Vraag

Internet op 2 locaties

  • 20 August 2017
  • 14 reacties
  • 641 Bekeken

Ik ben van plan om te verhuizen. Maar ik wil zolang ik nog in het oude appartement zit, nog internet hebben. Hierdoor zal ik voor een periode van max 3 maanden internet willen op 2 locaties.
Hoe kan ik dit voor mekaar krijgen?

14 reacties

zal wel tijdelijk een tweede Internet abonnement worden volgens mij !
je kan trouwens op ieder ogenblijk opzeggen zonder opzegvergoeding.
Reputatie 6
Badge +3
Als je een smartphone hebt kan je ook tethering doen naar je computer.
Let wel geen YouTube of Netflix kijken via tethering of je data vliegt erdoor!!
dan neem je beter 3maand internet 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Maar als je 3 maanden internet neemt, moet je wel opletten met je mailboxen. Vraag duidelijk of die kunnen overgezet worden bij opzeg, anders kan je ze niet meer recupereren, vermits het een ander abonnement is. Je kan ook vlak voor de opzeg, op het oud adres de mailboxen wissen en op het nieuw adres terug aanmaken, maar een skynet.be adres kan je niet meer aanmaken. Opgelet dus. Weet wat je doet, of je bent je mailboxen kwijt.
je hebt wel altijd 18 maanden tijd om iedereen te verwittigen ondertussen als je uw mailbox (mail adressen niet hergebruikt hebt) niet moest over gezet hebben want die oude blijven 18 maanden nog te gebruiken.
Reputatie 4
Badge +2
Door gebruik te maken van Proximus Fon Hotspot....
Zet uw modem eens zonder stroom en bekijk op beide adressen
de snelheid van deze hotspots.
Indien de verbinding goed verloopt,
kan u op deze manier de 3 maanden zonder kosten overbruggen.

Via deze link kan u al een idee krijgen van de snelheid op het nieuw adres:
https://www.proximus.be/internetsnelheid
dat zal vrees ik geen vetten zijn, als ik hier en op verschillende plaatsen zie hoe laag dit signaal of beter gezegd met moeite binnen komt zodat je bij manier van spreken nog juist je mails kan lezen op voorwaarde dat er geen groot attachement aan vast hangt, enfin proberen kost niks 😉
Reputatie 4
Badge +2
Ik heb 2j mijn mama haar fon gebruikt in Gent. Zij woont 80km verder.
Een film haalde ik binnen met een snelheid tussen de 4-5 Megabytes.

Als uw fon slecht is, zal u vast internet ook niet veel voorstellen vermoed ik zo....
Dat zijn toch twee verschillende zaken vast internet en FON ontvangst !
Jij bedoelt waarschijnlijk als je bij haar thuis bent en via haar modem fon signaal, maar dat is totaal iets anders voor Pascal, of hij moet ook bij iemand dicht kunnen gaan staan van zijn modem-fon signaal die er uitgezonden wordt.

De signalen die ik hier van fon ontvang dit is met moeite 1 Mbps en dikwijls uitval.
Je moet echt geluk met fon.
Reputatie 4
Badge +2
Het zijn idd verschillende zaken...
Echter u zegt hier : "ik hier en op verschillende plaatsen"

En dit : "dat zal vrees ik geen vetten zijn" is nogal kort door de bocht....

Ik had in de buurt verbindingen met 21.5Mbps , 43Mbps en soms zelf 72Mbps.
ik heb het hier wel over Pascal zijn geval, waar er in zijn oud verblijf geen modem enz.. niet meer zal zijn, en uiteraard als je bij iemand bent waar een modem staat die fon uitzendt dat de internetsnelheid zal voldoende zijn ik haal hier gemakkelijk 20 Mbps, en meer, over fon afhankelijk waar ik sta en hoe ver ik sta van de modem.
Maar nogmaals het ging hier over Pascal zijn geval, dus waar er geen modem meer staat in zijn directe omgeving.
je zegt : Ik had in de buurt verbindingen met 21.5Mbps , 43Mbps en soms zelf 72Mbps. "

Dan moet je wel erbij zeggen waar de modem staat of hoever je van het fonsignaal staat.
Staat die in het zelfde gebouw of een aanpalende buur, want anders ga je dit zeker niet halen.

hier haal is ook deze hoge snelheden op fon maar als ik deze van mijn dichte buren neem haal ik geen 1 Mbps meer en met af en toe onderbrekingen. (muren er tussen spelen een rol enz....)

In een appartements gebouw waar ik soms kom en waar veel prox klanten zitten haal ik ook zeer triestige resultaten op fon. Daarom dat ik zeg je moet geluk hebben en er zijn er hier nog aan hun reacties te zien die weinig geluk hebben met fon 😉
Reputatie 4
Badge +2
Ik weet niet waar de modems van de buren staan.....
Alleszins niet in hetzelfde gebouw.

Ik zei hier ook: "Zet uw modem eens zonder stroom en bekijk op beide adressen
de snelheid van deze hotspots. "

Het kan ook zijn dat het appartementsgebouw waar u soms komt, dat daar de snelheid van het vast internet
niet veel betekent in de eerste plaats.
neen heeft niks met snelheid van het vast internet te maken, want in dat appartementsgebouw zitten de proximus klanten in de VDSL zone 1 dus beter kan niet, hier zit ik thuis ook trouwens met buren die in VDSL2 zone 1 zitten maar hun fon die ik ontvang is alle behalve snel te noemen max 1 Mbps met af en toe volledig wegvallen.
Als jij die hoge fon snelheden opnoemt (21.5Mbps , 43Mbps en soms zelf 72Mbps) die je haalt en dan nog niet in het zelfde gebouw, dan heb jij echt wel heel veel geluk, 't zijn daar kartonnen muren zeker 😄

Enfin het doet er eigenlijk niet toe, zoals ik al zei Pascal moet het maar gewoon proberen en 't kost hem niks. 😉

Reageer