Vraag

Aanpassen IP adres bbox 3V+

  • 22 February 2018
  • 7 reacties
  • 3006 Bekeken

Reputatie 1
Mag ik de gateway van de bbox 3 v+ aanpassen naar eigen noden ? stel naar 192.168.0.1 (om uit mijn eigen netwerk (1.1) zijn vaarwater te blijven)

Gaat dit effect hebben op Proximus tv ? of op het feit dat ik een router achter de bbox 3 v+ zet en daar ook een PPPoE sessie wil opzetten ?

Want tot op heden slaag ik er niet in om een fritzbox achter de bbox3 een PPPoE sessie te laten opzetten (wat normaalgezien toch moet werken als ik een LAN van bbox naar de fritzbox LAN laat lopen) terwijl de bbox 3 op 192.168.0.1 zit

(vandaar topic https://nl.forum.proximus.be/internet-10/aantal-pppoe-sessies-43425)

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Heeft je Fritz!Box geen WAN poort? Meestal wanneer je een privérouter gebruikt, sluit je vanuit de LAN op de bbox naar de WAN van je privérouter. Dan een 2de PPP sessie opstarten waarop je dan een eigen DHCP kan starten met andere range zoals 192.168.0.X.
Maar persoonlijk ken ik niet veel van Fritz!Box.

Om nog op je vraag terug te komen. Nee, een privérouter achter de bbox met een aparte DHCP range heeft geen enkel effect op je Proximus TV. Wel wanneer je dezelfde DHCP range zou gebruiken. Verder is het niet mogelijk de DHCP range aan te passen naar 192.168.0.X op de bbox.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo,

je mag dit altijd proberen van ons, maar we bieden hier geen ondersteuning op. Indien nodig kan je natuurlijk altijd de bbox resetten om terug te keren naar de standaard instellingen.

MVG,

Wim
Reputatie 1
Om nog op je vraag terug te komen. Nee, een privérouter achter de bbox met een aparte DHCP range heeft geen enkel effect op je Proximus TV. Wel wanneer je dezelfde DHCP range zou gebruiken. Verder is het niet mogelijk de DHCP range aan te passen naar 192.168.0.X op de bbox.

Thomas, het is niet mogelijk in de zin van het zal niet werken ? want ik heb deze range aangepast op de bbox3... en de bbox onthoudt deze instellingen thans

Ik vraag of de bbox3 hierin kan werken zonder tv te verstoren, hier heeft de privérouter nog geen invloed

Hallo,

je mag dit altijd proberen van ons, maar we bieden hier geen ondersteuning op. Indien nodig kan je natuurlijk altijd de bbox resetten om terug te keren naar de standaard instellingen.

MVG,

Wim


dat er geen ondersteuning is weet ik, maar ik mag/kan toch vragen of ik de range kan aanpassen zodat ik mijn eigen netwerk niet helemaal hoef om te bouwen ?
Reputatie 7
Badge +6
br0ke23, in sommige bbox'en is deze optie uitgeschakeld waardoor je deze letterlijk niet kan aanpassen. Beetje verrassend dus dat het werkt bij je. Maar goed om te weten! Zo leren we weeral bij. 🙂 Houd er wel rekening mee dat dit mogelijks niet de bedoeling is en gepatched kan worden met een software update. Dat de TV verstoord zal worden, zal je dus zelf ondervinden. 😉

Ik blijf wel aanraden al je instellingen te doen op een privérouter achter de bbox. Dit zodat er zeker geen problemen zijn met de TV alsook wanneer er een reset gebeurd van je bbox, dat niet heel je netwerk niet plat ligt.
Default gateway kon ik instellen op de bbox3 van sagemcom maar ik weet niet of je dit kon bij deze van technicolor?
Reputatie 1
Ok, bedankt Thomas!

Ik kan me wel niet inbeelden waarom dit zou gepatched worden ? kwestie toch nog een beetje vrijheid te geven aan mensen die met een eigen netwerkje zitten?
als een iets van patches of software update komt of een reset gebeurt op de bbox, zal deze terug op het default IP gateway adres komen te staan daarom dat de meesten de bbox instellingen laten staan zoals ze zijn en dan via een router al hun instellingen (portforwarding en zo veel meer ...) naar hartenlust kunnen doen om er zeker van te zijn om vroeg of laat weer niet al de instellingen te moeten overdoen.

Reageer