Beantwoord

Nummer overzetten en simkaart activeren

  • 7 February 2017
  • 17 reacties
  • 3774 Bekeken

Na ettelijke telefoontjes met de helpdesk en het invullen van een klachtenformulier, een poging langs deze weg : op 19/1 hebben we een gsm-abonnement voor mijn zoon laten toevoegen aan onze tuttimus. Het nummer moest overgenomen worden van een andere provider. Direct bevestiging gekregen dat er een simkaart zou opgestuurd worden alsook de bijhorende smartphone. 1 week later de smartphone ontvangen maar geen simkaart. Na telefonisch contact met de helpdesk het advies gekregen om naar de telefoonwinkel te gaan om daar een simkaart te halen, die zouden ook het nodige doen om die actief te zetten. In de telefoonwinkel stelt men vast dat de aanvraag bij de andere provider nog niet is gebeurd, maar volgens hen hebben ze het in orde gebracht en zou het de volgende maandag waarschijnlijk in orde zijn (30/1). Uiteindelijk begin februari nog steeds geen service. Na nogmaals contact met de helpdesk zelf ook een mail gestuurd naar Scarlet om te vragen of ze aub dat nummer wilden vrijgeven. Vorige vrijdag uiteindelijk opnieuw contact genomen met de helpdesk. Opnieuw heeft men het zogezegd in orde gebracht en zou de simkaart binnen de 24 u actief zijn. Op zondagavond nog steeds niet actief. volgens helpdesk is het dossier nu geblokkeerd (wat dat ook mag zeggen). Klachtenformulier ingevuld. Op maandag neemt men zelf contact op om mee te delen dat het dossier geblokkeerd is en dat de tussenkomst van een technieker nodig is. Die zou het nodige doen en ons zou contacteren. Aangezien er geen reactie komt op onze mail, 's avonds nogmaals naar de helpdesk gebeld om trachten uit te vissen wat het probleem is. Daar zou een dossier aangemaakt zijn met de melding dringend, de volgende dag zou ons zeker iemand contacteren. Aangezien men tot nu toe nog steeds geen contact genomen had, dan toch nogmaals zelf gebeld naar de helpdesk. Daar kregen we het antwoord dat het geen zin heeft om steeds te bellen, 'Het probleem kan namelijk niet telefonisch opgelost worden' (?). Aangezien dat dit echter onze enige mogelijkheid is om contact op te nemen met proximus om iets te weten te komen lijkt mij dit wel een cynische opmerking. Ondertussen toch zelf ook nog eens contact opgenomen met scarlet om te weten of het probleem bij hen ligt. Hebben daar niet direct weet van een vraag van proximus maar zeggen dat ze het nummer willen afsluiten aangezien er geen belkrediet meer op staat en deze ook niet herladen werd begin februari (twee weken na de aanvraag bij proximus !!!). Advies : laad saldo bij ?????
Ik wil er toch wel eens op wijzen dat dit gsm-abonnement van mijn 13-jarig zoon is, die elke dag 6 km enkel met zijn fiets ALLEEN naar school moet. Hij heeft nu reeds 2 weken geen werkende gsm meer (enkel noodoproepen) en kan ons dus niet bereiken als er een probleem is (gevallen, defect, ongeval,....). Dus HELP PROXIMUS ! Wij zijn ten einde raad en krijgen steeds tegenstrijdige berichten maar nooit correcte info. Wat is het probleem ? Waarom kan de simkaart (die we trouwens zelf moesten halen) niet geactiveerd worden ? In het slechtste geval, als het technisch echt niet lukt, geef je mijn zoon dan gewoon een nieuw nummer. Maar laat ons in godsnaam iets weten en maak dit zo snel mogelijk in orde !
icon

Beste antwoord door KoenN 24 February 2017, 09:26

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dag hendrikg,

Alvast mijn excuses voor het ongemak. Stuur je even klantgegevens door via privébericht samen met de gegevens over het gsm nummer?

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende link.


Groetjes,

Antonella
Sorry Antonella, ik vind je link niet.
Reputatie 7
Badge +6
Sorry Antonella, ik vind je link niet.
Sorry Hendrik,
Deze link bedoelde Antonella: https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Mvg,
Reputatie 7
Badge +4
Het Proximus Team
???
Reputatie 7
Badge +4
hendrikg,

Via Het Proximus Team kan je uw klantgegevens bezorgen.

Hier is de link nog eens.

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679


Mvg,

Koen
Kijk, dat vind ik dus smerige truken. Ik word naar een privé-forum geleid, en dan...niets meer.
INtussen heb ik 2 (twee) keer mijn gegevens moeten doorgeven binnen dezelfde site, en geen enkele reply.
Zo zijn we nu dus weer twee dagen verder zonder enig resultaat, en staat weer een week-end vol frustratie voor de deur.
En allemaal onzichtbaar voor de forum-gebruikers.

Dit weekend vertrekt mijn zoon op kamp, en ja, waarschijnlijk zonder middelen om ons te contacteren.
Leuke tips voor lotgenoten: "koop toch een extra telefoon met belkrediet" of "koop voorlopig een Pay-and-go". De consument moet dus opdraaien voor de fouten of ontbrekende activiteit bij de leverancier.

Niet vergeten: wij zijn al in contact (ik denk) sinds 7/1 om dit nummer over te zetten, via telefonisch contact (zoek maar op!), op 19/1 is de aanvraag door ons uiteindelijk gebeurd via website. INtussen is ons account meermaals geblokkeerd, heb ik tiental telefoontjes naar Proximus gedaan, heb ik 3 telefoontjes naar Scarlet gedaan (WO 7/2: JA, het nummer is NOG ALTIJD actief en er is NOG ALTIJd GEEN aanvraag ingediend, en Inderdaad binnenkort wordt het nummer geschrapt en kan het niet meer worden overgezet). By the way: Scarlet en Proximus zijn toch aan elkaar gelinkt?
IK heb dus al meerdere uren naar jullie wachtmuziekske geluisterd, en naar de collega's, en de frustratie reikt intussen tot aan mijn tweede verdieping.

IK vind dat ik al serieus in aanmerking kom voor een schadevergoeding vanwege Proximus. Ik wacht dus in eerste instantie op het moment dat het nummer EINDELIJK wordt geactiveerd, en in tweede op het voorstel voor compensatie vanwege Proximus.
Scarlet heeft nummer opnieuw geactiveerd "Er is een dossier aangemaakt met ref. SCT000002571603 om het nummer te laten heractiveren in het technisch systeem van Proximus, zodat Proximus het nummer kan overnemen uit datzelfde systeem.". Betekent dit dat we eindelijk overgeschakeld kunnen worden?
Reputatie 7
Badge +4
Dag hendrikg,

De bevoegde dienst is er volop mee bezig om dit zo vlug mogelijk in orde te brengen.

Nu moet het nummer inderdaad technisch volledig in dienst staan om het bij ons te kunnen activeren.

We houden je zeker op de hoogte.

Mvg,

Koen
even ter verfrissing en ter herinnering, de voorwaarden bij wijziging tariefplan, op de site van Proximus: "Als u klant was bij een andere operator, dan gebeurt de overschakeling binnen de 24 uur. Zodra deze overschakeling is afgerond, werkt uw oude simkaart niet meer. Plaats dan de nieuwe simkaart, die u van ons hebt ontvangen, in uw toestel om onmiddellijk opnieuw te kunnen bellen.".
Wij wachten intussen 30 DAGEN of 720 uur op deze overdracht. De oude kaart is al meer dan 72 uur niet meer actief.

Ik herhaal: hoe lang nog?
Reputatie 7
Badge +3
je hebt gelijk Hendrik, dit is niet de standaard procedure.

Excuses, dit moet verder uitgezocht worden en liefst snel. Ik contacteer een collega voor hulp.

groeten

Tina
@Koen: we zijn nu 2 dagen verder, en nog steeds geen actieve mobilus.
ik wil duidelijk stellen dat deze verbinding VOOR vrijdag in orde moet zijn, los van wat er verder volgt. ik heb geprobeerd je rechtstreeks te bellen, en ik zal dat straks nogmaals doen. Als je dit ziet, mag je naar de vaste lijn bellen.

intussen al 34 dagen in wacht!!!
Koen, nog steeds geen antwoord als ik op je toestel bel. Intussen ben ik te weten gekomen dat onze klacht al meer dan een week in "rescue" staat. Dus de hoogste prioriteit.
Ik vind dit hoogst alarmerend, en ik sta eigenlijk ook op het punt om andere wegen te bewandelen om dit af te handelen.

IK herhaal: voor vrijdag moet dit rond zijn.
Indien u mij wil contacteren kan dat via mijn GSM-nummer in dit account.
En geen enkele reactie meer ... als je hier iets plaatst is men er snel bij om je om te leiden naar een privé-forum maar noch daar noch hier komt er dan een bruikbare reactie. Alle reacties hetzelfde : we zijn er mee bezig, onze collega is er mee bezig, we proberen het dringend voor je op te lossen. Dan belt iemand je, en die belooft 'het komt zeker vandaag of morgen in orde'. Volgens mij lacht die in zijn vuistje : weeral een week gewonnen ... Want als je hem probeert terug te bellen op het nummer dat hij opgaf krijg je geen antwoord meer. Dus Koen : bedankt voor de loze beloften.
Jullie hebben geen enkel respect voor jullie klanten (ha, ze zitten toch vast, effe contractje getekend van 2 jaar) Maar misschien vergeten jullie dat jullie ook een contract na te leven hebben. Het niet leveren van diensten is ook contractbreuk !
Reputatie 7
Badge +4
Dag Hendrikg,

We zijn volop bezig met uw dossier en doen ons uiterste best dit zo vlug mogelijk in orde te krijgen!

Hier staat de hoogste prioriteit op en ondertussen hebben we elkaar gehoord en is de status doorgegeven.

We doen altijd ons uiterste best om iedereen zo vlug en zo goed mogelijk verder te helpen.

Met vriendelijke groeten

Koen
Koen, bedankt voor je hulp tot nu toe. Mijn zoon kan nu berichten ontvangen, maar nog niet versturen. Bij het versturen krijgt hij het bericht dat hij geen belkrediet heeft (??). Wij hadden een mobilus abonnement aangevraagd.
Sinds deze morgen is ook het abonnement actief. Bedankt Koen voor alle inspanningen deze week en om dit voor ons gisteren met spoed te willen oplossen. Jammer dat het tot meer dan een maand moest duren voordat iemand het heft in handen nam en er alles aan deed om dit op te lossen, waardoor de frustraties bij ons hoog opliepen (en niet altijd op de juiste persoon gericht waren). Nu kunnen we onze zoon met gerust hart op vakantie laten vertrekken .

Reageer