privé-bericht je klantnummer doorsturen aub, dan kijk ik het graag even
voor u na.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Reageer