Vraag

DNS server reageert niet

  • 11 December 2017
  • 3 reacties
  • 2107 Bekeken

Hallo,
ik heb altijd mijn pc verbonden met een lankabel rechtstreeks van de bbox2 modem.
recent heb ik mijn pc op andere kamer verplaatst en gebruik ik nu powerline adapters.

Ik heb vaak het probleem dat de dns server niet reageert en internet werkt dan ook niet, na ongeveer 5 minuten lost dit vanzelf weer op maar gebeurt dikwijls.

ook de wifi op men smartphone valt soms weg, dus zal niet aan de powerline adapters liegen denk ik...

iemand enig idee wat dit veroorzaakt?

3 reacties

beste,

als ik het zo hoor zou ik denken dat je bbox2 het aan het begeven is, best eerst en voor al eens en factory reset doen, kan je via de webpage of achter aan het gekende verboren knopje in te drukken
hallo Kenny,

Aangezien je nog met een oude bbox2 zit zou je in ieder geval best vragen om de bbox2 om te ruilen voor een bbox3, aangezien toch alle bbox2's uiteindelijk moeten vervangen worden door bbox3's.
En na de omruiling zie je dan wel of het DNS probleem opgelost is, want het kan natuurlijk altijd nog met een bbox3 ook voorvallen want je bent de enige niet die dit voorheeft, soit maar dat zijn dan zorgen voor later 😉
Reputatie 6
Badge +4
Hoi,

Storingen met de powerline adapters kan gebeuren waardoor je niet zo'n geode connectie hebt. Heb je ook storingen via Wifi? als je graag wenst om de B-box e vervangen hebben we je GSM nummer nodig om dit te laten inwisselen via een Pickup point bij je in de buurt. Je kan deze gegevens doorsturen via prive bericht via deze link.

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Groeten,

Jean-Paul

Reageer