Beantwoord

Smart wifi

  • 29 November 2017
  • 18 reacties
  • 1252 Bekeken

Reputatie 1
Hoe zet ik mijn gsm nr op smart WiFi ik kreeg steeds dat ik mijn nrs moet linken aan mijn account
icon

Beste antwoord door AkiW 10 March 2018, 16:03

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Kelly, je GSM moet mee in je pack zitten. Dit is een vereisten voor het gebruik van Smart WiFi. Op deze pagina worden de verschillen tussen Smart WiFi en WiFi hotspots uitgelegd.
Reputatie 7
Badge +1
Kelly, je GSM moet mee in je pack zitten. Dit is een vereisten voor het gebruik van Smart WiFi. Op deze pagina worden de verschillen tussen Smart WiFi en WiFi hotspots uitgelegd.
Hallo Thomas. Mijn GSM zit in een pack maar waar vind ik de Smart WiFi app. In Myproximus app staat dat deze binnenkort komt. Snap het helemaal niet meer. Heb recht op 3 x Fon en moet daarvoor 3 x een inlogcode voor maken. Is dit normaal . Heb gisteren Fon + geactiveerd. Wat is dit eigenlijk, heb ik iets gedaan wat ik niet had moeten doen. Hoe aktiveer Smart WiFi eigenlijk want dan hoef ik geen inlogcode te maken volgens jou. Op de laptop in Myproximus kan ik dit niet vinden. Alvast bedankt voor het antwoord. Grtj, Antoon
fon plus is dat er meer gebruikers van het fon netwerk via je bbox gebruik kunnen maken, maar je internet bandbreedte blijft wel voorrang houden dus ze kunnen niet zorgen dat je bijna zelf geen internetbandbreedte meer overhoudt.
het aantal simultane surfers uitgebreid tot 10 gebruikers
Reputatie 7
Badge +1
fon plus is dat er meer gebruikers van het fon netwerk via je bbox gebruik kunnen maken, maar je internet bandbreedte blijft wel voorrang houden dus ze kunnen niet zorgen dat je bijna zelf geen internetbandbreedte meer overhoudt.
het aantal simultane surfers uitgebreid tot 10 gebruikers

Martin, bedankt. Jij kunt beter voor PX gaan werken, jij reageert en biedt oplossingen. Hoop,dat ik op de rest van mijn vraag een antwoord krijg van een PX medewerker, daar is de vraag ook aan gesteld. Grtj, Antoon
Reputatie 1
Bij mij is dit ook zo ben al een maand tuttimus en smartwifi blijft maar staan binnenkort beschikbaar
Reputatie 7
Badge +6
Sinds de nieuwe MyProximus app was de Smart WiFi niet in 1ste fase geïntegreerd. Sinds enkele dagen is er echter een nieuwe update van de MyProximus welke de Smart WiFi functie terug omvat. Nadat je de app hebt geüpdatet kan je de Smart WiFi opnieuw instellen via Producten helemaal onderaan.
Dus als ik het goed begrijp kan iemand die een gsm abonnement heeft (dat niet in een pack zit) geen gebruik maken van smartwifi en ook kan een pay & go gebruiker er geen gebruik van maken.
Reputatie 7
Badge +1
Dus als ik het goed begrijp kan iemand die een gsm abonnement heeft (dat niet in een pack zit) geen gebruik maken van smartwifi en ook kan een pay & go gebruiker er geen gebruik van maken.
Martin, dat klopt. Heb de Smart WiFi geïnstalleerd. Wou dit doen op een GSM wat niet in een pack zit en het klopt lukt dus niet. Moet niet kunnen. Als ik een internet abo heb van PX moet ik de Smart WiFi toch kunnen installeren op GSM waar ik geen pay & go van PX op heb zitten. Mag toch als klant van PX zelf uit maken waar ik de Smart WiFi opzet. Daar betaal ik toch elke maand voor of niet dan.
Reputatie 7
Badge +6
Antoon1, dit is het verschil tussen Smart WiFi en WiFi hotspots. Als Proximus klant kan je altijd gebruik maken van de WiFi hotspots. Deze login kan je aanmaken in je MyProximus en kan je gebruiken op al je toestellen. Hier maakt het inderdaad niet uit. De authenticatie gebeurt op basis van je login en wachtwoord die je hebt aangemaakt via je MyProximus. Bij de Smart WiFi gebeurt de authenticatie op basis van je simkaart.
Reputatie 7
Badge +1
Antoon1, dit is het verschil tussen Smart WiFi en WiFi hotspots. Als Proximus klant kan je altijd gebruik maken van de WiFi hotspots. Deze login kan je aanmaken in je MyProximus en kan je gebruiken op al je toestellen. Hier maakt het inderdaad niet uit. De authenticatie gebeurd op basis van je login en wachtwoord die je hebt aangemaakt via je MyProximus. Bij de Smart WiFi gebeurd de authenticatie op basis van je simkaart.
Hallo Thomas, bedankt voor de uitleg. Maar hoe werkt Smart WiFi eigenlijk. Waar dit nu op een toestel zit schakelt dus automatisch daar naar over als ik bij zo een punt ben zonder dat ik ergens iets moet inschakelen ?
Reputatie 7
Badge +6
Helemaal correct Antoon1! Je stelt dit in op je toestel via je MyProximus app, je volgt de installatiestappen en je toestel zal nadien automatisch verbinden op de Proximus Smart WiFi (Proximus Auto Fon).
Voor verbinding te maken met de 'gewone' WiFi hotspots dien je dus telkens je WiFi hotspot wifi netwerk te selecteren en te verbinden. Je zal dan gerouteerd worden naar een pagina in je browser waar je dient in te loggen met je WiFi hotspot login (aangemaakt via je MyProximus). Ik hoop dat het zo wat duidelijker is. 😉
Reputatie 1
Thomas p dank je wel even de app afgesloten en terug opgestart en opeens stond de smart WiFi in het zwart en kon ik het instellen ?
Reputatie 7
Badge +1
Helemaal correct Antoon1! Je stelt dit in op je toestel via je MyProximus app, je volgt de installatiestappen en je toestel zal nadien automatisch verbinden op de Proximus Smart WiFi (Proximus Auto Fon).
Voor verbinding te maken met de 'gewone' WiFi hotspots dien je dus telkens je WiFi hotspot wifi netwerk te selecteren en te verbinden. Je zal dan gerouteerd worden naar een pagina in je browser waar je dient in te loggen met je WiFi hotspot login (aangemaakt via je MyProximus). Ik hoop dat het zo wat duidelijker is. ;)

Hallo Thomas, moet toegeven sinds dat ik via de Myproximus app, Smart WiFi heb geïnstalleerd op de iPad en iPhone en ik kom bij mensen die PX hebben, deze altijd gelijk op de Auto-Fon gaat staan en ik internet heb. Een verbetering waarvoor dank. Heb het nog niet buiten geprobeerd.
Groeten, Antoon
Bij mij heeft het altijd gewerkt, tot ja een tijd geleden, ik weet niet juist wanneer. Dat valt niet altijd op.
Ik zie in de app dat de gsm nummers erin zitten.
Als ik mijn nummer opvraag, krijg ik de melding" er ging iets mis, gelieve het later te proberen"
Er is geen later , het blijft zo en ik raak niet verder.
De "FON" profielen verwijderd, de app verwijderd,
maar hij blijft aangeven dat men toestel ingesteld is (zelf zonder de FON profielen)
Ik kan ze ook niet opnieuw installeren.
Iemand een trucje??

Groeten
Ed
Badge +1
Hallo, ik heb ook een vraagje: als je Smart Wifi installeert en je komt bij jou thuis, logt hij dan ook automatisch op de FON of op je eigen netwerk? Want het is ook niet de bedoeling dat je thuis op FON gaat.

Groeten,
Caroline
Badge +1
Zou er mij iemand kunnen antwoorden? Ik wacht immers om mijn smart Wi-Fi in te stellen, omdat ik bang ben dat ik thuis altijd op de fon zal zitten.
Reputatie 6
Badge +3
Hallo, als u thuis vaste internet heeft, dan zal u de keuze krijgen om op welke van de 2 ( WIFI ofwel FON) te laten verbinden. U zal niet tegelijk op de WIFI en tegelijk op de FON kunnen surfen. Het best is dus ook een WIFI ( gratis) in te stellen op uw smartphone/ Iphone/ tablet. Groeten, Aw
Badge +1
Oké, bedankt voor de inlichting

Reageer