Vraag

Geen DSL meer op bbox2

  • 26 April 2018
  • 8 reacties
  • 1416 Bekeken

Reputatie 1
Sinds deze avond kan de bbox 2 geen verbinding met DSL meer maken. In het uur voor de connectie wegviel waren er 4 kortere onderbrekingen waarbij DSL lampje 30 seconden knipperde maar verbinding hersteld werd. Tot 22.55 toen viel DSL definitief weg. Sindsdien alle stappen doorlopen voor herstarten bbox 2 geen resultaat, Factory reset bbox 2 zonder resultaat. Lijn getest alles is normaal geen storingen maar er kan geen verbinding gemaakt worden. DSL lampje knippert na elke poging maar meer niet. Kabels gecheckt maar geen probleem. En niets over een storing in Mechelen gevonden. Enige opvallende is dat dinsdagochtend DSL ook al eens uitgevallen was. En toen pas na 4 pogingen de connectie hersteld raakte. Maar er terug moest worden opgestart omdat internet niet werkte. Is de modem defect of ...?

8 reacties

Ter info: Al is het niet zeker dat het de bbox2 defect is , is het sowieso het moment om de bbox2 te laten vervangen door een bbox3 aangezien de bbox2 toch aan het uitsterven is.
De mensen van Proximus kunnen ondertussen opsporen of er storingen op je lijn vast te stellen zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Arjan,

je bbox is inderdaad stuk. We ruilen deze best om via een ups punt. Kan ik via deze link (https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 ) je gsm nr krijgen alsook het nr van een ups punt in je buurt (https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL)?

MVG,

Wim
Reputatie 1
Hey.

Heb donderdag dus de info voor een nieuwe modem bezorgd en vrijdag al gekregen en geïnstalleerd. Alleen ik wil nu mijn smartfoon op wifi aansluiten, dat loopt via het paswoord op het label op de achterzijde of onderkant van de modem. Alleen op mijn bbox3 is nergens geen etiket of label geplakt (in tegenstelling tot de bbox2 waar dat aan de onderzijde zat).

Heb de doos nog eens gecheckt maar heb een labelloze bbox3 dus kan niet inloggen op de speciale url om wifi te configureren. Heb ook al op MyProximus gekeken voor de modem-details, maar niets gevonden. Of mis ik alweer iets?

Greetz.
Inderdaad normaal staat een sticker op de bbox3 en ook op de doos waarin die verpakt zit met deze gegevens zoals je kunt zien > hier
Reputatie 7
Badge +3
Hangt de bbox soms aan de muur vast? Zo ja heb je hem al eens losgedraaid van de muur en op de onderkant gekeken?
sticker staat inderdaad niet op de onderkant van de voet van de bbox3, maar wel op de onderkant van de bbox3 zelf, als je deze voet los maakt kun je beter aflezen wat er op staat anders is het nogal moeilijk.
Reputatie 1
Intussen stickertje gezien. Alleen hoe verwijder ik die voet? Zit er ergens een releaseknop of dergelijks, want er gewoon aan trekken of schuiven lukt niet. En wil de nieuwe modem natuurlijk al niet beschadigen. En uitleg in één of andere handeiding over de voet vind ik niet direct ....
gewoon de modem een klein beetje draaien tov de voet, dus als de modem op zijn voet op een tafel staat, de voet met je ene hand tegen houden en de modem een klein beetje in wijzerzin verdraaien en dan voel je die los komen.

Reageer