Betalende content blokkeren

  • 20 September 2017
  • 15 reacties
  • 2614 Bekeken

Reputatie 5
Wanneer ik via MyProximus dit wil blokkeren hoe moet ik dit dan doen? Krijg volgende opties:

Betalende sms’en en speciale nummers
Blokkeer oproepen en sms'en naar nummers met betalende content.

Adult content
Blokkeer oproepen en sms'en naar nummers die adult content aanbieden.
Beiden staan op off. Ik zet ze op on en dan krijg ik een activatie scherm waar ik de voorwaarden moet aanvaarden om betalende inhoud te activeren. Ik wil niet activeren maar dit uitschakelen. Klik toch op activeren,je weet maar nooit met het geweldige "MyProximus", dan is het in behandeling. Als ik dan later terug inlog staat de betalende content nog steeds actief. Klik ik op"on" dan ben ik weer vertrokken voor een aantal nutteloze handelingen. Ook kan ik al jaren mijn meldingen in account niet beheren. Due to technical error this component cannot be displayed. Please try again later. Vroeger was de foutmelding in het Nederlands, dus de vele werken aan MyProximus in het weekend hebben toch al iets veranderd.

15 reacties

kijk eens of je aan deze uitleg er al iets aan hebt:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bar_3rd_paymob/particulieren/support/klantenzone/kosten-controleren/betaalnummers-sms-en-en-apps/betaalsms-en-stopzetten-en-betaalnummers-blokkeren.html
Reputatie 5
Nu krijg ik een mail om me te bedanken voor mijn bestelling . Ze gaan activeren wat ik juist wil uitschakelen. Ik wil betalende diensten uitschakelen en niet activeren. Ik zet het knopje in MyProximus op on. Staat op off. Dus ik zet blokkeren betalende diensten op on. Als het off staat is het dus niet geblokkeerd toch? Doe aub iets aan die MyProximus website. Kan er iemand van Proximus betalende diensten af zetten. Terwijl ik dit aan het typen ben komt er weer een orderbevestiging binnen.
mvg
stuur best een privébericht ook met je vraag als hier niet gereageerd wordt.

privébericht aan Het Proximus Team sturen kan via
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Reputatie 7
Badge +4
Beste

Zoals hierboven reeds vermeld stuur je best (indien nodig) een privé bericht hieromtrent
De Px uitleg kan misschien wel iets beter, maar concreet wordt de dienst "blokkering" geactiveerd en dus de beperking (= geen toegang tot deze "betalende/adult" diensten ingevoerd & krijg je een "dank u" omdat je een nieuwe dienst - in dit geval een gratis optie dank zij de wetgever- hebt afgenomen)
Reputatie 5
stuur best een privébericht ook met je vraag als hier niet gereageerd wordt.

privébericht aan Het Proximus Team sturen kan via
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)

Geachte Martin, iedereen pushen om privéberichten te sturen en dan hebben jullie nog niet het fatsoen om er op te antwoorden.
mvg
ik push niemand hoor, ik geef alleen de raad om dit eventueel te doen, en als de mensen van Proximus er niet op reageren, ja daar kan ik weinig aan doen aangezien ik niet zelf van Proximus ben, en enkel maar een actief forum lid ben .
Reputatie 5
Daarnet thuis gekomen en post van deze week doorgenomen. Een lekker onduidelijke brief erbij van Proximus.
Beste klant,
Bij deze bevestigen wij dat u aanvraag werd geannuleerd.
Hebt u van ons al apparatuur ontvangen? Dan vragen wij u vriendelijk om dit zo snel mogelijk terug te brengen naar een Proximus-verkooppunt. Zo vermijdt u een aanrekening.
Mocht u via Bpack van Bpost of Dynalogic alsnog een pakket worden aangeboden,gelieve de ontvangst te weigeren. Wij danken u bij voorbaat hiervoor.
Waar gaat dit in godsnaam over? Wat hebben jullie geannuleerd? Gaat dit over het blokkeren van betalende content?
Dan kunnen jullie misschien gewoon schrijven: geachte klant we hebben betalende content geblokkeerd bij je abonnement. Of is dit te simpel voor jullie. En ter info MyProximus werkt nog altijd meer niet dan wel.En mijn meldingen werkt nog altijd niet en heeft nog nooit gewerkt. Ik zou graag ooit eens weten wat er achter die geheimzinnige knop "mijn meldingen zit". Waarschijnlijk een dienst die ook niet werkt 😀
mvg
oja,ik ga geen privé bericht sturen..........
oja,ik ga geen privé bericht sturen..........

ik zou het u zelf niet meer durven voorstellen 😄
Reputatie 7
Badge +4
Beste

Tenzij er nog andere latere (standaard)brieven zouden opduiken staat hier dat de er geen blokkering van betalende diensten actief is op uw nr x
In hoeverre dit al dan niet het gevolg is van verschillende manipulaties uwentwege in MyPx laat ik in het midden.
Misschien best eens met 0800 22800 contact opnemen om het probleem definitief uit de wereld te helpen
En hopelijk is het dan wel iemand die het tot een goede einde brengt, soms moet je ook verschillende keren bellen tot alles op zijn pootjes valt, dus zeker niet opgeven en zeker niet de moed verliezen !
succes.
Reputatie 7
Badge +3
Dag Jacky,

Sinds 23/09/2017 staan volgende barrings actief:
Barring adult content
Barring premium content

Er bestaat nog een 3de barring: Barring payment content. Deze staat momenteel niet actief. Deze dient om geen betaling te kunnen doen voor bijvoorbeeld tickets van de Lijn of parking sms. Wens je deze barring ook nog te activeren?

Groetjes,
Antonella
Reputatie 5
Bedankt voor het antwoord al weet ik niet wat dit wil zeggen. Kan je eens in gewoon Nederlands zeggen of de blokkering nu aan staat of niet. Ik wil gewoon onaangename verrassingen uitsluiten zoals bij een familielid die zich nergens had ingeschreven en plots één of ander betalend abonnement had van een dienst waar nog nooit gebruik is van gemaakt.
mvg
Reputatie 7
Badge +4
Ter info, zie hieronder:
https://nl.forum.proximus.be/myproximus-16/betalende-content-blokkeren-40804

= 3 van de 4 mogelijke (gratis) beperkingen zijn actief
de 4e "barring payment content (=sms korte nummers 4xxx zoals voor betalend parkeren, tickets van De Lijn ,...) " is (nog) niet actief en zal op jouw (nieuwe) vraag geactiveerd worden door Px
mss beter de verwijzing naar de site er ook bijzetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bar_3rd_paymob/particulieren/support/klantenzone/kosten-controleren/betaalnummers-sms-en-en-apps/betaalsms-en-stopzetten-en-betaalnummers-blokkeren.html
Reputatie 6
Badge +3
Jacky, Dit gaat inderdaad over een blokkering, voor een aantal diensten waaronder "adult" en "betalingen". Groeten Jan

Reageer